اخبار عمومی
اعلام وصول 2
30542
تاریخ انتشار: 1395/02/28 14:06
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:
نرم کشوری خودکشی در سن‌های زیر ۱۸ سال ۷ /۸ درصد اما در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۴ درصد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان، در نشست خبری سه شنبه 28 اردیبهشت 95 دكتر اميني مدير كل پزشكي قانوني استان، آمار واحد هاي مختلف اداره كل پزشكي قانوني استان در سال گذشته را ارائه كرد.
بر اساس اين آمار 171 نفر سال 94 در حوادث رانندگي جان خود را از دست داده اند كه در مقايسه با سال 93 با 174 نفر فوت ناشي از حوادث رانندگي، كاهش داشته است.
73 درصد فوتي ها در شهرستانهاي بويراحمد و دنا
آمار مراجعه به مراكز پزشكي قانوني در سطح استان در حوادث رانندگي، شهرستانهاي بويراحمد و دنا 126 مورد ، گچساران 30 و كهگيلويه 15 مورد بوده است.
88 درصد فوتي ها در مسير هاي برون شهري
20مورد از تصادفات درون شهري، 149 مورد برون شهري و 2 مورد جاده روستايي بوده است.
54درصد متوفيان متاهل بوده اند
از اين تعداد 45نفر زن و 126 نفر مرد بوده كه 78 نفر آنها مجرد و 93 نفر متاهل بوده اند.
آبان ماه در صدر ماه هاي پر حادثه
بيشترين آمار ثبت فوتي ها در ماههاي آبان با 20 مورد، مهر با 19 مورد و ارديبهشت با 18 مورد بوده است.
20درصد عابر و 39درصد راننده بوده اند
از تعداد 171 نفر فوت در يازده ماه سال 94 در حوادث رانندگي، 66 نفر راننده، 35 نفر عابر، 69 نفر سرنشين يا ترك وسيله نقليه و 1 نفر نامعلوم ثبت شده است.
58 درصد تصادفات در روز و 34درصد در شب
98مورد از تصادفات منجر به فوت در روز، 56 مورد در شب و 17 مورد در طلوع و غروب آفتاب بوده است.
55 درصد از تصادفات برخورد دو وسيله نقليه با همديگر
93 مورد از تصادفات به علت برخورد دو وسيله نقليه با يكديگر صورت گرفته است. 35 مورد برخورد وسيله نقليه با عابر متوفي، 26 مورد واژگوني،13 مورد برخورد وسيله نقليه با شي ثابت و ساير موارد شامل سقوط، حريق و نامعلوم بوده است.
56 درصد از تصادفات، منجر به فوت در محل حادثه مي شود
98 مورد از تصادفات منجر به فوت در محل حادثه شده اند. تعداد 56 نفر در بيمارستان جان خود را از دست داده اند. 15 نفر در راه انتقال به بيمارستان و 2 نفر هم نامعلوم اعلام شده است.
همچنين آمار مصدومين ناشي از تصادفات در سال جاري سه هزار و 784 نفر بوده است كه از اين تعداد دو هزار و 648 نفر مرد و يكهزار و 136 نفر زن بوده اند . در مقايسه با مدت مشابه سال 93با آمار سه هزارو 189 نفر افزايش 10 درصدي داشته است.
وی از راه‌اندازی آزمایشگاه آسیب شناسی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: روند بررسی اجساد از دو ماه به ۱۰ روز رسیده است.
مدیرکل پزشک قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مرگ و میرهای غیر طبیعی، اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۴ رتبه پنجم را در مرگ و میرهای غیرطبیعی داشتیم بطوریکه در این سال ۱۳ مورد غرق شدگی داشتیم که از تعداد ۱۰ نفر مرد و سه نفر زن بودند و  نسبت به سال ماقبل ۴ نفر کاهش داشتیم.
امینی گفت: سال ۹۴، نه نفر بر اساس گازگرفتگی فوت کردند و در این زمینه نسبت به سال ۹۳  افزایش داشتیم.
 امینی به موضوع همسرآزاری در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: ۴۷۵ پرونده همسرآزاری در پزشکی قانونی در این زمینه تشکیل شد که از این تعداد ۴۶۶ پرونده مربوط به خانم‌ها و ۸ پرونده هم مربوط به آقایان بوده است.
وی به مقوله خودکشی در استان نیز اشاره و بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ خودکشی رتبه چهارم را در کشور دارد و سال ۹۴، ۳۵ درصد افزایش داشتیم.
این مسئول اضافه کرد: نرم کشوری خودکشی در سن‌های زیر ۱۸ سال ۷ /۸ درصد اما در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۴ درصد است. این افراد خودکشی با طناب و سلاح گرم را برای خود انتخاب و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۲ درصد با سلاح گرم اقدام به خودکشی می‌کنند.
وی افزود: بویراحمد و دنا بر حسب جمعیت در صدر خودکشی‌ها قرار دارد.

برچسب ها:
همسر آزاری ؛ خودکشی ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*