اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307029
تاریخ انتشار: 1401/08/04 16:36
با قطع سامانه دارویی ، تهیه دارو در نسخه‌های الکترونیکی داروخانه‌ها برای افراد و خانوارهای زیرپوشش تامین اجتماعی خوزستان در عمل امکان پذیر نیست.

قطع سامانه دارویی تامین اجتماعی استان خوزستان سبب اختلال در روند کاری داروخانه ها و موسسات طرف قرارداد آنها و مراجعان شده است.

به گزارش ایرنا برخی داروخانه داران خوزستان گفتند: سامانه دارویی تامین اجتماعی از ابتدای هفته جاری به دلیل اختلالات اینترنتی قطع شده و جامعه هدف برای دریافت داروهای مورد نیاز با مشکلات زیادی رو به رو شده‌اند.

به گفته آنها با قطع سامانه دارویی تامین اجتماعی خوزستان ، مراجعه کنندگان به ناچار داروهایی که توسط پزشکان و مراکز درمانی تجویز شده را به صورت آزاد خریداری می‌کنند.

تهیه برخی داروهای مورد نیاز مراجعه کنندگان که تنها در سامانه دارویی تامین اجتماعی تعریف شده و معمولا گران قیمت هستند با مشکلات روبه رو شده است.

با قطع سامانه دارویی ، تهیه دارو در نسخه‌های الکترونیکی داروخانه‌ها برای افراد و خانوارهای زیرپوشش تامین اجتماعی خوزستان در عمل امکان پذیر نیست.

شماری از شهروندان خوزستان ابراز نگرانی از تداوم این وضعیت خواستار رفع این مشکل و تامین داروهای مورد نیاز شدند.

افزایش قیمت انواع داروها در ماه‌های اخیر افزایش یافته و بسیاری از خانوارهای زیرپوشش تامین اجتماعی توان تهیه داروی آزاد را ندارند.

مسوول روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان روز چهارشنبه در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت:دلیل اصلی اختلال در سامانه دارویی تامین اجتماعی، قطع مکرر اینترنت در روزهای اخیر بوده است.

جابر احمدی بلوطکی افزود: اختلالات به وجود آمده در سامانه دارویی تامین اجتماعی خوزستان در حال برطرف شدن است.

وی گفت: از اول آبان ۱۴۰۱ "سامانه واسط که قابل دسترسی برای همه داروخانه های طرف قرارداد است از سوی سازمان متبوع راه‌اندازی می شود تا جایگزین سامانه فعلی شود.

سامانه دارویی مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان امروز چهارشنبه نیز قطع بود و مراجعه کنندگان به داروخانه ها سرگردان بودند و برخی نیز مجبور شدند دارو را به قیمت آزاد خریداری کنند.

۲.۶ میلیون نفر از جمعیت ۴.۷ میلیون نفری خوزستان زیرپوشش تامین اجتماعی هستند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*