اخبار عمومی
اعلام وصول 2
30592
تاریخ انتشار: 1395/03/01 09:56
آسیب دیدگی‌های ناحیه کشاله ران در میان فوتبالیست‌ها بسیار شایع است و در حدود 8 تا 18 درصد فوتبالیست‌ها به این جراحت دچار می‌شوند.

 عصرجهان: عینعلی حسینی جمال سرمربی تیم فوتبال پیشکسوتان استقلال بهمئی و دارنده ی عناوین فنی ترین سرمربی جام های اخیر رمضان و جام های فوتبال شهرستان به تشریح مصدومیتهای فوتبال پرداخت،فوتبال ورزشی است که در آن بیشتر از پا استفاده می‌شود بنابراین قوی کردن ماهیچه‌های پا برای فوتبالیست‌ها بسیار اهمیت دارد، همچنین این کار باعث جلوگیری از آسیب دیدگی نیز می‌شود در بیشتر ورزش‌های گروهی و به خصوص در فوتبال، آسیب دیدگی در ناحیه اعضای پایینی بدن بسیار زیاد است. این آسیب دیدگی‌ها ممکن است در ناحیه رباط‌ ها یا عضلات باشد، این دو ناحیه اغلب به هم ارتباط دارند.
آسیب دیدگی‌های ناحیه کشاله ران در میان فوتبالیست‌ها بسیار شایع است و در حدود 8 تا 18 درصد فوتبالیست‌ها به این جراحت دچار می‌شوند.
عینعلی حسینی جمال سرمربی تیم فوتبال پیشکسوتان استقلال بهمئی افزود: ماهیچه‌های ناحیه کشاله ران 5 نوع هستند از جمله ماهیچه‌های بلند، کوتاه، بزرگ و باریک. همه این ماهیچه‌ها به پشت استخوان ران منتهی می‌شوند. این ماهیچه‌ها اجازه حرکت به کشاله ران را می‌دهند. تحقیقات نشان داده‌اند که آسیب دیدگی‌های وارده به کشاله ران باعث کمبود قدرت در این ماهیچه‌ها می‌شود و قوی کردن این ماهیچه‌ها از آسیب دیدگی‌ها جلوگیری می‌کند.
باید دید که چه حرکات و ورزش‌هایی باعث قوی شدن ماهیچه‌ها می‌شود. برای پاسخ دادن به این سوال محققان دانشگاه کپنهاگ تاثیرات فعالیت‌های ماهیچه‌ای را بررسی کردند. هدف این بود که بفهمند کدام تمرین‌ها ماهیچه‌های کشاله ران را قوی‌تر می‌کنند.
در این تحقیقات 40 بازیکن حرفه‌ای فوتبال مورد بررسی قرار گرفتند. هیچ کدام از این فوتبالیست‌ها مشکلی در این ناحیه نداشتند و نشانه آسیب دیدگی در آن‌ها دیده نمی‌شود. در هر تمرین میزان فعالیت الکترومیوگرافیک عضلات را اندازه‌گیری کردند. هر ورزشکار در دو نوبت تمرین شرکت داشت: در یکی از نوبت‌ها ورزشکار با تمرین‌های مختلف آشنا می‌شد و در نوبت دوم ورزشکاران این ماهیچه‌ها را ورزش می‌دادند. برخی از این ورزش‌ها عبارتند از:
 1- گذاشتن یک توپ بین پا و فشار آوردن به آن
 2- گذاشتن یک توپ بین زانوها و فشار آوردن به آن
 3- ورزش دادن و کشیدن پا با کش
 4- ورزش دادن کشاله ران به وسیله دستگاه و...
تفاوت زیادی بین این تمرین‌ها وجود داشت و همه آن‌ها برای آماده کردن کشاله ران مناسب بودند. فوتبال ورزشی است که نیاز به حرکات شدید و کششی دارد بنابراین انجام تمرین‌های اینچنینی می‌تواند از آسیب دیدگی‌های کشاله ران جلوگیری کند. این ورزش‌ها به فوتبالیست‌ها کمک می‌کند تا آمادگی بدنی بهتری داشته باشند. باید در نظر داشت که انجام ورزش‌های عضلانی از کمبود قدرت پا جلوگیری می‌کند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*