اخبار عمومی
اعلام وصول 2
304616
تاریخ انتشار: 1400/12/03 14:09
رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: چهار علت اول مرگ در مردان، بیماری قلبی با ۴۰.۵ درصد، سرطان با ۱۵.۲ درصد، حوادث غیرعمدی با ۱۴.۲ درصد و بیماری‌های تنفسی با ۷.۲ درصد است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از ایرنا، محمداسماعیل مطلق روز دوشنبه در ششمین کنگره مجازی سلامتی مردان افزود: از هر چهار مردی که مشکل سلامتی دارد، سه نفر به مراکز بهداشتی، درمانی مراجعه نمی‌کنند.  

وی اظهار داشت: بیماری قلبی، سرطان، اضافه وزن، مصرف مواد دخانی و مواد مخدر و الکل مهمترین عوامل تاثیرگذار در سلامتی و بیماری مردان هستند و یکی از مهمترین عوامل سلامتی مردان، برنامه غذایی سالم است.

مطلق ادامه داد:  گزارش‌ها نشان می‌دهد امید به زندگی در هنگام تولد برای زنان بیشتر از مردان بوده و شکاف امید به زندگی بین مردان و زنان افزایش یافته است.

رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی اظهار داشت: خطرات فیزیکی، شیمیایی و شغلی سلامت مردان را بیشتر تهدید می‌کند و مردان هنگام بیماری کمتر به پزشک مراجعه کرده و زنان بیشتر از خدمات بهداشتی استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت امسال با توجه به تاکید بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه‌های خاصی برای سلامت مردان پیش‌بینی کرده است که با همکاری مرکز تحقیقات سلامت مردان و بهداشت باروری اجرا خواهد شد.

مطلق گفت: یکی از این اقدامات، طراحی خدمات بهداشتی متناسب با ساعت کار مردان است. ایجاد بانک اطلاعاتی سلامت مردان در هر شهر و استان نیز از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های خودمراقبتی، توجه به سلامت روانی مردان، پیشگیری از حوادث ترافیکی، برنامه‌های مستمر ورزشی، اصلاح شیوه زندگی، حذف مصرف مواد دخانی و الکل، برنامه غذایی سالم در قالب بسته‌های خدمت در شبکه بهداشتی، درمانی مورد توجه هستند.

شعار هفته ملی سلامت مردان ایران (سما ۱۴۰۰)؛ «مشارکت مردان، واکسیناسیون حداکثری(کرونا)، محافظت جمعی» در نظر گرفته شده است.

باورهای نادرست در زمینه واکسیناسیون علیه کووید ۱۹، پاندمی کووید ۱۹ و سلامت روان مردان، سلامت باروری مردان و جوانی جمعیت، مولفه های اجتماعی مرتبط با سلامت مردان، کنترل عوامل خطر کرونا در محیط کار، سواد سلامت و نقش آن در سلامت مردان و  نقش شیوه زندگی سالم در پیشگیری از سرطان‌های شایع مردان از عناوین هفته ملی سلامت مردان است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*