اخبار عمومی
اعلام وصول 2
306524
تاریخ انتشار: 1401/06/15 00:53
/ وام قرض‌الحسنه ۳ تا ۵ میلیونی به زائران اربعین بدون مراجعه به بانک‌ها/فارس: تورم ترکیه از 80 درصد عبور کرد

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

۶۰ درصد معتادان «شاغل» هستند
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور:۶۰ درصد معتادان، شاغلین هستند و گرچه عامل بیکاری می‌تواند شتاب دهنده باشد، اما عامل مستقیم نیست. معتادانی که برای بار اول و دوم جمع‌آوری شده‌اند باید جدای از دیگر معتادان نگهداری شوند/ایسنا

انتقاد روزنامه اطلاعات: چرا کارگردان فیلم ایرانی را که صد‌ها میلیون مخاطب دارد هنگام نمایش در جشنواره بین المللی بازداشت می‌کنیم؟ 

وزنامه اطلاعات نوشت:فرض کنیم یک هنرمند که اثر یا کار‌های او در دنیا شناخته شده و از یک شهرت بین‌المللی برخوردار است سر و کارش با دادگاه بیفتد و قاضی محترم هم بنا به وظیفه و تلقی‌ای که از قانون دارد، و اطلاعی هم از جایگاه بین‌المللی متهم خود ندارد، علیه هنرمند حکمی صادر کند و فرد یا افراد مورد نظر راهی زندان شود. ظاهر امر این است که بنا بر ادله و شواهد قانونی با این هنرمند بر خورد شده، اما وقتی در یک جشنواره جهانی که ده‌ها و بلکه صد‌ها میلیون نفر مخاطب دارد اعلام میشود که «فیلمی که در جشنواره بین‌المللی نشان داده می‌شود متعلق به یک هنرمند ایرانی است که فعلا در کشورش در زندان به سر می‌برد»، می‌توان حدس زد که چه زیانی متوجه حیثیت کشور می‌گردد.

نسل جدیدی از کودکان کار در حال بروز هستند؛ خشمگین‌تر و طلبکارتر!

روزنامه همشهری نوشت:پس از گذشت ۲۰سال از پیوستن ایران به کنوانسیون حقوق کودک، نسل جدیدی از کودکان کار در حال بروز هستند؛ کودکانی که خشمگین‌تر و طلبکارتر شده‌اند و این شروع همان راهی است که به سمت خشونت، بزهکاری و گنگ‌های خلافکاری و... می‌انجامد که اگر راهکاری بلندمدت با بسترسازی مناسب پیش گرفته نشود، باید شاهد افزایش روزافزون همین خشونت‌ها و دزدی‌هایی باشیم که تصاویرشان اخیرا در شبکه‌های اجتماعی غوغا کرده است.

پیشنهاد محسن هاشمی برای «ایجاد یک حزب واحد و قوی» در جبهه اصلاحات
محسن هاشمی‌رفسنجانی در روزنامه اعتماد نوشت:هم‌اکنون در شرایطی قرار گرفته‌ایم که احتیاج به حزب نیرومندی که اثرگذار در پهنه اجرایی کشور با اهداف توسعه‌ای و با برنامه‌محوری، اصلاح‌طلبی، اعتدال، عملگرایی، عدالت‌خواهی، همراه با تدین و هماهنگی با نظام، دیده می‌شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز: بدحجابی تبدیل به شغل یک عده شده است
اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز: بی‌حجابی بدحجابی و سرقت و دزدی برای عده‌ای حرفه و شغل است و آن‌ها کاری به این ندارند که این عمل بد یا زشت است/ایلنا

مجازات تخلفات جراحی‌های زیبایی؛ فقط ۵۰۰ هزار تا ۵ میلیون تومان
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی، ضمن انتقاد از اصلاح قانون سازمان غذا و دارو در سال‌های ۷۴ و ۷۹ گفت:مجازات این قانون مصوبه سال ۳۴ حبس بوده، اما وقتی در سال‌های ۷۴ و ۷۹ مورد تجدید نظر قرار گرفت این مجازات به ۵۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان تغییر یافت که بازدارنده نیست. / فارس


سه‌شنبه سرنوشت‌ساز برای تیم ملی ایران
با وجود اینکه مهدی محمدنبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال مذاکره با کی‌روش را تکذیب کرده، اما قرار است فردا اعضای هیئت رئیسه تشکیل جلسه دهند و درباره شرایط روز از جمله موضوع مهم سرمربی تیم ملی صحبت کنند. عدم تشکیل جلسه با اسکوچیچ از سوی تاج این باور را تقویت کرده که رئیس فدراسیون فوتبال پروژه عبور از این مربی کروات را کلید زده، اما سؤال مهم این است که آیا اعضای هیئت رئیسه در این تصمیم مهم و سرنوشت‌ساز با تاج همراهی خواهند کرد یا خیر. موضع برخی از اعضای هیئت رئیسه کاملاً مشخص است و آن‌ها مخالف هرگونه تغییر در کادرفنی تیم ملی و حضور مربی دیگری از جمله کی‌روش هستند. تاج سعی کرده پیش از جلسه رسمی هیئت رئیسه، به صورت خصوصی با اعضای حاضر در این جلسه حرف بزند و شرایط را برای آن‌ها توضیح دهد تا بلکه نظر اعضای هیئت رئیسه را جلب کند. آن چیزی که مشخص است اینکه جلسه فردا (سه‌شنبه) سرنوشت‌ساز خواهد بود و تکلیف سرمربی تیم ملی را مشخص می‌کند. اینکه اسکوچیچ پاییز قطر را ببیند یا اینکه کی‌روش برای بار سوم روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی بنشیند موضوعی است که به احتمال بسیار فراوان و در صورت جمع‌بندی اعضای هیئت رئیسه، فردا مشخص خواهد شد. از سوی دیگر تیم امید هم بلاتکلیف است و به نظر می‌رسد فدراسیون تمایلی به ادامه همکاری با مهدی مهدوی‌کیا ندارد. شاید این موضوع نیز در جلسه روز آینده مورد بررسی قرار گیرد.


انسیه خزعلی: لوایح اصلاحی قوانین مربوط به زنان چرک‌نویس بودند
انسیه خزعلی، معاون زنان رییس جمهور:لوایح اصلاحی قوانین مربوط به زنان چرک‌نویس‌هایی بوده که هیچ پایه و پشتوانه‌ای نداشته است. کار علمی روی آن‌ها نشده بود و برای همین پشتوانه‌ای نداشتند. به‌صورت یادداشت در سال‌آخر فرستاده شده بود که، چون پشتوانه نداشتند همان‌موقع رد شدند. هنوز جریمه‌ای درباره حجاب مصوب نشده است. جریمه قبلا هم در قانون بوده است، ولی هنوز جریمه‌ای مشخص نشده است. شاید بخواهند آن جریمه‌ای که قبلا بوده را تغییر دهند و بیشتر کنند. /هم میهن

آیا گاز ایران به زمستان اروپا می‌رسد؟
رامین فروزنده تحلیلگر اقتصاد انرژی: در شرایط امروز ما به خاطر تحریم محدودیت تولید داریم؛ لذا به صورت کلی می‌توان گفت رفع تحریم نفت ایران می‌تواند در حد یک مسکن، التهاب‌ها را کم کند. گاز ایران چاره زمستان امسال را برای اروپا نخواهد کرد و بنابر این، به نظر می‌رسد موضوعی که ایران دارد در مورد آن صحبت می‌کند استفاده از این فرصت باشد برای اینکه شاید بتواند در برجام و مسائل دیگر به عنوان یک اهرم استفاده کند. به نظر من در بخش گاز در کوتاه مدت اتفاقی نمی‌افتد و در میان مدت و بلند مدت شاید و به شرط تعریف یک سری همکاری ها، اتفاقاتی بیفتد. / جماران


فریاد مردم برای برکناری تاج و بی‌توجهی مسؤلین!
مخالفت ۹۰ درصدی مردم با تاج به یک یا دو نظرسنجی محدود نمی‌شود، در تمام نظرسنجی‌ها و بیانیه‌های منتشر شده، ریاست تاج به شدت مورد مخالفت مردم قرار گرفته است. با وجود این شدت نفرت افکار عمومی، هنوز دولت انقلابی و قوه قضاییه هیچ واکنش موثری نشان نداده است!

کنایه روزنامه کیهان به میثاقی و حمایت تمام از مهدی تاج
روزنامه کیهان نوشت:این روز‌ها می‌بینیم افراد و عناصر وبعضی برنامه‌های تلویزیونی که چشم خود را برکثیف‌ترین اتفاقات اخلاقی و مالی و فرهنگی و... بسته‌اند و تاکنون در برابر این همه نه تنها کک شان نگزیده که نقش ماله کش را هم بازی کرده و در انحراف وفریب افکار عمومی و دادن آدرس‌های غلط برای حواس مردم را پرت کردن از متن واصل ماجرا‌ها از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نورزیده، هوادار شش دانگ سلامت فوتبال شده و علم مبارزه با «مفسد اقتصادی» و «غارتگر بیت‌المال» را به دست گرفته و زیر آن عربده کشی می‌کنند.

طلاب معترض در قم: مصوبه بانکدارى مجلس ربوى و محاربه با خدا است
حدود ۱۵۰ نفر از طلاب حوزه علمیه قم در اعتراض به تصویب طرح بانکداری اسلامی مجلس شورای اسلامی، روز یکشنبه در مدرسه فیضیه قم تجمع کردند. این تجمع با عنوان «خیزش حوزویان در برابر محاربه با خدا» برگزار شد. موضوعاتی که طلاب به آن اعتراض داشتند شامل مواردی مانند «منابع پولی و مالی و تسهیلات همچنان در اختیار مردم و تولید قرار نمی‌گیرد»، «استفاده‌کنندگان از منابع بانکی همچنان درصد کوچکی از سرمایه‌داران هستند»، «خلق پول و نقش بانک‌های خصوصی و خصولتی در ایجاد تورم هم چنان حل نشده است» و «از بین رفتن ارزش پول ملی و تورم‌های افسار گسیخته به دلیل فعالیت‌های مالی بدون پشتوانه بانک‌های خصوصی است که همچنان در طرح مجلس حل نشده باقی مانده است» بود. طلاب با همراه داشتن پلاکارد‌ها و دست نوشته‌هایی مانند بانکداری ربوی ضد شرع نبوی، تصویب طرح ربا محاربه با خدا، بانک‌ها را ازدست سرمایه‌داران خارج کنید، طرح بانکداری مجلس یعنی بنگاه‌داری و حباب‌سازی، اعتراض خود را به تصویب طرح بانکداری مجلس شورای اسلامی اعلام کردند. /ایرنا

مخبر: برای نوسانات اقتصادی که ۷۰ سال کشور از آن زجر می‌کشد برنامه مدون داریم
معاون اول رئیس جمهور با اعلام اینکه "امروز برای همه معضلات کشور برنامه مدون داریم از جمله برای نوسانات اقتصادی کشور که ۷۰ سال کشور از آن زجر می‌کشد"، اضافه کرد: بیش از ۵۰ تا ۶۰ سال است که ما از تورم، ناترازی بودجه و ناترازی در بانک‌ها زجر می‌کشیم، اما داریم کاری می‌کنیم که به نقطه خوبی برسیم و ساختار بودجه را اصلاح و تنظیم می‌کنیم لذا برای رشد اقتصادی، تولید و اشتغال کار‌های بزرگی را شروع کردیم و ظرفیت‌های کشور نیز فوق‌العاده است. مخبر افزود: با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها حداقل یارانه هر فرد دست خودش است، هرچند اتفاقاتی در مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای افتاد، اما به‌سرعت آرامش می‌گیرد و با کاهش تورم این گرانی‌ها همچنان کمتر خواهد شد. امیدواریم با همین تفکری که مقام معظم رهبری بیش از ۵۰ سال قبل شروع کردند و آن جهاد کبیر است، شاهد کشوری قوی، پیشرفته و باعزت خواهیم بود.


ایران در ارمنستان خودرو می‌سازد
سازمان توسعه تجارت اعلام کرده که با استقبال مقامات ارمنستان، خط تولید خودرو‌های ایرانی در این کشور آغاز به کار می‌کند.


وام قرض‌الحسنه ۳ تا ۵ میلیونی به زائران اربعین بدون مراجعه به بانک‌ها
وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد تا سقف ۵ میلیون تومان تسهیلات برای حضور زمینی زائران اربعین حسینی (ع) در بزرگترین اجتماع بشری جهان از سوی بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه پیش بینی شده است. این تسهیلات به طور ویژه برای آن دسته از هموطنانی پیش بینی شده که به دلیل مشکلات مالی توان حضور در راهپیمایی اربعین حسینی را نداشتند. وزیر اقتصاد میزان این تسهیلات را برای سرپرست خانوار ۳ میلیون تومان، سرپرست خانوار همراه با یک نفر از اعضای خانوار تحت پوشش او ۴ میلیون تومان و سرپرست خانوار و ۲ نفر یا بیشتر از اعضای خانوار تحت پوشش او ۵ میلیون تومان اعلام کرد. وی تاکید کرد: برای دریافت این تسهیلات مطلقا نیاز به حضور در بانک‌ها نیست و این تسهیلات در صورت ثبت درخواست در سامانه سماح به صورت خودکار به زائران تعلق گرفته و در حساب یارانه آن‌ها واریز می‌شود.


فارس: تورم ترکیه از ۸۰ درصد عبور کرد
فارس به نقل از رویترز نوشت: بر اساس اطلاعات ارائه‌شده از سوی دفتر آمار ملی ترکیه که دقایقی پیش منتشر شد، نرخ تورم این کشور در ماه آگوست به بالاترین میزان در ۲۴ سال گذشته رسیده و نرخ ۸۰.۲۱ درصد را ثبت کرده است. غیرمنتظره نرخ بهره توسط بانک مرکزی ترکیه از یک سو و افزایش شدید هزینه‌های زندگی از سوی دیگر از جمله دلایل بالا رفتن نرخ تورم در این کشور بوده است.


هشدار سازمان هواپیمایی به خریداران بلیت خارج از شبکه

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که در چند روز گذشته با چه تخلفاتی از سوی شرکت‌های هواپیمایی مواجه شده‌اید خاطر نشان کرد: با تخلفات محدودی مواجه شده‌ایم و به طور مثال ممکن است بلیت‌ها به صورت گروهی از شرکت‌های هواپیمایی خریداری شده و به صورت فردی فروخته باشند، اما اگر بلیتی خارج از سایت یا دفاتر فروش شرکت‌های هواپیمایی خریداری شده باشد صحت بلیت‌ها را تایید نمی‌کنیم و خریداران این بلیت‌ها موقع خروج از کشور با مشکل مواجه می‌شوند.


دولت آخر شهریور درباره قیمت تخم مرغ تصمیم گیری می‌کند
ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفتگو با مهر با اشاره به کاهش شدید قیمت تخم مرغ درب مرغداری‌ها گفت: میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ۳۴ هزار تومان است در حالی که دولت قیمت آن را ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده بود. وی با اشاره به ۶ برابر شدن قیمت نهاده‌های تولید اظهار داشت: در حال حاضر قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ بیش از ۵۰ هزار تومان است و به همین جهت تولید کنندگان در زیان بسیار شدید هستند. نبی پور با بیان اینکه ۳۱ شهریورماه قرار است در جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و معاون اول رئیس جمهور، قیمت این کالا بررسی و تعدیل شود، تصریح کرد: در جلسه‌ای که روز گذشته با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه داشتیم، تأکید کردیم که در صورت ادامه روند فعلی تولید کنندگان گله‌های مرغ را حذف خواهند کرد. رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران درباره اینکه اگر قیمت هر کیلو تخم مرغ بیش از ۵۰ هزار تومان و قیمت هر شانه آن بیش از ۱۰۰ هزار تومان باشد، توان خرید مردم به شدت افت می‌کند، تأکید کرد: ما نیز به این مسئله آگاهیم، اما مرغداران نیز چاره‌ای ندارند و بیش از این نمی‌توانند زیان را تحمل کنند و ادامه روند فعلی منجر به نابودی تولید خواهد شد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*