اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305259
تاریخ انتشار: 1401/02/25 16:21
ظاهرا صرف هم استانی بودن مجوزی است بر اطلاق عنوان “شایسته” بر هر حضور و یا ظهوری در خارج از استان و از سوی دیگر قرار نیست هر تغییر جزئی مدیریت اداری و کارگزینی در اداره ای در نقطه ای از کشور سر از تیتر اول و اصلی رسانه های استان در بیاورد.

پایگاه خبری عصرجهان؛ وب گردی-با کوچکترین انتصاب اداری هم استانی ها در کوچک ترین شهرستان های دورافتاده ی کشور رسانه های استان به سرعت شروع به خوشحالی و پای کوبی و درج تیتر تکراری “فرزند شایسته استان به فلان سمت و مسئولیت رسید” می کنند، که گاهی هم بدون اشاره به نام استان، همان نام شهر و یا حتی روستای فرد در تیتر قرار می گیرد.


کانال خبری گلبونگ نوشت: در این مطلب هیچ ارزشگذاری بر روی اصل اتفاق یعنی عزل و نصب نیروی انسانی کهگیلویه و بویراحمدی در مسئولیت های خارج از استان نداریم بلکه بحث بر سر آن است که قرار نیست هر تغییر جزئی مدیریت اداری و کارگزینی در اداره ای در نقطه ای از کشور سر از تیتر اول و اصلی رسانه های استان در بیاورد. مهم تر از آن سوال این است  بیشتر این انتصابات جزیی و محلی چه تاثیری بر فضای عمومی استان دارد؟ ضمن آن که باید نسبت به این موضوعات حساس بود و صرفا با ارسال مطلب یا خبری از سوی یک هم استانی در فضای مجازی به سرعت اقدام به بارگذاری آن مطلب در رسانه های رسمی نکرد. داستان شهردار هم استانی در تهران که در ابتدا رسانه های استان با هیجان فراوان به استقبال شهردار کهگیلویه و بویراحمدی ناحیه ی فلان در منطقه فلان تهران رفتند و به حماسه سرایی برای فرد مضروب با عنوان های پرطمطراق مورد توجه کنونی در فضای سیاسی کشور رفتند، می تواند نکته قابل تامل و تجربه آموزی باشد.
یک شهردار ناحیه در تهران ظاهرا چاقو خورده بود اما برای رسانه های استان نه شهرداری تهران مهم بود و نه اصل حادثه بلکه همان هم استانی بودن کفایت میکرد. بعد هم که گمانه ها و مستندات دال بر غیر واقعی بودن و خودزنی جناب شهردار منتشر شد که ظاهرا منجر به برکناری این فرد شد، هیچ رسانه ی استانی حاضر نشد اقدام به اصلاح تیتر قبلی خود و یا درج خبر در ادامه خبر قبلی خود نماید.
ظاهرا صرف هم استانی بودن مجوزی است بر اطلاق عنوان “شایسته” بر هر حضور و یا ظهوری در خارج از استان. در دوره قبل و بویژه بعد از برخی مسئولیت های نیروی های هم استانی در برخی مسئولیت های ملی چنان فضای شلوغی از دل همین جوسازی های رسانه ای درون استانی پدید آمد که اتفاقا نتیجه معکوسی برای آن "مدیر شایسته هم استانی" داشت .
حتی بر فرض ارزش خبری داشتن چنین موضوعاتی در فضای رسانه ای استان، درج خبر به حرفه ای گری نیاز دارد، نه آن که یکی دو رسانه استان تمام اخبار پر بیننده شان به همین مسئولیت  فلان فرد در اداره راهداری در ورامین، یا آن یکی در شمیرانات و آن یکی در دیلم و حتی گاهی حضور در جلسه و یا جشنی در نقطه ای از کشور محدود باشد. همچنین جایگاه و سمت و ارزش و اعتبار خبری آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد و یا حداقل در بخش مربوطه ی سایت متناسب با آن مسئولیت بارگذاری صورت گیرد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*