اخبار عمومی
اعلام وصول 2
303984
تاریخ انتشار: 1400/08/22 14:34
واقعیت این است که مشکلات اقتصادی اجازه نمی دهد که جوانان به سمت ازدواج بروند یا بعد از ازدواج برای فرزند آوری اقدام کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در گفتگو با عصرایران ضمن بیان این مطلب گفت:شاید یک دهه است مقام معظم رهبری به مجلس در بحث جمعیت توصیه های دارند و در مجالس قبل هم اقداماتی برای کمک به رشد جمعیت انجام شد اما این مشکل حل نشد. واقعیت این است که مشکلات اقتصادی اجازه نمی دهد که جوانان به سمت ازدواج بروند یا بعد از ازدواج برای فرزند آوری اقدام کنند.


وی ادامه داد: در طرح مجلس مصوب شده است که به زوج‌ها مسکن داده شود، این مسکن را که مفت نمی دهند و می گویند بیاید وام بگیرید، آن جوانی که می خواهد وام بگیرد باید پول دربیاورد که بتواند وام را پرداخت کند الان دو جوان هستند و بیکار هستند و خودشان هستند اما وقتی ازدواج کردند، بیکارِ بدهکارِ گرفتار می‌شوند؛ این بدهکاری و گرفتاری با خودش بحث و دعوا دارد و نهایتا با خودش طلاق به همراه دارد.
وزیر بهداشت در دولت اصلاحات تصریح کرد: ریشه این قضایا پیچیده تر از مشوق های است که ما در قانون بنویسیم مگر مهمتر از کتاب خدا، قرآن و ائمه داریم؛ ما مسلمانیم و اعتقاد داریم و سفارش به ازدواج و فرزند آوری در دین ما ذکر شده است با وجود اعتقاد دینی، اما مردم اقدامی در این راستا نمی کنند، پس چرا اصرار داریم در این رابطه قانون بنویسیم.
وی گفت: الان بزرگترین چالش های ما در مناطقی است که مردم آنجا کار می کردند و الان زندگی شان به خاطر نبود امکانات و آب از بین می رود و تلف می شود. اگر نتوانیم آنها را حل کنیم اضافه کردن جمعیتی به این جمعیت باری است که ممکن است بر دوش جامعه و خانواده ها گذاشته شود و بعد مسائل دیگری پیش می آید.
پزشکیان در مورد انتقاداتی که در رابطه با مسایل پزشکی و از جمله حذف غربالگری به این قانون وارد شده است، تاکید کرد:
اگر قرار است اجازه دهیم جنین های معلول به دنیا بیایند فردا باید با جمعیت بالای معلولان روبرو باشیم الان اگر سری به بهزیستی بزنیم متوجه می شویم که خانواده ها و یا دولت چه هزینه ای برای نگهداری آنها می کنند و باز به نتیجه نمی رسند، پول بیخود، هزینه بیخود و عذاب روحی بیشتر به افرادی که زندگی گیاهی دارند اشتباه است .
وی همچنین در مورد محدودیت برای دسترسی به وسایل پیشگیری گفت: محدودیت برای دسترسی به وسایل پیشگیری فایده‌ای ندارد، وقتی ازدواج نمی کنند محدودیت برای دسترسی به وسایل پیشگیری معنا ندارد.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان خاطر نشان کرد: این قضایا یعنی ازدواج و فرزند آوری به وضعیت اقتصادی مردم و مسایل فرهنگی برمی گردد که مسایل فرهنگی هم به دیدگاه‌هایی که ما درست کردیم برمی گردد، که باید اینها را درست کنیم .



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*