اخبار عمومی
اعلام وصول 2
304877
تاریخ انتشار: 1400/12/26 14:22
عضو شورای شهر تهران، بیان کرد: ظرفیت شورایاران بلاتکلیف مانده است و ما روشی برای استفاده از این ظرفیت نداریم، لازم است در شورای شهر سازوکاری قانونی تنظیم کنیم تا مشکل مرتفع شود.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از افق تهران، سیداحمد علوی عضو شورای شهر تهران، مدیریت محله و مشارکت‌های محلی را جزئی از مطالبات مردم و برنامه‌های شورای ششم دانست و اظهار داشت: نحوه همکاری شورای شهر و مدیریت محله باید تعریف شود که این تعریف کار زمانبری بوده چرا که به واسطه رای دیوان عدالت اداری در خصوص شورایاران محلی و وقفه چهارساله در رابطه با بررسی وضعیت مدیریت محلات و شورا شهر این رابطه دوسویه و تعاملی را کمرنگ کرده است.

وی در خصوص طرح نظام‌نامه محله گفت: در مدت زمانی چهار ماه سعی کردیم در کمیته مشارکت‌ها کارگروه‌های مختلفی را تشکیل دهیم و جلساتی را با نمایندگان مدیران محلات، نمایندگان شورایاری‌های سابق و بدنه شهرداری برگزار کنیم چرا که همه کمیسیون‌ها با مشارکت محله و مردم در تصمیم‌سازی و نظارت درگیرند و برای رسیدن به یک اجماع معقول در طرح نظام نامه محلات شنیدن نظرات و دیدگاههای مختلف لازم، است.

علوی در رابطه با سرانجام طرح نظام‌نامه محله افزود: ما نسخه نهایی و جمع بندی شده طرح را به شهرداری دادیم که نظراتشان را به ما ارائه کنند که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

سرپرست ستاد توان افزایی شهر تهران ضمن اشاره به مشکلات محلات در گذشته، خاطرنشان کرد: زمانی که مدیریت محله تصویب شد، شورای شهر همه مصوبات مورد نیاز مدیریت محله را انجام نمی‌داد و یک کمیته به اسم کمیته نظامات تشکیل داد که در آن تعدادی از اعضای شورا و تعدادی از شهرداری در آن حضور داشتند و قرار شد موارد مورد نیاز در این کمیته تصویب شود ولی چند سال بعد خود شورا کمیته نظامات و مصوباتش را لغو کرد و قرار شد همه چیز در صحن شورا تصویب شود که این اتفاق نیفتاد و این فاصله بین شورا و مدیریت محله ایجاد شد.

علوی ادامه داد: مساله دیگری که وجود دارد ظرفیت شورایاران است که بلاتکلیف است و ما روشی برای استفاده از این ظرفیت نداریم و این در حالی است که مدیریت شهری ۲۰ سال هزینه داده است تا امروز افرادی علاقه‌مند و توانا در محلات کنار مدیریت شهری قرار گیرند. حالا که مشکل قانونی رخ داده است لازم است ما در شورای شهر سازوکاری قانونی تنظیم کنیم تا مشکل مرتفع شود.

این عضو شورای شهر در پایان یادآور شد: این طرح رابطه شورای شهر و مدیریت محله را تنظیم می‌کند و این طرح درپی برطرف کردن مشکل قانونی شورایاری‌ها و بهبود رابطه مدیریت محله و شوراست که شورای اسلامی شهر تهران توجه ویژه‌ای به مدیریت محله و امنای محلات، متشکل از شورایاری‌ها و فعالان محلی دارد.

برچسب ها:
افق تهران ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*