اخبار عمومی
اعلام وصول 2
30519
تاریخ انتشار: 1395/02/27 01:32
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از تعطیلی ۵ نشریه دانشجویی در این دانشگاه خبر داد و گفت: سرانه فرهنگی دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی هر دانشجوی این دانشگاه تخصیص نمی‌یابد در حالی سرانه برخی دانشگاه‌ها با رانت به ۱۰ میلیون رسیده است.

به گزارش  تسنیم، ایزدپناه قیطاسی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: نرم سرانه فرهنگی در کشور به ازای هر دانشجو 2 میلیون و 500 هزار تومان است در حالی که در این استان این رقم به نصف کاهش یافته و همان مبلغ ناچیز نیز تخصیص داده نمی‌شود.
وی از تحصیل یک هزار و 926 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد و افزود: طبق قانون با سرانه فرهنگی هر دانشجو 2 میلیون و 500 هزار تومان باید اعتبارات فرهنگی این دانشگاه با 4 میلیارد و 815 میلیون تومان بسته شود در حالی اعتبارات فرهنگی دانشگاه 2 میلیارد و 400 میلیون تومان مصوب شد و همین مبلغ ناچیز نیز تنها 70 درصد آن تخصیص داده شد.
قیطاسی با تاکید بر اینکه در برخی دانشگاه‌های بزرگ کشور سرانه فرهنگی هر دانشجو با رانت یا هر چیز دیگری به 10 میلیون تومان رسیده است، افزود: در سال گذشته از دو میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبارات مصوب فرهنگی یک میلیارد برای فرهنگی، 800 میلیون تومان برای امور دانشجویی و رفاهی و مباقی برای امور عمرانی پیش بینی شد.
معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از وجود 17 نشریه دانشجویی در این دانشگاه خبر داد و گفت: از این تعداد 12 مورد فعال و مابقی به دلیل فارغ‌التحصیلی تعطیل هستند.
قیطاسی وضعیت اعتبارات فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد را بحرانی دانست و تصریح کرد: تمام اعتبارات فرهنگی این دانشگاه تنها به نوعی جوابگوی قرارداد تغذیه دانشجویان است و برای هزینه کرد سایر امورات باید نگاهمان به کمک رئیس دانشگاه باشد که البته تاکنون در این زمینه کوتاهی نداشته است.
وی از اختصاص 100 میلیون اعتبار برای یادمان شهدای گمنام خبر داد و گفت: این پروژه هم اکنون عملیات اسکلت آن به اتمام رسیده و کارهای ظریف کاری مونده که امیدواریم در کمترین زمان ممکن شاهد به سرانجام رسیدن این پروژه باشیم.
قیطاسی با اشاره به اینکه 6 تشکل مجوز دار در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که یک مورد غیر فعال است، تصریح کردک تشکل‌های جامعه اسلامی، انجمن اسلامی مستقل، انجمن اسلامی پیرو خط امام(ره) و انجمن وحدت اسلامی فعال و همچنین انجمن اسلامی دانشجویان تعطیل است.
معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: چهار کانون فیلم و عکس، شعر و ادب، قران و عترت و هلال احمر فعال بوده و کانون اخلاق دانشجویی مجوز ان صادر و بزودی تاسیس می‌شود.
وی با تشریح فعالیت‌های انجام شده در حوزه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با پیگیری‌های مکرر و مستمر مقرر شده بنیاد خیریه 15 خرداد نسبت به احداث خوابگاه دانشجویی با ظرفیت 400 نفر در این استان اقدام کند.
قیطاسی بیان کرد: 6 خوابگاه دانشجویی در این استان وجود دارد که از این تعداد 5 مورد ملکی و یک مورد نیز مشارکتی است و این دانشگاه تنها دانشگاهی بوده که به دانشجویان متقاضی خوابگاه به صورت 100 درصد پاسخ داده است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*