اخبار عمومی
اعلام وصول 2
304672
تاریخ انتشار: 1400/12/08 13:34
استاندار كرمانشاه با بیان اینکه تنها راه كشور براي برون­ رفت از مشكلات، تكيه بر توانمندي هاي داخلي است؛ گفت: استان کرمانشاه دارای ظرفیت ها و پتانسیل های ويژه و منحصربه فردی است و با جهت دهی صحیح به منابع و بر اساس اسناد مطالعاتی از جمله سند آمایش سرزمینی در یک برنامه ریزی عملی به استاني پيشرو در سطح كشور تبديل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از ایرسا آنلاین ؛ “بهمن امیری مقدم” در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان پیروی از تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث مسائل اقتصادی به خصوص اقتصاد مقاومتی را راهبردی موثر و تعیین کننده برای عبور کشور از مشکلات عنوان کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی طی چندین سال گذشته شعارهای مختلفی در زمینه اقتصادی برای کشور تعیین کرده اند و توجه به این راهبردها کشور را به سمت توسعه و بالندگی هدایت خواهد کرد و از مشکلات کنونی نیز با اتکا به توان داخلی کاسته می شد.

وی تصریح کرد: آنچه که به کشور عظمت و ارزش می دهد تلاش برای اجرایی شدن فرامین و دستورات مقام معظم رهبری است؛ همانطوری که ایشان بارها اعلام کرده اند علت اینکه شرایط کشور را نباید به آمریکا و کشورهای غربی گره بزنیم بد عهدی ها و بی توجهی های کشورهای استعمارگر به منافع دیگر کشورهاست لذا تنها راه کشور برای برون رفت از مشکلات، تکیه بر توانمندی های داخلی است.

مقام ارشد استان نتیجه وضعیت امروز کشور اوکراین را وابستگی این کشور به آمریکا و کشورهای غربی عنوان کرد و بیان داشت: در عمل دیدیم که وعده آمریکا و کشورهای غربی فقط شعاری است و نه تنها کاری برای مشکلات دیگر کشورها انجام نمی دهند بلکه تلاش می کنند که چنین کشورهایی را از داخل و توانمندی های خود تهی سازند.

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود به توانمندی ها و ظرفیت های خاص استان کرمانشاه برای حرکت به سمت توسعه و پیشرفت اشاره و تصریح کرد: استان کرمانشاه برای هر بخشی دارای شرایط و توانمندی های ویژه و منحصربه فرد است که اگر درست به این ظرفیت ها نگاه کنیم و برنامه ریزی صحیحی برای آنان داشته باشیم؛ بدون شک استان کرمانشاه به استانی پیشرو در سطح کشور تبدیل خواهد شد.

وی بیان داشت: سیاست گذاری ها باید در جهت شناسایی ظرفیت های هر منطقه و شهرستان اجرایی شود.

بهمن امیری مقدم از مدیران استان خواست که به موضوع کنترل پروژه دقت ویژه داشته باشند زیرا این موضوع منجر می شود که پروژه ها با هزینه کمتر ودر موعد مقرر به بهره برداری برسند.

وی ادامه داد: اگر پروژه ای در موعد مقرر به بهره برداری نرسد علاوه بر اینکه با افزایش تورم و هزینه روبرو خواهد شد؛ سبب می شود که مردم نیز در زمان مقرر از مزایای آن بهره مند نشوند و لذا تاخیر در اجرای هیچ پروژه ای را نخواهیم پذیرفت و چنانچه این موضوع مشاهده شود حتماً با مجریان آن برخورد شدید صورت خواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در استان همچنین با تاکید بر ایجاد زیرساخت های لازم برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی اظهار داشت: مدیران باید برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن و به خوبی از آنان استقبال کنند و مدیران خودشان برای سپردن پروژه ها به سرمایه گذاران تصمیم گیری کنند و به جمعبندی قطعی در این زمینه برسند و از ارائه چندین نظر و پیشنهاد از سوی کارشناسان مجموعه در دستگاه های خود جلوگیری کنند.

استاندار کرمانشاه افزود: فردی که اقدام به سرمایه گذاری در استان می کند همه مدیران دستگاه های اجرایی موظف هستند که شخص سرمایه گذار را حمایت و پشتیبانی و شرایط لازم را برای تسریع در اجرای پروژه آن فراهم کنند.

وی با انتقاد از اتاق بازرگانی استان برای عدم جذب سرمایه گذاران خارجی تصریح کرد: این اتاق با تلاش بیشتر می توانست که منشاء جذب چندین سرمایه گذاری خارجی در استان باشد اما می بینیم که چنین تلاشی صورت نگرفته است.

امیری مقدم عنوان داشت: وظیفه اتاق بازرگانی است که زمینه جذب سرمایه گذار خارجی را فراهم که چنین اقدامی صورت نگرفته و اتاق بازرگانی باید پاسخگو باشد که چرا تاکنون نسبت به جذب سرمایه گذار خارجی اقدامی انجام نداده است؟ بنابراین موظف است که نهایت تلاش خود را برای جذب سرمایه گذاری بکار بگیرد و سرعت خود را در این مسیر افزایش دهد.

استاندار کرمانشاه در پایان گفت: باید روند کندی که در سال های گذشته برای جذب سرمایه گذاری در استان وجود داشته برطرف شود و همگی با دلسوزی و جدیت نسبت به جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان اقدام کنیم.

برچسب ها:
ایرسا آنلاین ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*