اخبار عمومی
اعلام وصول 2
306042
تاریخ انتشار: 1401/05/03 16:24
.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از افق تهران، برای تشخیص بیماری پارکینسون، پزشکان در حال حاضر بر ارزیابی علائم حرکتی بیماران، سابقه بیمار و وضعیت سلامت عمومی آن ها، اعم از جسمی یا روانی، تکیه می‌کنند؛ اما علائم بیماری پارکینسون گاهی شبیه به سایر بیماری‌های عصبی است.

یک تیم تحقیقاتی از موسسه علم و فناوری Stoltech در مسکو توانستند الگوریتم‌هایی برای هوش مصنوعی ایجاد کنند که می‌تواند با تجزیه و تحلیل واحد‌های حسگر متصل به بدن بیماران و دستخط افراد مشکوک به این بیماری، پارکینسون را تشخیص دهند.

Ekaterina Kovalenko، محقق موسسه Stoltech، گفت: ما داده‌ها را از ۱۲۰ نفر، از جمله ۸۵ بیمار مبتلا به پارکینسون و ۳۵ فرد سالم، با میانگین سنی ۵۸ سال و نیم جمع آوری کردیم که افراد داوطلب در مقابل سه دوربین در حالی که واحد‌های حسگر به آن‌ها متصل بوده، به مدت ۱۵ دقیقه فعالیت‌های حرکتی انجام دادند.

وی افزود: هر فعالیت حرکتی که توسط داوطلبان انجام می‌شود، تحت نظارت پزشکان متخصص طراحی شده است و هدف آن نظارت بر علائم بیماری پارکینسون است.

کووالینکو تاکید کرد: لازم نیست بیماران همه علائم بیماری پارکینسون را نشان دهند و ما سعی کردیم از طریق مطالعه گزارش شده توسط مجله علمی “IE Trans Action on Intervention and Measurement” مشخص کنیم که آیا امکان تشخیص بیماری پارکینسون تنها از طریق یک نما توسط دوربین‌ها و سنسورهاوجود دارد یا خیر.

برچسب ها:
افق تهران ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*