اخبار عمومی
اعلام وصول 2
30647
تاریخ انتشار: 1395/03/05 19:30
عزام ایذه به نمایندگی از خوزستان در پنجمین دوره مسابقات و جشنواره بین المللی ورزش های سنتی و بازیهای بومی و محلی

به گزارش فیروز بیگلری خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان از ایذه، پنجمین دوره مسابقات و جشنواره بین المللی ورزش های سنتی و بازیهای بومی و محلی گرامیداشت سال روز آزاد سازی خرمشهر و یاد بود ورود مقام معظم رهبری به کردستان با حضور 7 استان ایران و چند تیم خارجی به مدت سه روز در کردستان برگزار خواهد شد.
داریوش عباسی رییس هیات ورزش های روستایی و بازیهای بومی و محلی ایذه با تایید این خبر گفت: این مسابقات با حضور 7 استان کشور خوزستان ( تیم ایذه به نمایندگی حضور دارد ) لرستان ، گلستان ، اردبیل ، سیستان و بلوچستان ، خراسان شمالی و دو تیم از کردستان از ایران و چند تیم خارجی شرکت خواهند کرد.


وی افزود : رشته کشتی زوران مچکه و طناب کسب از بازیهای تعین شده می باشد اما در بخش فرهنگی هر استان موظف به اجرای مراسم چوب بازی ، دستمال بازی ( حرکات فول کلوویک و موزن) به صورت سنتی همراه با موسس و البسه محلی و گویش زبان مادری حایز اهمیت خواهد بود.
داریوش عباسی رییس هیات ورزش های روستایی و بازیهای بومی و محلی ایذه در پایان خاطرنشان کرد: به نفرات و تیم های برتر این مسابقات و جشنواره حکم ، مدال و جام قهرمانی از سوی فدارسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی ایران اهدا خواهد شد.

برچسب ها:
ایذه ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*