اخبار عمومی
اعلام وصول 2
306473
تاریخ انتشار: 1401/06/12 00:14
در نشست خبری مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان خوزستان عنوان شد؛
مجتبی سخنور سرپرست مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان خوزستان تصریح کرد: در ۶ ماهه سال جاری تاکنون ۲۴ هزار فقره وام قرض الحسنه با رقمی معادل ۱۳ هزار میلیارد ریال به مردم شریف خوزستان پرداخت شده است.

 به گزارش پایگاه خبری عصر جهان، مجتبی سخنور سرپرست مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح پنج شنبه دهم شهریور بمناسبت هفته دولت و همزمان با سالروز بانکداری اسلامی برگزار شد؛ اظهار کرد: از سال ۸۶ بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان نخستین و بزرگترین بانک قرض الحسنه کشور آغاز به کار کرده است و شفافیت در تمام امور رمز موفیت این بانک بوده است.
مجتبی سخنور به مناسبت روز بانکداری اسلامی : بانک قرض الحسنه مهرایران را تبلور و تجلی بانکداری اسلامی به معنای واقعی کلمه دانست


وی ادامه داد: به دلیل اهمیت سنت نیکوی قرض الحسنه و تلاش این بانک بعنوان نخستین بانک قرض الحسنه کشور که باعث شد مردم بتوانند خدمات گسترده بانکی و دریافت وام قرض الحسنه را بصورت یکپارچه تجربه کنند ، برای نخستین بار در سال 98  چهاردهم اسفندماه روز ترویج فرهنگ قرض الحسنه در تقویم رسمی کشور نام گذاری شد تا جایگاه و اهمیت این سنت نیکو برای مردم بیش از پیش مشخص شود و امید دارم که همه ما بتوانیم در این راستا گام های مؤثری برداریم.از این رو به اصحاب رسانه حاضر در جلسه گفت : هریک از شما بعنوان سفیر قرض الحسنه با نیک‌اندیشی در راستای ترویج و تعمیق هرچه بیشتر فرهنگ قرض الحسنه و با خیرخواهی در مسیر خدمت به خلق خدا و دستیابی مردم به زندگی شرافتمندانه گام بردارید.
سخنور خاطر نشان کرد: در ۶ ماهه سال جاری تاکنون ۲۴ هزار فقره وام قرض الحسنه با رقمی معادل ۱۳ هزار میلیارد ریال به مردم شریف خوزستان پرداخت شده است.
وی افزود: بانک قرض الحسنه مهرایران در راستای ایجاد اشتغال ، محرومیت‌زدایی و ازدواج جوانان طی یکسال اخیر بالغ بر ۷۳۰ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به ارزش حدوداً 80 هزار میلیارد ریال و  ۳۷۲هزار فقره تسهیلات ازدواج جوانان به ارزش ۷۵ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.
سرپرست مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان خوزستان اظهار کرد: بانک ها در دولت سیزدهم مکلف شده اند که به صورت ویژه وام های فرزندآوری را به متقاضیان ارائه نمایند. بانک قرض الحسنه مهر ایران در همین راستا تاکنون 13 هزار فقره وام فرزندآوری به ارزش 5 هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است .
سرپرست مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان خوزستان گفت: این بانک در زمینه خدمات الکترونیک پیش گام و پرچم دار است.
سخنور اظهار کرد: بسیاری از خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران به صورت آنلاین صورت می گیرد و این خدمات به صورت روزانه پایش و به روز رسانی می شوند و به زودی با ایجاد شعب مجازی در کلیه استان‌ها مشتریان بدون مراجعه حضوری به شعب بانک می توانند تمامی خدمات بانکی را دریافت نمایند و از اتلاف وقت و هزینه مشتریان جلوگیری می شود.
وی ادامه داد: به زودی نیز اپلیکیشنی به شهروندان ارائه خواهد شد که تمامی نیازهای شهروندان را تأمین کرده و هیچ نیازی به حضور فیزیکی در شعب نخواهد بود. اپلیکیشین فرابانک که پلتفرم یکپارچه بانک بر مبنای بانکداری غیرحضوری است طی 2 ماه آینده رونمایی خواهد شد.
سخنور تصریح کرد: امسال سال بسیار نیکی برای بانک قرض الحسنه مهرایران است زیرا دردولت سیزدهم بانک های قرض الحسنه بیش از سایر بانکها مورد توجه قرار گرفته اند و از برکات این توجه ایجاد ظرفیت های جدید برای بانک های قرض الحسنه است که منشاء تأثیرات ارزشمندی در جامعه خواهد شد.
وی با اعلام این خبر که سقف پرداخت وام قرض الحسنه به اشخاص حقیقی تا ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته؛ تاکید کرد: برای اولین بار امکان پرداخت وام قرض الحسنه به اشخاص حقوقی با اولویت حمایت از شرکت های دانش بنیان تا سقف 5 میلیارد ریال فراهم آمده است که در این زمینه جلسات فراوانی با شرکت شهرک های صنعتی و پارک علم وفناوری داشته ایم تا با شناسایی شرکت های دانش بنیان بتوانیم موجبات افزایش تولید و ایجاد رونق از طریق کاهش هزینه تأمین مالی با کارمزد حداکثر 4 درصد را فراهم نماییم .
سخنور در تشریح اقدامات انجام شده در هشت ماه اخیر بیان کرد: از جمله اقدامات انجام شده اعطای ۱۰۰ فقره وام قرض الحسنه در حمایت از کارآفرینان و شرکتهای دانش  بنیان  در نمایشگاه inotex ، پرداخت 168 هزار فقره وام بدون ضامن معادل 43 هزار میلیارد ریال و توسعه فرآیند اعتبار سنجی ، برگزاری اولین مجمع در بین بانکها و افزایش سرمایه بانک از 2500 به 5000 میلیارد تومان از محل سود سال بود.
وی افزود: از دیگر اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ، هوشمند سازی مرکز ارتباط با مشتریان  و ارائه خدمات غیرحضوری، پاسخ دهی آنلاین در سایت و اپلیکیشن ، راه اندازی تسهیلات آنلاین شامل تمام مراحل از افتتاح حساب و درخواست تسهیلات ، ایجاد شعب مجازی در تمامی استان ها ، خرید اوراق دولتی از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی و ورود بانک های قرض الحسنه به بازار بین بانکی است.
سخنور، از هدفگذاری برای منابع ۲۰۰هزار میلیارد تومانی و قرار گرفتن در جمع ۶ بانک برتر کشور در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: امسال در نظر داریم باتوجه به پتانسیل و ظرفیتهای موجود در بانک قرض الحسنه مهر ایران به این مهم دستیابیم .
وی افزود: از دیگر اهداف بانک ، حذف کارمزد از وام های اعطایی و حرکت به سمت مزد خدمت است.
سرپرست مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان خوزستان تصریح کرد: موضوع مسئولیت های اجتماعی همواره در اولویت برنامه های بانک قرار داشته به نحوی که تاکنون از محل وجه التزام وام های پرداختی توانستیم اقدامات خوبی را انجام دهیم و 500 هزار منزل روستائی را تحت پوشش بیمه حوادث قرار بدهیم. بانک قرض الحسنه مهر ایران بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت زلزله اندیکا اعتبار تخصیص داد و 40 واحد مسکونی آسیب دیده در سیل 98 خوزستان را با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) ساخت.
سخنور گفت: از شروع پاندمی کرونا، بانک قرض الحسنه مهر ایران در کنار کارکنان بهداشت و درمان در قالب طرح شهید سلیمانی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی لازم در جهت پیشگیری بیماری را تخصیص داده است. سهم خوزستان ۱۳ میلیارد ریال بوده که این تجهیزات در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی شهرستان ها قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال (تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین) از دو طرح حمایت از کالای ایرانی و کالا کارت یاد کرد و گفت با توجه به کاهش استطاعت مالی مردم بانک با ارائه این طرح ها نسبت به انعقاد قرارداد پذیرندگی با تولید کنندگان و فروشندگان کالا و خدمات اقدام می نماید .
سخنور گفت: کلیه هموطنان می توانند از طریق سایت بانک و بررسی لیست پذیرندگان کالا کارت به شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور مراجعه نمایند و بدون یک ریال آورده تا سقف 100 میلیون تومان از وام قرض الحسنه جهت خرید کالای خانگی، خدمات پزشکی و ... در اقصی نقاط کشور بهره مند شوند .
سرپرست مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان خوزستان اظهار کرد: بانک قرض الحسنه مهرایران  در استان ۲۷ شعبه با 140 کارمند دارد که حدوداً 46 هزار میلیارد ریال منابع این شعب است و در این شاخص دارای رتبه ۴ در بین استان های کشور می باشد .
وی در پایان ضمن اعلام آمادگی بانک قرض الحسنه مهر ایران با اصحاب رسانه و امکان راه اندازی صندوق اصحاب رسانه در استان گفت: شعار شفافیت برای بانک قرض الحسنه مهر ایران همواره دارای اهمیت و اولویت بوده و در این راستا بصورت مستمر نسبت به ارائه صورتهای مالی در سایت بانک جهت مشاهده و استفاده سهامداران و مشتریان اقدام نموده است .


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*