اخبار عمومی
اعلام وصول 2
306586
تاریخ انتشار: 1401/06/21 22:54
بازداشت قاچاقچیان چوب که به جنگلبانان حمله کرده بودند/ انتقاد فاضل میبدی از روزنامه کیهان: عجب نسخه‌ای! / قاضی شهریاری: آزار جنسی پسر اوتیسمی تائید نشده است/ وزارت راه: وزارت صمت از تعهد ۱۵۰۰ اتوبوس برای اربعین فقط ۱۱ اتوبوس تحویل داد

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

۸۰ درصد دریافتی کارگران را مسکن و اجاره بها می‌بلعد
هادی ابوی ـ دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه ۸۰ درصد دریافتی کارگران را مسکن و اجاره بها می‌بلعد، معتقد است: برای خانه دار شدن کارگران از طریق تعاونی‌ها لازم است در ابتدا تعاونی‌های مسکن کارگری تشکیل و سپس توسط آن‌ها وام‌های بدون بهره با اقساط بلند به کارگران پرداخت شود. ابوی تامین زمین رایگان، پرداخت وام‌های ارزان و نظارت بر ساخت و ساز را از جمله اقدامات موثر در تامین مسکن کارگران عنوان کرده و می‌گوید: کارگران برای خانه دار شدن آورده کمی دارند لذا اگر قرار است مسکن کارگری با قیمت مناسب ساخته و تحویل آن‌ها شود، بهترین راه این است که کارگران در قالب تعاونی‌های مسکن ساماندهی شوند و دولت و وزارت تعاون بر عملکرد آن‌ها نظارت کند. به گفته دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، دریافتی کارگران آنقدری نیست که بتوانند اقساط سنگین وام و تسهیلات بانکی را پرداخت کنند به همین دلیل لازم است وام‌های بدون بهره با اقساط بلندمدت در اختیار کارگران قرار گیرد.

وزیر اقتصاد: افشاگر فساد تا ۱ میلیارد پاداش می‌گیرد
خاندوزی اعلام کرد در روز‌های اخیر و پس از ابلاغ دستورالعمل جدید گزارشگری فساد ۸ پرونده است که ۵ استان گشوده شده و در یکی دو مورد که گزارش‌ها تایید شده است پاداش ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان برای گزارشگر به زودی واریز می‌شود. وزیر اقتصاد تأکید کرد: از محل عایدات سوت زنی، حداکثر ۳ درصد و تا سقف ۱ میلیارد تومن به عنوان پاداش در نظر گرفته می‌شود.  اگر یک مأمور دولتی تخلف کند و یا چشم روی فساد ببندد ۸۵ میلیون ایرانی با چشم باز، اتاق شیشه‌ای برای ساختن جامعه عاری از فساد بسنده خواهد بود.

بودجه ۱۰۷۰۰ میلیارد تومانی دولت برای فرزندآوری
 رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه گفت: برای اجرایی شدن "قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" اعتباری معادل ۱۰۷۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است.
 
صادرات بنزین ایران به عراق کاهش یافت
 سرپرست دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت گفت: بر اساس آمار در دو ماه اخیر، صادرات به عراق کاهشی بوده، اما کاهش صادرات ما به عراق در ۵ ماهه نسبت به ۴ ماهه ابتدای سال کمتر بوده است. همچنین بررسی ۱۰۰ قلم کالای صادراتی به عراق نشان می‌دهد که در صادرات ۲۰ قلم کالا به عراق با کاهش مواجه بودیم، اما صادرات ۸۰ قلم دیگر از کالا‌های مورد بررسی افزایشی بوده است. عمده دلیل کاهش صادرات به عراق به کاهش صادرات گاز و بنزین مربوط می‌شود، به طوری که در صادرات گاز به عراق ۶۰ درصد و در صادرات بنزین به عراق ۸۰ درصد کاهش داشته‌ایم بنابراین اگر صادرات گاز مجدد به عراق از سرگرفته شود صادرات ما مجدداً به این کشور افزایشی خواهد بود بنابراین دغدغه کاهش صادرات برطرف می‌شود.

مقام مسئول: قیمت بلیت اتوبوس اربعین در ۲ مرحله افزایش یافت
داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در رابطه با افزایش مجدد قیمت بلیت اتوبوس، یادآور شد: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته و تصمیم ستاد مرکزی اربعین، مصوبه افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ بلیت اتوبوس در ایام اربعین از این ستاد اخذ شد. وی ادامه داد: یعنی نرخ موجود هرچه بود ضربدر ۱۰۰ درصد. یعنی ۲ برابر. این مصوبه بنابر صلاحدید وزیر راه و شهرسازی تعدیل شد و به ۷۵ درصد کاهش یافت. وی افزود: در ادامه بر اساس شرایط به‌وجود آمده، عدم تمرکز در سفرها، تردد پراکنده زائران و یک سری ملاحظات دیگر در هزینه‌های تمام شده سفر، ستاد مرکزی اربعین مجوز افزایش ۲۵ درصد دیگر را بر آخرین قیمت‌های اعلام شده، صادر کرد. باقرجوان تصریح کرد: به‌عبارت دیگر هر عددی برای تابلو‌های اعلام نرخ رفته بود باید در ۱.۲۵ درصد ضرب می‌شد. وی توضیح داد: «بنابراین خبر افزایش ۱۲۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس درست است. این اتفاق در دو مرحله روی داده است.» /تسنیم

فدراسیون فوتبال، دفاعیات خود را درمورد حوادث مشهد برای فیفا ارسال کرد
کمیته انضباطی فیفا پنجم سپتامبر (چهارده شهریور) در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران درباره اتفاقات بازی ایران و لبنان در مشهد خواستار توضیح شده بود. این دیدار نهم فروردین سال جاری در چارچوب آخرین دیدار از مرحله انتخابی جام جهانی برگزار شد و در حین ورود تماشاگران به ورزشگاه، بی‌نظمی‌های در بیرون از این استادیوم امام رضا (ع) به وقوع پیوست. فیفا برای پاسخگویی درباره این پرونده به ایران شش روز مهلت داده بود که به گفته احسان اصولی امروز آخرین مهلت فیفا بود و این فدراسیون پاسخ نهایی خود را ارسال کرد. به گفته مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال این نامه تاحدودی نگران کننده بود و به همین دلیل مکاتبات رسمی مقامات دولتی از ریاست‌جمهوری تا قوه قضاییه و مجلس برای برخورد با خاطیان این اتفاق را ضمیمه پاسخ ایران کرده است تا به فیفا اثبات کند که دولت و فدراسیون فوتبال هیچ نقشی در این بی‌نظمی نداشته‌اند.

وزارت راه: وزارت صمت از تعهد ۱۵۰۰ اتوبوس برای اربعین فقط ۱۱ اتوبوس تحویل داد
نماینده تام الاختیار وزیر راه در ستاد اربعین گفت: وزارت راه و شهرسازی از ۱۴ هزار ناوگان اتوبوسی موجود، بیش از ۸ هزار دستگاه اتوبوس را به جابه جایی زائران اختصاص داد، اما به طور مجموع برای جابه جایی زائران ۶ هزار دستگاه اتوبوس کم داریم و قرار شد که برای جبران این کسری از ناوگان موجود در سایر دستگاه‌ها استفاده شود، اما سایر دستگاه‌ها همکاری لازم را نداشتند. حسین مذنب ددرباره تامین ناوگان اتوبوسی برای جابه جایی زائران اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی از ۱۴ هزار ناوگان اتوبوسی موجود، بیش از ۸ هزار دستگاه اتوبوس را به جابه جایی زائران اختصاص داد، اما به طور مجموع برای جابه جایی زائران ۶ هزار دستگاه اتوبوس کم داریم و در همان ابتدا قرار بر این شد که برای جبران این کسری از ناوگان موجود در سایر دستگاه‌ها استفاده شود، اما سایر دستگاه‌ها همکاری لازم را نداشتند. وی ادامه داد: در حالی که وزارت صمت برای تامین ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس تعهد داشت، اما ۱۱ دستگاه اتوبوس به سفر‌های اربعین اختصاص داد. همچنین تعهد وزارت نفت اختصاص ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس، تعهد وزارت علوم ۳۰۰ دستگاه، تعهد وزارت بهداشت ۳۰۰ دستگاه، تعهد وزارت تعاون ۲۰۰ دستگاه، تعهد وزارت جهاد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و تعهد نیرو‌های مسلح و سپاه مجموعا ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس بود که بجز نیرو‌های مسلح و سپاه هیچ یک از دستگاه‌ها به تعهدات خود پایبند نبودند.

روایت عضو مجلس خبرگان از علت برگزار نشدن دیدار با رهبری
هفته گذشته دهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری دور پنجم برگزار شد؛ اما در پایان این دوره برخلاف دوره‌های گذشته اعضای مجلس خبرگان رهبری به دیدار رهبر انقلاب نرفتند. تاکنون رسم بوده است که اعضای مجلس خبرگان بعد از پایان هر دوره اجلاس به دیدار رهبری می‌رفتند و در این جلسات رهبر انقلاب برای اعضای مجلس خبرگان سخنرانی می‌کردند. اتفاقی که در هفته گذشته برخلاف رویه معمول رخ نداد. همین باعث شد تا تحلیل‌های مختلفی دراین‌باره در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود. دراین‌باره هاشم هاشم زاده هریسی از اعضای مجلس خبرگان رهبری که در اجلاس این دوره با وجود بیماری هم حاضر شده بود به خبرنگار همدلی گفت: «این‌که در این دوره اعضای مجلس خبرگان رهبری برخلاف دوره‌های گذشته به دیدار رهبری نرفتند دلیل خاصی نداشت. فقط ازآنجایی‌که مقام معظم رهبری درباره موضوعات مختلف صحبت می‌کنند دیگر جایز ندانستند که الان صحبتی داشته باشند. چرا که ایشان صحبت‌های مهم را به‌عناوین‌مختلف انجام می‌دهند. به همین خاطر در این دوره گفتند این‌که اعضای خبرگان هم بروند و به حضورشان برسند یک‌باری می‌شود برای ایشان که یک‌بار سنگینی هم هست به همین خاطر خواستند که به‌نوعی وقت ایشان گرفته نشود.»

متکی بدون سمت رسمی به دیدار سفیر روسیه رفت
کانال رسمی سفارت روسیه در تهران با انتشار عکسی نوشت: دیدار با اعضای باشگاه مقابله با تحریم‌ها به ریاست جناب آقای منوچهر متکی وزیر امور خارجه پیشین ایران متکی، وزیرخارجه دولت احمدی نژاد است که سال ۸۹ و در جریان سفر به سنگال برای ابلاغ پیام احمدی‌نژاد به رئیس‌جمهور این کشور در میانه جلسه مذاکره، از طریق مقامات کشور میزبان، خبر برکناری خود را شنید. منصب کنونی متکی، مشاور عالی دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی است و پریروز نیز در انتخابات خانه احزاب به عنوان رئیس این تشکل انتخاب شد و مشخص نیست، حضور وی در سفارت روسیه، بدون داشتن سمت رسمی با چه هدفی است؟ همچنین رئیس جمهوری روسیه با امضای حکمی «آلکسی ددوف»، دیپلمات روس را به عنوان سفیر جدید این کشور در ایران منصوب کرده و به این ترتیب، «لوان جاگاریان» سفیر پرحاشیه روسیه به زودی ایران را ترک خواهد کرد و باز مشخص نیست، هدف جاگاریان از برگزاری «دیدار با اعضای باشگاه مقابله با تحریم‌ها» با یک فعال سیاسی غیرمسئول ایرانی و انتشار خبر و تصویر این دیدار چیست؟

مصطفی تاج زاده به زندان بازگشت
فخرالسادات محتشمی پور از بازگشت مصطفی تاجزاده از بیمارستان به زندان خبر داد. فخرالسادات محتشمی پور همسر سید مصطفی تاجزاده در ارتباط با آخرین وضعیت همسر خود نوشته است که وی دو روز پس از عمل قلب علیرغم هشدار‌های پزشکان متخصص، به زندان بازگردانده شده است.

قاضی شهریاری: آزار جنسی پسر اوتیسمی تائید نشده است
سرپرست دادسرای امور جرائم‌جنایی تهران گفت: تجاوز به پسر اوتیسمی از سوی پزشکی‌قانونی تائید نشده است و تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه دارد. قاضی محمد شهریاری؛ سرپرست دادسرای ناحیه (۲۷) امور جرائم‌جنایی در خصوص آدم‌ربایی و آزار جنسی یک پسر اوتیسمی در تهران اظهار کرد: رسیدگی قضایی در رابطه با این پرونده، در دستور کار بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی قرار گرفته است. وی افزود: پدر این پسر اوتیسمی در تحقیقات ابتدایی ادعا کرده است، روز حادثه همراه با پسرش سوار بر یک موتورسیکلت شدند که او پس از رسیدن به "سه‌راه آذری" از موتورسیکلت پیاده شده، اما راننده وسیله‌نقلیه مذکور، درحالی که پسرش روی موتورسیکلت بوده شروع به حرکت و اقدام به آدم‌ربایی کرده است. سرپرست دادسرای امور جرائم‌جنایی تهران با بیان اینکه، بر اساس ادعای پدر پسر اوتیسمی، پسرش یک روز پس از این حادثه در بیمارستان فیروزگر پیدا شده است، تصریح کرد: پزشکی قانونی در بررسی‌های اولیه موضوع آزار جنسی و تجاوز به این پسر اوتیسمی را تائید نکرده است. قاضی شهریاری با بیان اینکه پسر اوتیسمی از نظر جسمی سالم است، خاطرنشان کرد: تحقیقات در رابطه با این پرونده و صحت و سقم ادعای پدر این پسر اوتیسمی در شعبه پنجم دادسرای جنایی ادامه دارد.

انتقاد فاضل میبدی از روزنامه کیهان: عجب نسخه‌ای!
استاد حوزه فاضل میبدی نوشت:بانک جهانی تورم خوراکی‌ها در ایران را بعد لبنان و زیمباوه اعلام کرد.   فاضل میبدی، استاد حوزه نوشت: روزنامه کیهان برای مهار تورم: مردم برنج کمتر بخورند.
عجب نسخه ای! آقایان از قیمت مرغ و تخم مرغ و گوشت و سایر اقلام بی خبرند، شاید از تعاونی استفاده می‌کنید
بانک جهانی تورم خوراکی‌ها در ایران را بعد لبنان و زیمباوه اعلام کرد.
به نظر شما برای کشوری مثل ایران حجالت آور نیست؟
وعده‌ها که دادی چه شد؟

بازداشت ۶۲ دلال ارزی در پایانه‌های مرزی اربعین
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: در طرح مبارزه با دلالان ارزی ۶۲ فروشنده غیرمجاز ارز در پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه و چذابه شناسایی شدند. میزان بیش از ۴۶میلیون دینار عراقی به همراه شش دستگاه خودروی سواری بنز، ۲۷۰هزار عدد محموله دارویی، ۱۱ دستگاه تلفن همراه و سه هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد.

بازداشت قاچاقچیان چوب که به جنگلبانان حمله کرده بودند
۲، ۲روز پیش ویدیویی از حمله عده‌ای از قاچاقچیان چوب در چمستان نور به جنگلبانان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران: ۳متهم درگیری بازداشت شدند و تلاش برای دستگیری همدستان آنان هم ادامه دارد. / ایسنا

 
منبع:تابناک


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*