اخبار عمومی
اعلام وصول 2
303985
تاریخ انتشار: 1400/08/22 20:38
محققان "دانشگاه اسکس" انگلیس در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند ساختار مغز پدرانی که زمان بیشتری را با فرزندان خود سپری می‌کنند نسبت به سایر پدرانی که کمتر به این کار می‌پردازند، متفاوت است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه اسکس در مطالعه اخیرشان دریافتند مردانی که در مراقبت از فرزندان خود بسیار فعال هستند و از گذراندن اوقات خود با فرزندانشان لذت می‌برند، هیپوتالاموس بزرگ‌تری دارند. هیپوتالاموس ناحیه‌ای به اندازه بادام در مغز است که نقش کلیدی در دلبستگی و فرزندپرروی ایفا می‌کند. فرزندپروری(پرورش کودک) فرایند تقویت و حمایت از پیشرفت فیزیکی، عاطفی، اجتماعی و فکری فرزند از نوزادی تا بزرگسالی است.

البته محققان انگلیسی مطمئن نیستند که آیا اندازه هیپوتالاموس مغز پدران در واکنش به گذراندن زمانشان با کودکان افزایش می‌یابد یا اینکه تنها برخی از مردان با هیپوتالاموس بزرگتری نسبت به سایر مردان متولد می‌شوند. با این حال صرف نظر از این موضوع، محققان امیدوارند که یافته‌های آنها بتواند به درک بهتر روابط بین فرزندان و پدرانشان کمک کند.

در این مطالعه محققان مغز ۵۰ پدر را مورد اسکن قرار دادند. شرکت کنندگان همچنین پرسشنامه‌هایی را در مورد باورهای مراقبتی خود و میزان لذت خود از گذراندن وقت با فرزندانشان پر کردند. نتایج نشان داد مردانی که در هر دو پرسشنامه نمرات بالاتری کسب کردند، اندازه بخش هیپوتالاموس مغز آنها بزرگتر است.

پدر

هیپوتالاموس در مرکز مغز و نزدیک غده هیپوفیز قرار دارد. این ناحیه نقش کلیدی در بسیاری از عملکردهای مهم بدن از جمله هومئوستاز، زنده و سالم نگه داشتن بدن و دلبستگی و فرزندپروری ایفا می‌کند.

دکتر "پاسکال ورتیکا"(Pascal Vrtička) رهبر این مطالعه گفت: در بسیاری از جوامع، مشارکت پدران در فرزندپروری به‌طور چشمگیری افزایش یافته است. مردان مایلند زمان بیشتری را با فرزندانشان بگذرانند و ارتباط نزدیک‌تری با آنها داشته باشند. اکنون ما در این مطالعه نشان دادیم که این باورهای مراقبتی را می‌توان در مغز پدران نیز ردیابی کرد. نتایج اسکن‌ها نشان داد اگر  مردان باور داشته باشند که پدرانی کوشا در زمینه گذراندن وقت با فرزندانشان هستند، مغز آنها و کودکانشان بیشتر با یکدیگر همگام سازی می‌شود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*