اخبار عمومی
اعلام وصول 2
306943
تاریخ انتشار: 1401/07/29 19:50
ساپینتو به صدر نرسید، دومی را هم به سپاهان داد
دیدار استقلال و آلومینیوم در هفته دهم مسابقات لیگ برتر با تساوی بدون گل به پایان رسید. در مسابقه ای که آبی ها تیم کاملا برتر و سوار بر بازی بودند و در سمت مقابل، شاگردان رحمتی در تمام جریان بازی در لاک دفاعی فرو رفته بودند، اما در نهایت این بازی گلی را در پی نداشت

در دیداری که استقلال مالک توپ و میدان بود، شاگردان ساپینتو نتوانست از سد لایه های پرتعداد دفاعی تیم رحمتی و البته حسین پورحمیدی عبور کنند.

استقلال 0 - آلومینیوم 0؛ دو گلر و ده مدافع!

به گزارش ورزش سه، دیدار استقلال و آلومینیوم در هفته دهم مسابقات لیگ برتر با تساوی بدون گل به پایان رسید. در مسابقه ای که آبی ها تیم کاملا برتر و سوار بر بازی بودند و در سمت مقابل، شاگردان رحمتی در تمام جریان بازی در لاک دفاعی فرو رفته بودند، اما در نهایت این بازی گلی را در پی نداشت که البته درخشش حسین پورحمیدی گلر سابق آبی ها نیز در رقم خوردن این نتیجه کاملا موثر بود.

اولین تهدید دروازه ها با ضربه قایدی شکل گرفت. او در دقیقه 10 ضربه اش را به سمت دروازه زد که با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت. دقایقی بعد کرنر مهدی پور با برخورد به بازیکنان آلومینیوم به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت تا توپ دوباره تبدیل به کرنر شود.

در دقیقه 16، ارسال یامگا پس از یک فعل و انفعال، پشت محوطه جریمه به جعفر سلمانی رسید ولی شوت او از شدت لازم برخوردار نبود و پورحمیدی آن را به راحتی مهار کرد. یک دقیقه بعد، آلومینیوم اولین بخت گلزنی خود را خلق کرد که ضربه یوئل را حسینی به راحتی مهار کرد.

دقایقی بعد نیز محمدرضا آزادی از گوشه محوطه جریمه با ضربه ای روی پا، دروازه استقلال را تهدید کرد که حسینی آن را راهی کرنر کرد. این بازی تا دقایق پایانی فرصت خاصی نداشت تا اینکه مهدی قایدی از گوشه محوطه جریمه آلومینیوم با یک ضربه فنی، نرم و بغل پا، دروازه میهمان را تهدید کرد که شوت او با اختلاف بسیار کمی به بیرون رفت تا جدی ترین فرصت بازی در ثانیه های پایانی برای استقلال به دست بیاید.

در ابتدای نیمه دوم پیمان بابایی با یک شوت محکم دروازه اراکی ها را تهدید کرد که توپ به بیرون رفت. در دقیقه 61 شوت محبی به دست هوشمند خورد که داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت. استقلال ظرف یک دقیقه، 2 فرصت بسیار خوب گلزنی را از دست داد. ابتدا شوت ناگهانی محبی را پورحمیدی دفع کرد و سپس ضربه بغل پای قایدی را باز هم گلر آلومینیوم دور کرد.

در دقیقه 83 باز هم پورحمیدی مانع از گلزنی استقلال شد. چرخش ارسلان مطهری و شوت محکم او را گلر ایرالکو دفع کرد و در برگشت نیز شوت مهری راهی به درون دروازه پیدا نکرد. در دقیقه 88 نیز شوت مهدی پور از پشت محوطه جریمه با برخورد به زمین، در دستان پورحمیدی آرام گرفت.

در لحظات پایانی بازی نیز شوت راه دور مهدی قایدی از بالای دروازه به بیرون رفت و در روزی که آلومینیوم در تمام طول بازی مشغول دفاع بود، با اتکا به درخشش گلر خود یعنی حسین پورحمیدی، توانست به تنها هدف خود از این بازی یعنی کسب یک امتیاز دست یابد.

گزارش لحظه‌به‌لحظه دیدار تیم‌های استقلال و آلومینیوم اراک را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:
بازی از هفته دهم بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر 
جمعه: 28/07/1401 ؛ ساعت: 17:00 
ورزشگاه: آزادی تهران /  بدون تماشاگر 
گروه داوری: سید وحید کاظمی / کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی – دانیال باشنده ؛ داور چهارم: عباس راکی / ناظر: ایرج نظری

ترکیب استقلال:
سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی (89- ابوالفضل جلالی)، کوین یامگا، مهدی مهدی‌پور، روزبه چشمی (89- سجاد شهباززاده)، آرش رضاوند (60- سعید مهری)، مهدی قایدی، محمد محبی و پیمان بابایی (60- ارسلان مطهری)
سرمربی: ریکاردو ساپینتو

ترکیب آلومینیوم:
حسین پورحمیدی، امیرمحمد هوشمند، وحید محمدزاده، میلاد فخرالدینی، سید محمداحسان حسینی، مصطفی احمدی، علیرضا نقی زاده (65- امیر نوری)، محمود قائدرحمتی، هانسل زاپاتا (65- رضا جبیره)، والنتینو یوئل (65- اسماعیل شریفات) و محمدرضا آزادی (89- عباس یحیی بیگی)
سرمربی: مهدی رحمتی

کارت زرد:
وحید محمدزاده (42)

روزبه چشمی (50)

جعفر سلمانی (80)

اسماعیل شریفات (84) و (85)

ارسلان مطهری (90+4)

محمد محبی (90+5)

کارت قرمز:

اسماعیل شریفات(85)

🥇 بهترین بازیکن:

حسین پورحمیدی تنها ستاره تیمش بود. در روزی که اراکی ها تنها مشغول دفاع کردن بودند، گلر جوان این تیم در برابر حملات استقلال ایستادگی کرد. او شوت های بسیار خوبی را از محبی، قایدی و مطهری گرفت و با سه سیو بزرگ و مهم، عامل اصلی کسب امتیاز این تیم در استادیوم آزادی بود.

🚨اتفاق ویژه: 

برای چهارمین بار متوالی، تقابل های استقلال و آلومینیوم با نتیجه تساوی به پایان رسید. در زمان صعود ایرالکو به لیگ برتر در فصل بیستم، فقط در بازی رفت و در نخستین تقابل آنها بود که این جدال برنده داشت. آبی های پایتخت در آن بازی با گل های مطهری و قایدی برنده از زمین خارج شدند و پس از آن 2 تیم در سه دیدار با تساوی بدون گل و یک مسابقه نیز با نتیجه مساوی یک – یک به کار خود خاتمه دادند.

⏱لحظات حساس:

دقیقه 10: شوت راه دور مهدی قایدی که از پشت محوطه جریمه زده شد، با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 14: ارسال کرنر مهدی پور با ضربه بازیکنان آلومینیوم به شکل خطرناکی از کنار دروازه راهی اوت شد تا ضربه کرنر تکرار شود که این بار ارسال بازیکن استقلال بی نتیجه بود.
دقیقه 16: ارسال یامگا به روی دروازه نصیب رضاوند شد که کنترل این بازیکن خوب نبود. دفع توپ مدافعین اراکی، توپ را در اختیار سلمانی قرار داد که شوت کم جان او را پورحمیدی گرفت.

دقیقه 17: نخستین موقعیت جدی آلومینیوم در این لحظه شکل گرفت که شوت کم جان یوئل را حسینی به راحتی مهار کرد.

دقیقه 24: شوت پای چپ رضاوند بین راه به یکی از بازیکنان آلومینیوم برخورد کرد و در ادامه پورحمیدی مشکلی برای مهار توپ نداشت.

دقیقه 28: محمدرضا آزادی با فرار از خط دفاعی استقلال، در گوشه محوطه جریمه ضربه اش را به سمت دروازه زد که حسینی با واکنشی خوب، توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 44: ارسال کرنر مهدی پور پس از دفع ناقص بازیکنان اراکی، گوشه محوطه جریمه به قایدی رسید که ضربه نرم و فنی او با اختلاف بسیار کمی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 47: پیمان بابایی پس از این پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد، با یک چرخش ضربه اش را به سمت دروازه زد که توپ به بیرون رفت.

دقیقه 61: یک فرصت فوق العاده گلزنی برای استقلال خلق شد. روی یک حرکت از سمت چپ، سلمانی توپ را به صورت زمینی به روی دروازه فرستاد که مدافعین ایرالکو آن را برگشت دادند. روی ریباند، توپ به محبی رسید که ضربه او به هوشمند برخورد کرد و به گل تبدیل نشد. استقلالی ها روی این صحنه اعتقاد به خطای هند پنالتی داشتند.

دقیقه 64: ضربه بغل پا و فنی سعید مهری با پای چپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 67: ارسال محمداحسان حسینی از سمت چپ با ضربه سر شیرجه ای رضا جبیره همراه شد که توپ او با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 71: حرکت در عرض محمد محبی با شلیک پر قدرت و ناگهانی این بازیکن همراه شد که پورحمیدی با واکنشی دیدنی توپ را دور کرد.

دقیقه 72: پاس در عمق و دیدنی سعید مهری به مهدی قایدی رسید که شوت بغل پای او را باز هم پورحمیدی با واکنشی دیدنی دفع کرد.

دقیقه 83: ارسلان مطهری پس از دریافت یک پاس حوب از محبی، با یک چرخش ضربه اش را به سمت دروازه زد که در برگشت نیز شوت سعید مهری راهی به درون دروازه پیدا نکرد.

دقیقه 88: ارسال سلمانی از چپ را مدافعین اراکی برگشت دادند. توپ پشت محوطه جریمه به مهدی پور رسید که ضربه چکشی او را پورحمیدی گرفت.

🔴حاشیه:

* هنگام ورود اتوبوس استقلال به ورزشگاه، اتوبوس آلومینیوم اراک با تاخیر از تونل ورزشگاه آزادی خارج شد که این مساله نارضایتی استقلالی‌ها را در پی داشت.

* پیش از آغاز بازی محمد رجائیان مدیرعامل و حمید محرابی عضو هیات مدیره باشگاه آلومینیوم اراک در کنار زمین حاضر شدند و روند گرم کردن بازیکنان را زیر نظر گرفتند.

* هنگام گرم کردن 2 تیم، روی ماتا مربی استقلال با جعفر سلمانی، عارف غلامی، سیلوا و یامگا چهار بازبکن خط دفاعی آبی‌ها برای دقایقی به صورت ویژه کار کرد.

* فرشید سمیعی، علی امیری و سعید فتاحی در ورزشگاه آزادی حاضر شدند.

* ریکاردو ساپینتو سرمربی محروم استقلال روی سکوهای ورزشگاه آزادی مستقر شد.

* پیش از شروع بازی سید حسین حسینی، عارف غلامی‌ و آرش رضاوند با سید مهدی رحمتی، اشکان نامداری، محمد نوازی و حنیف عمران زاده خوش و بش گرمی انجام دادند.

* بازیکنان آلومینیوم اراک پیش از شروع بازی حلقه اتحاد زدند.

* ساپینتو که روی سکوها حضور دارد، در‌چند صحنه با صدای بلند به تصمیمات داور اعتراض کرد.

* فریادهای نیمکت نشینان آلومینیوم اراک، سکوت ورزشگاه آزادی را تحت الشعاع قرار داده است.

* خطای روی مهدی قائدی در دقیقه ۳۵ اعتراض رحمتی و حنیف به داور را در پی داشت که کاظمی این دو را به آرامش دعوت کرد. پس از این داور بازی به خسرو حیدری نیز تذکر داد تا رو نیمکت بنشیند چراکه ماتا در کنار خط حضور داشت.

* پیش از اعلام خطا در این صحنه، ساپینتو از روی سکو نسبت به خطای بازیکن آلومینیوم اعتراض کرد.

* روی ماتا مربی استقلال در دقایق ۵۴ و ۶۱ نسبت به برخورد توپ به دست بازیکن آلومینیوم یکی در کنار‌ محوطه و یکی داخل ۱۸ قدم به داور اعتراض کرد.

* آرمان رمضانی  و محمدحسین زواری دو بازیکن مصدوم استقلال تماشاگر این دیدار در ورزشگاه حاضر بودند.

* حسین پور حمیدی دروازه‌بان آلومینیوم در دو صحنه دو شوت خطرناک از محبی و قائدی را با واکنش دیدنی دفع کرد که تحسین سکو نشینان آلومینیوم را در پی داشت. این در حالی بود که استقلالی‌های حاضر در جایگاه ویژه مانند فرشید سمیعی بابت گل نشدن این توپ‌ها افسوس خوردند.

* پس از شوت محبی، سید مهدی رحمتی سرمربی آلومینیوم بابت آفساید بازیکنان استقلال، با فریاد خودش به شدت به کمک داور بازی اعتراض کرد.

* پس از شوت قایدی، پورحمیدی به زمین افتاد. به همین خاطر ساپینتو به شدت اعتراض کرد و با فریادهای خودش از روی ماتا خواست وقت‌های تلف شده را به داور تذکر بدهد.

* در دقیقه ۸۲ میلاد فخرالدینی روی زمین نشست. داور در این صحنه سریعا از کادرپزشکی خواست تا با برانکارد او را از زمین خارج کنند. به همین خاطر مدافع آلومینیوم بلافاصله بلند شد و به بازی ادامه داد.

* درگیری لفظی سیلوا و بازیکن آلومینیوم در دقیقه ۸۳ با دخالت داور ختم بخیر شد.

* در دقیقه ۸۵ اخراج شریفات اعتراض اعضای آلومینیوم را در پی داشت. در این صحنه مهدی رحمتی برای داور دست زد. درگیری‌مختصری نیز بین بازیکنان دو تیم به وجود آمد.

* در پایان بازی، ریکاردو ساپینتو با فیلمبردار صدا و سیما درگیر شد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*