اخبار عمومی
اعلام وصول 2
306261
تاریخ انتشار: 1401/05/21 22:03
مورایس در اولین بازی هموطنش را قربانی کرد ، رضاییان از پرسپولیس انتقام گرفت!
استقلال که کل فصل گذشته را بدون شکست پشت سر گذاشته و قهرمانی تاریخی را رقم زده بود، در اولین بازی لیگ جدید ، در خانه به سپاهان باخت. تیم ساپینتو با کمترین تغییر در ترکیب نسبت به پارسال همان ضعف‌های گلزنی فصل قبل را داشت

استقلال قهرمان بدون شکست فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران، در نخستین بازی لیگ جدید باخت را تجربه کرد!

به گزارش تابناک ورزشی؛ آبی‌ها با هدایت ریکاردو ساپینتو و ترکیبی که بیشتر آنها از نفرات فصل گذشته بودند، مقابل سپاهان با هدایت مورایس مغلوب شد تا دشواری لیگ بیست و دوم از همین افتتاحیه ثابت شود.

سپاهان که دو بازیکن خارجی جدید خود را در ترکیب استفاده نکرد، با استفاده از بازی عالی وینگرهای خود و ضدحمله برق آسا در نیمه دوم ، دو بار دفاع بتنی میزبان را باز کرد.

یاسین سلمانی و رامین رضاییان دو گلزن این بازی بودند.

شرح گل‌های سپاهان

گل اول سپاهان در دقیقه 53: حمله تند و تیز سپاهان از جناح راست توسط علی‌نژاد، زردپوشان اصفهانی را به اولین گل بازی را رساند. علی‌نژاد با یک فرار دیدنی وارد محوطه جریمه استقلال شد و با یک پاس کات‌بک توپ را حوالی نقطه پنالتی به یاسین سلمانی رساند که ضربه بغل پا و دقیق این بازیکن وارد دروازه حسینی شد.

گل دوم سپاهان در دقیقه 57: بازیکنان سپاهان دست‌ بردار نبودند و بار دیگر با یک ضد حمله سریع توسط رامین رضاییان به گل دوم خود رسیدند. شوت رضاییان جلو کشیده از داخل محوطه جریمه پس از برخورد به پای روزبه‌ چشمی تغییر جهت داد و به گل دوم زردپوشان اصفهانی تبدیل شد.

 

تیم‌های استقلال و سپاهان در نخستین دیدار خود در فصل بیست‌و‌دوم لیگ برتر فوتبال، از ساعت 19:05 امروز (جمعه 21 مرداد) در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه با پیروزی 2 بر صفر سپاهان به پایان رسید. یاسین سلمانی در دقیقه 53 و رامین رضاییان در دقیقه 57 برای زردپوشان اصفهانی گلزنی کردند تا مورایس برنده جدال پرتغالی‌ها در هفته اول لیگ برتر باشد.

استقلال که با هدایت فرهاد مجیدی در 30 دیدار فصل قبل رکورد شکست‌ناپذیری در طول یک فصل را به نام خود ثبت کرده بود، در اولین بازی فصل بیست‌و‌دوم شکست خورد. آخرین شکست استقلالی‌ها 379 روز قبل و در دیدار هفته پایانی لیگ بیستم مقابل همین سپاهان و در تهران رقم خورده بود.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، روزبه چشمی، رافائل سیلوا (62-امیرعلی صادقی)، جعفر سلمانی، عارف غلامی، رضا میرزایی (62-پیمان بابایی)، ابوالفضل جلالی، مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک‌نفس، سجاد شهباززاده (62-ارسلان مطهری) و کوین یامگا.

ترکیب سپاهان: رشید مظاهری، رناتو داسیلویرا، محمد دانشگر، امید نورافکن (84-میلاد زکی‌پور)، رامین رضاییان، مسعود ریگی، محمد کریمی، یاسین سلمانی (84-نیلسون جونیور)، فرشاد احمدزاده (73-محمدرضا حسینی)، محمد علی‌نژاد و شهریار مغانلو.

داور: بیژن حیدری

بازی تا دقیقه ۳۵ بدون موقعیت خطرناک بود که در این لحظه ارسال توپ به روی دروازه با ضربه سر ناقص شهباززاده، مهاجم استقلال از دروازه سپاهان دور شد و توپ برگشتی هم با شوت نه چندان خوب سلمانی همراه بود.

جدی‌ترین موقعیت بازی در دقیقه ۴۵ خلق شد که ضربه ایستگاهی زمین احمدزاده به سمت دروازه استقلال با مهار ناقص حسینی مقابل دروازه این تیم افتاد که این بار حسینی در موقعیت تک به تک توپ را با پای خود به کرنر فرستاد.

بعد از دریافت دو گل، فشار حملات استقلال به روی دروازه سپاهان زیاد شد. یر یقیقه ۶۵ ضربه ارسلان مطهری به توپ در آستانه ورود به دروازه توسط مظاهری دفع شد. در دقیقه ۶۸ رشید مظاهری برای دفع توپ از دروازه خارج شد که چندان مطمئن نبود و دچار اشتباه شد اما مدافع این تیم به سرعت توپ را دور کرد. 

در دقیقه ۸۲ برخوردی در داخل محوطه جریمه سپاهان صورت گرفت که استقلالی ها اعتقاد به خطای پنالتی داشتند اما داور تصمیم به ادامه مسابقه گرفت. 

 

لحظات حساس:

دقیقه 15:

حمله تیم فوتبال استقلال در دقیقه 15 بالاخره نخستین شوت به چارچوب را برای آبی‌پوشان به همراه داشت که شوت رضا میرزایی با برخورد به ریگی راهی کرنر شد.


دقیقه 18:

نفوذ یاسین سلمانی به قلب دفاع 3 نفره استقلال را روزبه چشمی کنترل کرد و تلاش بازیکن سپاهان ثمری برای این تیم نداشت.


دقیقه 25:

سانتر رضا میرزایی از سمت را را هیچ کدام از بازیکنان استقلال نتوانستند روانه دروازه سپاهان کنند و در ادامه استقلالی‌ها صاحب یک ضربه کرنر شدند.


دقیقه 35:

نفوذ یامگا از سمت راست و سانتر وی روی دروازه سپاهان موقعیت خطرناکی را برای آبی‌پوشان ایجاد کرد که در نهایت توپ راهی کرنر شد.


دقیقه 45:

شوت محکم نورافکن از روی یک ضربه ایستگاهی با واکنش خوب حسینی همراه بود. توپ برگشتی را هم فرشاد احمدزاده نتوانست وارد دروازه استقلال کند تا نیمه نخست با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه پیدا کند.


دقیقه 51:

اشتباه محمد دانشگر در قلب خط دفاع سپاهان جعفر سلمانی را در شرایط خوبی قرار داد اما وی نتوانست از این فرصت استفاده کند.


دقیقه 64:

ارسال سانتر از سوی امیرعلی صادقی با واکنش خوب مدافعان سپاهان و رشید مظاهری راهی کرنر شد.


دقیقه 72:

شوت محکم مسعود ریگی از پشت محوطه جریمه استقلال از بالای دروازه حسینی به بیرون رفت.


دقیقه 84:

برخورد در محوطه جریمه سپاهان مشکوک به پنالتی بود اما حیدری چنین اعتقادی نداشت. در یک رفت و برگشت آرش رضاوند شوت محکمی روانه دروازه سپاهان کرد که توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.


دقیقه 90:

نفوذ محمدرضا حسینی و شوت وی از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*