اخبار عمومی
اعلام وصول 2
30669
تاریخ انتشار: 1395/03/07 19:37
گلف در صورت سرمايه گذاري متحول مي شود

پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان/اکرم ابراهیمی
یک مدرس دانشگاه شهرستان ساری به اشتياق بانوان براي يادگيري اين رشته اشاره كرد و افزود: در صورت سرمايه گذاري در اين رشته، موفقيت هاي چشم گيري در سطح بين المللي كسب خواهد شد.
اکرم ابراهیمی با اميدوار كننده خواندن وضعيت بانوان تاكيد كرد: در صورت همكاري و حمايت بيشتر وزارت ورزش و كميته ملي المپيك، مي توانيم درآینده نزدیک در سطح بین المللی موفق باشيم.
وی مهمترين مشكل در مسير توسعه اين رشته در دو بعد همگاني و قهرماني را كمبود فضا و گراني ملزومات ورزشي عنوان كرد و با اشاره به تلاش مسئولان فدراسيون براي تامين فضاي ورزشي در شهرستان ها عنوان داشت: با توجه به پتانسيل هاي موجود در كشور و بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده، در صورت رفع كمبودها و در اختيار داشتن زمين اختصاصي، ضمن آنكه مي توانيم از حمايت هاي بخش خصوصي بهره بگيريم، علاقمندان بسياري نيز جذب اين رشته در سراسر كشور خواهند شد.

این مربی گلف شهرستان ساری با بیان این که رشته ی ورزشی گلف در کشور رشته ای جدید و نوپا نیست، افزود: تاریخ این رشته ی ورزشی در ایران به 97 سال پیش برمی گردد که در شهر مسجد سلیمان پایه گذاری شده و اولین باشگاه گلف خاورمیانه را شکل می دهد؛ به طوری که شناسنامه ی گلف در خاورمیانه را با خوزستان و مسجد سلیمان می شناسند.


وی در خصوص نحوه ی بازی گلف اظهار داشت: بازی گلف از 18 زمین بازی تشکیل می شود که در طول بازی، ورزشکار باید به طور متوالی از آنها بگذرد و هر زمین با تعداد ضربات خاص خود نتیجه ی نهایی بازی را مشخص می کند.

این ورزشکار رشته ی گلف همچنین در ادامه افزود: بازی گلف بر خلاف ظاهر بازی رشته ی بسیار تکنیکی و فکری است. در کنار این، عموم مردم و افراد  غیر حرفه ای می توانند در فضاهای کوچکتر و سختی کم تر با بازی مینی گلف، بخشی از بازی حرفه ای را تجربه کنند.

اکرم ابراهیمی در خصوص یکی از مهمترین ویژگی های رشته ی ورزشی گلف، نیزعنوان کرد: صبوری و صبر یکی از مهمترین ویژگی های بازی گلف به شمار می آید از این رو می توان صبوری در ورزش گلف را فصل مشترک آن با دیپلماسی دانست. به طور کلی کسانی که در زندگی تحت فشارهای عصبی و استرس بسیار قرار می گیرند به این ورزش روی آورده و تمرکز خود را ارتقا می دهند.

این مدرس گلف در دانشگاه ساری تاکید کرد:برای اولین بار در استان مازندران، رشته گلف را با همه سختی ها توانستیم در  دانشگاه ساری تدریس کنم و امیدوارم بتوانیم در آینده ای نزدیک شاهد تدریس این رشته ورزشی در سطح دانشگاههای کشور باشیم.
ابراهیمی خاطرنشان ساخت: با توجه به سابقه ی 100 ساله ی رشته ی گلف در ایران همچنان این رشته با کمبود زیرساخت و منابع مواجه است و در طول تاریخ توجه کم تری به این رشته بوده است.

اکرم ابراهیمی با اشاره به دوران پسابرجام و تاثیر آن بر رشته ورزشی گلف گفت: امید است که با شرایط به وجود آمده این ورزش بیش از پیش از جایگاه مطلوبی برخوردار شده و در جذب سرمایه گذاران و تجار خارجی عملکرد خوبی داشته باشد.فدراسیون گلف بایدهمواره سعی کند تا با ارتقای زیرساخت و احداث آکادمی گلف در مراکز استان ها به این رشته ی ورزشی گلف کمک کرده و در کنار این، معرفی و شناساندن این ورزش به عموم مردم از الویت های انجمن به شمار می آید.

برچسب ها:
اکرم ابراهیمی ؛ گلف ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*