اخبار عمومی
اعلام وصول 2
304705
تاریخ انتشار: 1400/12/12 20:38
دیابت با افزایش سطح قند خون ناشی از کاهش ترشح انسولین، اختلال عملکرد انسولین و یا هر دو مشخص می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از ایرسا آنلاین، متخصص بیماری‌های داخلی و فوق تخصص گوارش، کبد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه  با بیان اینکه روز به روز بیماری دیابت شایعتر می شود گفت: بسیاری از بیماران دیابتی به‌طور اتفاقی در یک آزمایش یا در حین غربالگری شناسایی می‌شوند و با بالاتر رفتن قند خون، علائم دیابت نیز آشکارتر می‌شود.

دکتر همایون بشیری، پر نوشی،  پرادراری، پرخوری، کاهش وزن با وجود اشتهای زیاد، خستگی و تاری دید چشم  را از علایم اولیه  و شایع دیابت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه دیابت به دو نوع یک و دو دسته بندی می شود گفت: دیابت نوع یک بیشتر در کودکان، نوجوانان و جوانان رخ می‌دهد و علائم آن می‌تواند به سرعت، طی چند هفته یا چند ماه ایجاد شود.

متخصص بیماری‌های داخلی  از دیابت نوع دو  به عنوان دیابت غیر وابسته به انسولین  یاد  کرد و گفت: این دیابت شایع‌ترین نوع دیابت در جهان است که معمولاً به دلیل مقاومت سلول‌های بدن نسبت به انسولین رخ می‌دهد و در بزرگسالان بیشتر دیده می‌شود اما به دلیل اضافه وزن، کاهش تحرک و تغذیه نامناسب شیوع  ابتلا به آن در جوانان و نوجوانان رو به افزایش است.

وی افزود: بهترین مواد غذایی و خوراکی برای بیماران دیابتی مصرف مواد نشاسته دار،  سبزیجات،  میوه‌ها، پروتئین،  لبنیات و چربی‌ها است.

برچسب ها:
ایرسا آنلاین ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*