اخبار عمومی
اعلام وصول 2
306563
تاریخ انتشار: 1401/06/19 00:17
حسین شریعتمداری: اصلی‌ترین خواسته مردم بحرین، بازگشت به ایران است/امام جمعه قم: رئیسی تذکر دهد که از ناهنجاری ورود زنان به ورزشگاه‌ها جلوگیری کنند/استرداد پول بلیت اتوبوس زائرین در لحظه

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

خزعلی اخبار منتشره درمورد استعفایش را تکذیب کرد؟
انسیه خزعلی معاون زنان رئیس‌جمهور، اخبار منتشره درمورد استعفایش در پی حضور فرزندش در کانادا را تکذیب کرد. روز گذشته توییتی جعلی مبنی بر استعفای انسیه خزعلی معاون زنان رئیس‌جمهور در فضای مجازی منتشر شد. خزعلی در توئیتی نوشت: این قبیل اکانت‌ها جعلی است و متعلق به بنده نمی‌باشد.البته این توییت بعد از دقایقی حذف شد

آرایشگاه‌های بانوان نباید از بیرون قابل رویت باشند
صادقی فر، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی شرق تهران: در برخی موارد که به مشتری صدمه وارد شده، برخورد لازم و حتی پلمب صورت گرفته است؛ این واحد‌های صنفی نباید از بیرون قابل رویت باشند، باید آیفون تصویری داشته باشند، انتشار تصاویر مشتریان تحت عنوان نمونه کار ممنوع است همچنین فعالیت‌هایی تحت عنوان فالگیری در این واحد‌ها ممنوع است.

سفیر روسیه در تهران تغییر کرد

رئیس جمهوری روسیه روز گذشته با امضای حکمی "آلکسی ددوف"، دیپلمات باتجربه روس را به عنوان سفیر جدید این کشور در جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد. به گزارش  خبرگزاری «نووستی»، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه عصر روز پنجشنبه حکمی را امضا کرد که بر اساس آن، "آلکسی ددوف" به عنوان سفیر جدید این کشور در ایران منصوب شده است. این سند روز گذشته در پورتال اطلاعات حقوقی روسیه منتشر شد. در حکم رئیس جمهوری روسیه آمده است: «آلکسی یوریویچ ددوف به عنوان سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران منصوب شود». جاگاریان، سفیر پیشین رسیه در ایران اکنون قرار است سفیر روسیه در سریلانکا و بطور همزمان در کشور مالدیو شود.

احمد خاتمی: ساده زیستی رئیس جمهور از پدیده‌های انقلاب است
سید احمد خاتمی با اشاره به این‌که ساده زیستی رئیس جمهور از پدیده‌های انقلاب است خاطرنشان کرد: شاهد هستیم که رئیس جمهور از سفر روسیه، یکراست به سمت خوزستان می‌رود و گاهی مناطقی را سرکشی می‌کند که مردمان آنجا در طول عمرشان فرماندار یا استاندار ندیده بودند. نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی به دروغ می‌گویند خط امام (ره) کم رنگ شده، اما همین شعار مرگ به آمریکا را که امروز سر می‌دهیم، امام (ره) به ما آموخت گفت: به امام خمینی (ره) نامه نوشتند که همانطور که قصه جنگ را تمام کردید، مساله امریکا را هم حل کنید، اما امام (ره) پاسخ نداد اگر می‌داد که گوش فلک را کر کرده بودند.

حسین شریعتمداری: اصلی‌ترین خواسته مردم بحرین، بازگشت به ایران است
حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان نوشت: در میان کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس، همراهی بحرین با سایر کشور‌های عضو حساب جداگانه‌ای دارد، زیرا بحرین بخشی از خاک ایران بوده است که در جریان یک زد و بند غیرقانونی میان شاه معدوم و دولت‌های آمریکا و انگلیس از ایران جدا شده است و امروزه اصلی‌ترین خواسته مردم بحرین بازگشت این استان جدا شده از ایران به سرزمین اصلی و مادری آن، یعنی ایران اسلامی است و بدیهی است که این حق مسلم ایران و مردم استان جدا شده آن نباید و نمی‌تواند نادیده گرفته شود.

صدیقی، امام جمعه موقت تهران: هیچ کس هیچ حاشیه‌ای از دولت رئیسی سراغ ندارد
صدیقی، خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: یکی از مهمترین برکاتی که خدا به این دولت عنایت کرده این است که امید و اعتماد را به مردم ما برگردانده است و مردم ما که با انصاف و مومن و باغیرت هستند می‌بینند که رییس جمهور با مجموعه وزرایش، جهادی و کاری و مردمی است و در میدان و با مردم بودن اولین قدم دلگرمی مردم است و مردم می‌بینند این دولت کم نمی‌گذارد و با صداقت کار می‌کند. هیچ کسی هیچ حاشیه‌ای از این دولت سراغ ندارد و پاکی و تلاش دارد و رییس جمهور هم عاشق خدمت است و تشنه قدرت نیست.

هلال احمر: ۹ زائر ایرانی در کربلا جان باختند
رئیس جمعیت هلال احمر از فوت ۹ زائر ایرانی در کربلا خبر داد و گفت: ۸۴۰۷ نفر از زائران ایرانی در عراق به نیرو‌های هلال احمر جهت دریافت خدمات پزشکی مراجعه کردند. پیرحسین کولیوند، با اشاره آمار مراجعات زائران ایرانی به نیرو‌های هلال احمر در عراق گفت: تا به امروز تعداد ۳ هزار و ۷۶۴ نفر از زائران در کربلای معلی به مراکز درمانی که تحت پوشش هلال احمر جمهوری اسلامی هستند مراجعه کردند. بیشترین مراجعه زائران در کربلا به دلیل تزریقات، سرم تراپی و تست قند خون بوده است. آقای کولیوند بیان کرد: تعداد ۳ هزار و ۵۴۵ نفر هم در نجف اشرف به مراکزی که نیرو‌های هلال احمر در آنجا حضور داشتند به جهت انجام خدمات درمانی مراجعه کردند که البته در نجف مهمترین علت مراجعه زائران، تزریقات و بعد از آن دریافت سرم بوده است. وی گفت: در مسیر نجف تا کربلا هم ۵۹۲ نفر به نیرو‌های هلال احمر مراجعه کردند که بیشترین دلیل مراجعه تزریقات، سرم تراپی و مشکلات زنان بوده است.

آمریکا ایرانی‌های فعال در ساخت پهپاد‌های صادراتی به روسیه را تحریم کرد
وزارت خزانه داری آمریکا شامگاه پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد. بر اساس ادعای وزارت خزانه داری آمریکا این فرد و شرکت‌ها در زمینه ساخت و انتقال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین نقش داشته‌اند. شرکت‌های «پرآور فارس»، شرکت طراحی و ساخت موتور‌های هواپیما و شرکت «بهارستان کیش» سه شرکتی هستند که آمریکا مدعی است در زمینه ساخت و توسعه پهپاد‌های ایران فعالیت دارند.

امام جمعه قم: رئیسی تذکر دهد که از ناهنجاری ورود زنان به ورزشگاه‌ها جلوگیری کنند
سعیدی امام جمعه قم گفت: انتظار مردم از رییس جمهور این است که به وزیر ورزش تذکر دهد که از ناهنجاری ورود زنان به ورزشگاه‌ها جلوگیری کنند. وی افزود: این انتظار هم وجود دارد که دولت برای جامعه تولید شادی حلال کند و این امر ضروری است و متدینین از این وضع گله دارند.

معاون وزیر صمت: ایران به دنبال تسخیر بازار روسیه
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: این سازمان چند فاکتور مهم را برای توسعه تجارت با روسیه در دستور کار قرار داده که توسعه بازار مهمترین فاکتور در این میان است. پیمان پاک در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان جمهوری اسلامی ایران در روسیه، اظهار کرد: توسعه بازار، به این معناست که ساز و کار‌هایی را ایجاد کنیم که تجار ایرانی و روسی بر مبنای آن ارتباط درستی با یکدیگر برقرار کنند و برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی – تخصصی ایران می‌تواند یکی از این ابزار‌ها باشد. رئیس سازمان توسعه تجارت ایران یکی دیگر از فاکتور‌ها را حضور در نمایشگاه‌های روسیه عنوان کرد و افزود: برنامه‌مان این است که در تمامی نمایشگاه‌های تخصصی که در روسیه برگزار می‌شود، پاویون تخصصی داشته باشیم.

پاداش یک میلیارد تومانی به گزارشگران فساد
وزارت اقتصاد اعلام کرد:  حفظ محرمانگی هویت سوت‌زن، تضمین امنیت شغلی سوت‌زن و صیانت از وی در مقابل اقدامات تلافی‌جویانه احتمالی، اهدای پاداش نقدی به سوت‌زن به میزان ۳ درصد از عواید حاصله برای دولت درنتیجه گزارش تا سقف یک میلیارد تومان و ارائه مشوق‌های غیرنقدی به سوت‌زنان کارمند نظیر تقدیرنامه از وزیر، اعطای طبقه تشویقی، معرفی به عنوان کارمند نمونه، حق تقدم در انتصاب به مشاغل مدیریتی و یا مشاغل بالاتر، از جمله مهمترین حمایت‌ها و پاداش‌های درنظر گرفته شده برای سوت‌زنان در این دستورالعمل است.

استرداد پول بلیت اتوبوس زائرین در لحظه
مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور درباره استرداد پول بلیت زائرین گفت: طبق قانون پول بلیت در لحظه به مسافرین مسترد می‌شود.

معاون رئیس جمهور: انتظار در برآورده شدن کیفیت خودرو هنوز مطلوب نیست
مهدی اسلام پناه در گفت و گوی تلویزیونی از استاندارد سازی خودرو‌های اقتصادی خبر داد و اظهار کرد: این خودرو‌ها شامل تولیدات داخلی و خودرو‌های وارداتی است. رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به توقف خودرو‌های پرعیب و ناایمن در بازه زمانی کوتاه، افزود: اجباری سازی خدمات پس از فروش به مدت سه سال، ایجاد بن سازه‌های نوآورانه و استاندارد سازی قطعات از دیگر اقدامات سازمان ملی استاندارد برای کیفی‌سازی خودرو‌ها است. معاون رئیس جمهور با بیان اینکه مسیر حرکت ما به عنوان مدعی العموم در جهت خوبی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: انتظار در برآورده شدن کیفیت هنوز مطلوب نیست و خودروسازان مکلف و متعهد هستند، طبق تعهدی که نسبت به شروط ۱۵ گانه سازمان ملی استاندارد ایران داشتند به وظایف خود عمل کنند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار: قطعا قیمت تخم‌مرغ افزایش خواهد یافت
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران اظهار داشت: قطعا برای تخم‌مرغ افزایش قیمت را خواهیم داشت و بنابر وعده دولت ۳۱ شهریور قیمت‌ها تعدیل می‌شود. هم چنین با سرد شدن هوا و بازگشایی مدارس، مطابق روال سال‌های گذشته، افزایش قیمت را شاهد خواهیم بود. مرغ داران ما در حال ضرر بوده و مدت‌هاست که حداقل ۱۳-۱۵ هزار تومان به ازای هر یک کیلوگرم، از جیب خود هزینه می‌کنند که این رقم کمی نیست؛ آقایان نیز همواره می‌گویند تا آخر شهریور تحمل کنید تا در قیمت‌ها اصلاحاتی صورت گیرد. وی در ارتباط با افزایش قیمت نهاده‌ها اظهار داشت: زمانی که قیمت نهاده‌ها ۶ برابر می‌شود، طبیعی است که افزایش قیمت تخم مرغ را نیز به همراه داشته باشد؛ تا قبل از این اتفاق، تخم مرغ با ارز ۴۲۰۰ تومانی به رقمی نزدیک ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان بود که در حال حاضر با ارزی که به ۶ برابر افزایش یافته، به قیمت ۳۴ هزار تومان رسیده که حتی دوبرابر قیمت سابق نیز نیست؛ در صورتی که نهاده‌ها حدود ۷۰-۷۵ درصد قیمت تمام شده را تشکیل می‌دهد. نبی پور در پاسخ به پرسشی در ارتباط با تقاضای مردم برای تخم مرغ، بیان داشت: تقاضا همچنان مطلوب است، زیرا ارزان‌ترین کالا در کشور، تخم مرغ است و ارزان‌تر از این کالا ماده پروتئینی وجود ندارد. مردم در صورت عدم تمایل نیز بالاجبار برای تامین پروتئین خود و فرزندانشان، رو به خرید تخم مرغ می‌آورند. /ایلنا

 
منبع:تابناک


کانال تلگرام عصر جهان


رتبه بندی
|
Iran
|
1401/06/19 18:22
  +0

  -0
پاسخ
کد پیگیری درخواست شما

50820543048
کاربر گرامی جهت پیگیری درخواست خود کد پیگیری را نزد خود نگه دارید.

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*