اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307121
تاریخ انتشار: 1401/08/09 20:01
سوگلی اروپا و آمریکا، برای جام جهانی هم تعیین تکلیف می‌کند؟
اگر قرار باشد، هر تنش نظامی و سیاسی در اقصی نقاط دنیا منجر به دخالت در چینش مسابقات مهم فوتبال شود، از این پس، سرنوشت تورنمنت‌های مهم بیرون از زمین چمن تعیین خواهد شد یا اینکه فدراسیون جهانی مقابل این زیاده خواهی خلاف اساسنامه اش می‌ایستد و پاسخی قاطع به این خواسته‌های پوچ می‌دهد.

اوکراین سیاست را کاملا در فوتبال و ورزش جهان دخیل کرده و پس از حذف روسیه از مقدماتی جام جهانی قطر، حالا یک گام فراتر گذاشته و خواهان حذف تیم ملی ایران از دور نهایی مسابقات شده است!

به گزارش تابناک؛ اسکای اسپورت در گزارشی مدعی شد، کشور اوکراین، رسما خواستار حذف تیم ملی ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ شده و این درخواست را برای فیفا ارسال کرده است!
اوکراین چندی است، با طرح ادعاهایی نظامی علیه ایران، خواهان تحریم ایران در سازمان ملل و اتحادیه اروپا شده است و حالا که می بیند در فضای بین‌المللی درخواست های نظامی‌اش خریدار دارد، سراغ تعیین تکلیف برای فیفا رفته است.

مشخص نیست، اگر قرار باشد هر تنش نظامی و سیاسی در اقصی نقاط دنیا منجر به دخالت در چینش مسابقات مهم فوتبال شود، از این پس، سرنوشت تورنمنت‌های مهم بیرون از زمین چمن تعیین خواهد شد یا اینکه فدراسیون جهانی فوتبال مقابل این زیاده خواهی خلاف اساسنامه اش می‌ایستد و پاسخی قاطع به این خواسته‌های پوچ می‌دهد.

اوکراین در مقدماتی جام جهانی در منطقه اروپا به پلی آف راه یافت؛ اما به بهانه حمله نظامی روسیه، در این مرحله از بازی حذفی مقابل این تیم انصراف داد و سپس با فشار سیاسی به یوفا، موفق شد بدون برگزاری مسابقه، برنده باشد و به مصاف ولز برود که در آن مسابقه بازنده شد و به جام جهانی راه پیدا نکرد.

حالا با تحرکات سیاسی عجیب اخیر، این کشور به سراغ ادعاهایی رفته که نیازمند اثبات حقوقی در محافل جهانی است و به این سادگی ها قابل پذیرش نیست.

فیفا که گفته می‌شد تا هفته پیش، نامه هایی از برخی چهره های ایرانی برای حذف تیم ملی کشورمان دریافت کرده، حتی این موضوع را در جلسه اخیر بررسی هم نکرد، ولی اوکراین که به سوگلی کشورهای غربی بدل شده است، از اینفانتینو خواسته که نماینده اول آسیا را از جام جهانی قطر کنار بگذارد!

نویسنده: صادق لودریچه



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*