اخبار عمومی
اعلام وصول 2
30520
تاریخ انتشار: 1395/02/27 01:33
کمبود فضای فیزیکی در کلینیک‌های شهر یاسوج موجب نارضایتی مردم و پزشکان شده است.

به گزارش فارس، در سال‌های اخیر و قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت شاهد رشد و تحول چشم‌گیری در حوزه بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد بودیم که اجرای طرح تحول نظام سلامت شتاب بیشتری به رشد خدمات بهداشتی و درمانی بخشید.
اما علاوه بر تغییر و تحول در تأمین و تجهیزات بیمارستانی، فضای فیزیکی بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها نیازمند تحولی اساسی است تا بتواند پاسخگوی نیاز درمانی مردم باشد.
کمبود فضای فیزیکی مشکلات و نارضایتی‌های برای مردم و پزشکان ایجاد کرده که ضروری است متولیان حوزه بهداشت و درمان پیگیر اعتبارات کلینیک باشند تا با افتتاح این طرح مهم مشکلات موجود کاهش و خدمات بهداشتی و درمانی به شکل مطلوب‌تری ارائه شود.
* نارضایتی مردم و پزشکان از فضای کلینیکی یاسوج
در همین خصوص رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ضمن تأیید کمبود فضای فیزیکی در کلینیک‌های شهر یاسوج، گفت: مردم و متخصصین از فضای موجود در کلینیک‌ها ناراضی هستند.
رضا چمن بیان کرد: حوزه بهداشت و درمان استان پزشکان متخصص مورد نیاز در رشته‌های مختلف را جذب کرده اما فضای کافی برای ارائه خدمات این پزشکان به مردم وجود ندارد، امیدواریم هر چه سریع‌تر اعتبارات مورد نیاز کلینیک بزرگ شهر یاسوج تخصیص یابد و شاهد به بهره‌برداری رسیدن این پروژه مهم باشیم.
* بهره‌برداری از کلینیک جدید یاسوج تا پایان شهریور
محسن رفیعی مسئول دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص روند ساخت کلینیک جدید شهید مفتح یاسوج، گفت: کلنگ احداث این کلینیک در سال 85 در متراژ 5 هزار و 100 متر مربع در 6 طبقه به زمین زده شد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون مبلغ 60 میلیارد ریال برای ساخت این کلینیک هزینه شده گفت: 15 میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان کلینیک مصوب شده که تاکنون حتی یک ریال اختصاص داده نشده است.
مسؤول دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای محوطه‌سازی کلینیک و تجهیز بخش‌ها نیازمند 25 میلیارد ریال اعتبار جدید هستیم.
وی خاطرنشان کرد: در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، این کلینیک تا پایان شهریور افتتاح می‌شود.
* پیشرفت 92 درصدی کلینیک یاسوج
پرویز یزدان‌پناه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در همین خصوص گفت: در حال حاضر کلینیک در حال احداث شهید مفتح یاسوج 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره‌برداری از فضای موجود سه کلینیک داخلی، کودکان و زنان و زایمان شهر یاسوج در این فضا تجمیع می‌شوند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کمبود فضای کلینیکی از مشکلات جدی حوزه بهداشت و درمان استان است، گفت: به دلیل همین کمبودها نتوانستیم خدمات مناسبی به مردم ارائه کنیم.
وی با بیان اینکه مردم در سه کلینیک یاسوج با کمبود فضای فیزیکی و مشکل در سیستم نوبت‌دهی مواجه هستند، گفت: با راه‌اندازی این کلینیک خدمات مطلوبی به مردم ارائه می‌شود.
این مسؤول اضافه کرد: با بهره‌برداری از کلینیک جدید شهید مفتح خدمات مطلوبی به مردم ارائه می‌شود.
* پیگیری اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل کلینیک یاسوج
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در همین خصوص گفت: فضای بیمارستانی و کلینیکی موجود در شهر یاسوج پاسخگوی نیاز درمانی مردم نیست که لازم است عملیات ساخت بیمارستان  و همچنین کلینیک یاسوج با شتاب بیشتری دنبال شود.
غلام‌محمد زارعی تصریح کرد: برای تأمین اعتبار مورد نیاز کلینیک در حال احداث شهید مفتح یاسوج با وزیر بهداشت و مسؤولان کشوری رایزنی می‌کنم.
وی عنوان کرد: با تکمیل و افتتاح این کلینیک خدمات بهداشت و درمانی مطلوبی به مردم ارائه می‌شود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*