اخبار عمومی
اعلام وصول 2
306997
تاریخ انتشار: 1401/08/02 12:09
فروردین با انتقاد از گرانی سیمان و میلگرد:
انتقادات نمایندگان از مسئولین وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت سیاسی نیست وبحث ها کارشناسی است

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس، با انتقاد از گرانی سرسام آور مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد گفت:با وجود گلایه مندی مردم در زمینه افزایش قیمت خودرو و کیفیت پایین آن نمی‎توان از عملکرد وزارت صمت راضی بود.
محمدمهدی فروردین
محمدمهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص رضایت مردم از کنترل بازار کالاهای اساسی و مصالح ساختمانی، گفت: هر هفته‌ که نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود حاضر می‌شوند شاهد گلایه مردم در زمینه گرانی کالاهای اساسی از اقلام خوراکی گرفته تا مصالح ساختمانی در بازار هستند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سالی که باید به میزان احداث یک میلیون واحد مسکونی دست پیدا کنیم و این موضوعات از تاکیدات رئیس جمهور نیز می‌باشد مردم با گرانی و کمبود مصالح ساختمانی از جمله سیمان مواجه هستند، ادامه داد: علی‌رغم قول ها برای تسهیل دستیابی مردم به مسکن متاسفانه اقدام قابل لمسی صورت نگرفته و حتی در زمینه تخصیص اراضی رایگان به پروژه‌های احداث مسکن در قالب قانون جهش تولید مسکن نیز کار چشمگیری انجام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه گرانی سرسام آور مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد باعث کمرنگ شدن تخصصی زمین رایگان به قانون جهش تولید مسکن شده است، عنوان کرد: باید نظارت‌هایی در بازار وجود داشته باشد تا کاهش قیمت مصالح، سیمان و میگرد را شاهد باشیم. در اغلب شهرها بروکراسی اداری سنگینی در زمینه تخصیص اراضی برای ساخت مسکن وجود دارد.

فروردین با اشاره به اینکه پس از حذف ارز ترجیحی مردم انتظار دارند که شاهد حمایت‌های دولت و اثرات مثبت آن باشند که تا این لحظه چنین اتفاقی صورت نگرفته است، ادامه داد: در در زمینه گرانی و بی‌کیفیتی خودروهای تولید داخل به میزان کافی مباحث مطرح شده و هر روزه در جاده‌ها و تصادفات شاهد کیفیت پایین خودروهای داخلی هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بروکراسی اداری در وزارت صنعت، معدن و تجارت باعث شد تا سرمایه‌گذاری که قصد داشت در زمینه تولید خودرو فعالیت کند از تصمیم خود منصرف شود، تصریح کرد: نباید شاهد فرار سرمایه‌گذاران باشیم زیرا دود این اقدامات به چشم مردم می‌رود. به نظر می‌رسد که بخشی از مسئولین این وزارتخانه اراده‌ای برای رفع مشکلات مردم ندارند و اقدامات آنها موجب نارضایتی می‌شود. وزیر صمت باید در این زمینه چاره اندیشی کند زیرا این دولت مردمی است و با دولت گذشته تفاوت دارد.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید رضایت از عملکرد مسئولین از زبان مردم بیان شود افزود: با وجود گلایه مندی مردم در زمینه افزایش قیمت خودرو و کیفیت پایین آن نمی‎توان از عملکرد وزارت صمت راضی بود.

فروردین خاطرنشان کرد: انتقادات نمایندگان از مسئولین وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت سیاسی نیست وبحث ها کارشناسی است و مواردی از گلایه ها را بیان کردم و دولت و مجلس از روز اول کار خود را با شعار انقلابی آغاز کردند و وارد میدان شدند اکنون مردم در زمینه رفع مشکلات معیشتی خود انتظار حرکت انقلابی دارند./



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*