اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305034
تاریخ انتشار: 1401/01/22 15:59
با حضور استاندار یزد:
هشتمین نمایشگاه علوم قرآنی یزد با حضور استاندار یزد و جمعی از مسوولان در محل حسینیه سید محمدآقا آغاز به‌کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از طلوع یزد، استاندار یزد در هشتمین نمایشگاه علوم قرآنی گفت: ما هر چه داریم از برکت قرآن است و فرهنگ چیزی جزء ترویج مکتب آل الله و فرهنگ نورانی قرآن نیست و خوشبختانه امروز شاهد برپایی نمایشگاه قرآن پس از دوسال وقفه به دلیل شیوع کرونا هستیم که فرصتی برای ترویج فرهنگ قرآنی خواهد بود.

مهران فاطمی افزود: نمایشگاه قرآن، ویترین ارائه دستاوردها و محصولات مؤسسات قرآنی است تا فعالیت‌های آنها به نمایش عموم گذاشته شود؛ عزم ما حمایت از موسسات قرآنی است به نحوی که در نشست شورای فرهنگ عمومی که با حضور فعالان قرآنی صورت گرفت، در همین زمینه موضوعاتی مطرح و قول مساعد در خصوص حمایت از فعالیت‌های قرآنی داده شد. براساس برنامه ریزی های انجام شده، در طول چهار سال آتی با توجه به دغدغه رهبر انقلاب مبنی بر تربیت حفاظ قرآن کریم، برنامه‌ریزی لازم برای تربیت چهار هزار حافظ قرآن به نیت چهار هزار شهید استان صورت می‌گیرد.

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این مراسم رویکرد این نهاد را بر حمایت از فعالیت‌های قرآنی و تقویت مجموعه مردمی در عرصه قرآن و عترت دانست و گفت: ان شاءالله تمام توان خود را برای ترویج فعالیت‌های قرآنی خواهیم گذاشت تا شاهد برکات آن در جامعه باشیم.

احسان عابدی افزود: هم اکنون ۶۸ مؤسسه قرآنی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۶۴ مؤسسه از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز دارند و در حال فعالیت هستند و در زمینه شهرستان‌ها برای افرایش تعداد مؤسسات پیگیری لازم صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه علوم قرآنی بیان کرد: ۱۲ مؤسسه در این نمایشگاه غرفه دارند و نمایشگاه کتاب با دو هزار عنوان کتاب قرآنی به نمایش گذاشته و با تخفیف ۱۰ تا ۴۰ درصد به مردم ارائه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد عرضه محصولات عفاف و حجاب، هنری، فرهنگی، معرفی توانمندی موسسات قرآنی، غرفه خوشنویسی را از دیگر غرفه‌های این نمایشگاه دانست.

هشتمین نمایشگاه علوم قرآنی یزد تا ۲۶ فروردین ماه از ساعت ۱۸ الی ۲۳ در محل حسینیه سید محمدآقا میزبان علاقه مندان است.

برچسب ها:
طلوع یزد ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*