اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305827
تاریخ انتشار: 1401/04/15 14:50
ریيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل گفت: نيروهاي تعديل شده در سبلان پارچه اردبيل به سر كار باز مي‌گردند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از تایماز نیوز، رامين صادقي در جريان بازديد خبرنگاران از تعدادي از واحدهاي توليدي و صنعتي در اردبيل اظهار كرد: سبلان پارچه يكي از واحدهاي توليدي مدرن در استان اردبيل است كه در سال‌هاي گذشته به دليل مشكلات مديريتي با چالش‌هاي جدي و فراز و نشيب‌هاي متعددي روبه‌رو بوده كه در ۲ سال گذشته با دستور ریيس وقت قوه قضائيه به صاحبان اصلي برگشت داده شد.

 

وي تصريح كرد: در ماه‌هاي اخير در مديريت اين مجموعه برخي مشكلات و نارسايي‌ها را شاهد بوديم ولي با حمايت و پيگيري استاندار اردبيل قرار شده شركت حمايت از صنايع در مديريت اين كارخانه ورود پيدا كرده و به دور از تعديل نيرو، زمينه اشتغال و افزايش توليد را به شكل مطلوب فراهم آورد كه در ماه‌هاي آينده ثبات بيشتري را در اين مجموعه توليدي شاهد خواهيم بود.

ریيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل با بيان آخرين وضعيت واحدهاي توليدي استان گفت: يك‌هزار و ۱۷۶ واحد صنعتي در استان اردبيل پروانه بهره‌برداري گرفتند كه ۹۹۰ واحد از اين تعداد با ظرفيت‌هاي متفاوت در حال فعاليت هستند.

صادقي افزود: برخي از اين واحدها نظير كارخانه سيمان با بيش از صد درصد ظرفيت در حال فعاليت بوده و برخي از واحدها نيز تا ۳۰ درصد ظرفيت توليد خود را انجام مي‌دهند.

وي از اجراي ۲۷۰ طرح صنعتي پيشران در استان خبر داد و خاطرنشان كرد: اين طرح‌هاي صنعتي با پيشرفت ۲۰ تا ۹۵ درصد در حال اجراست كه تا پايان سال ۱۴۰۲ شاهد بهره‌برداري از اين طرح‌هاي پيشران و اشتغال‌آفرين خواهيم بود.

صادقي اضافه كرد: با بهره‌برداري از ۲۷۰ طرح پيشران صنعتي در استان فرصت اشتغال براي ۱۵ هزار نفر فراهم مي‌آيد تا ما حركت مؤثري را از سمت صنايع كوچك به سمت صنايع متوسط و بزرگ شاهد باشيم.

در اين بازديد خبرنگاران از تعدادي از واحدهاي صنعتي و توليدي استان با رويكرد دانش‌بنيان و توليد محصولات صنعتي برجسته بازديد كرده و در جريان روند توسعه صنعتي استان قرار گرفتند.

برچسب ها:
تایماز نیوز ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*