اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307145
تاریخ انتشار: 1401/08/12 14:47
با حکم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:
محمد سلیمی‌راد، کارگردان استان کهگیلویه و بویراحمد طی حکمی از سوی امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان،  صبح امروز (پنجشنبه 12 آبان ماه 1401) امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، محمد سلیمی‌راد، مستندساز، کارگردان و تهیه‌کننده معروف کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد را به عنوان معاون هنری و سینمایی این اداره‌کل منصوب کرد.


مستند سرباز شماره صفر جنگ، آخرین اثر محمد سلیمی‌راد بود که مورد اسقبال هنرمندان و علاقمندان سینما و هنر قرار گرفت. این مستند زندگی جانبازی را روایت می‌کند که با مشکلات سختی مواجه می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد،این مراسم با حضور امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ،رضا شاهمرادی معاون توسعه و مدیریت ،علی پور مدیر حراست،خردمند معاون فرهنگی و مطبوتی و جمعی از همکاران در سالن کنفرانس اداره کل برگزار شد.

 

امین درخشان با بیان اینکه هدف از تحول اداری این است که نظام اداری این اداره کل با آن چه در محیط دولت است هماهنگ و همسان شود افزود:در انتخاب معاونین و رئیس شهرستان ها  از خود حوزه فرهنگ و هنر استفاده کرده ایم و یکی از مولفه های انتخاب در مدیریت شهرستان ها و معاونت ها انتخاب نیروهای تخصصی و از خود مجموعه فرهنگ و ارشاد است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه سیستم فرهنگ و ارشاد اسلامی یک سیستم کاملا تخصصی است که برای مدیریت آن مستلزم به کارگیری نیروهای مردمی و هنر آموخته حوزه فرهنگ و هنر است.

 

درخشان خاطر نشان کرد:امروزه حوزه فرهنگ و هنر نیازمند همکاری و تعامل همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با هنرمندان است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  با بیان اینکه فقط 6 درصد از بودجه تخصیص داده شده به استان آمد عنوان کرد:در طول نه ماه که تصدی این اداره کل را تحویل گرفته ام کشور با بحران مالی روبه رو بوده و در زمینه فرهنگ و هنر دارای محدودیت و مشکلات بودجه ای وجود داشت با توجه به کمبود بودجه در فعالیت های فرهنگی و هنری استان مشکلی ایجاد نشد  و سعی کردیم چراغ  و شمع حوزه فرهنگ و هنر خاموش نشد .

 

متولی حوزه فرهنگ و هنر در استان گفت:یکی از مهمترین اهداف این دستگاه تقویت مردمی سازی فرهنگ و هنر و  استفاده از ظرفیت مردم در حوزه فرهنگی و هنری است از این رو جشنواره مردمی فرهنگ و هنر در گستره استانی برگزار شد.

 

درخشان در خصوص انتصاب شایسته محمد سلیمی راد به عنوان معاونت هنری و سینمائی اداره کل افزود:محمد سلیمی راد یکی از هنرمندان ممتاز و از نیروهای متخصص در حوزه هنر و سینما است و همواره سیاست استفاده از ظرفیت و نیروهای  داخلی خود دستگاه می باشد.

 

در ادامه این مراسم محمد سلیمی راد معاونت هنری سینمائی ضمن تسلیت شهادت هنرمندی هم استانی امید خوب و پدر گرامی اش افزود: اجرای طرح آموزش رایگان هنر در مناطق کمتر توسعه یافته از مهمترین اولویت های ماست ، و سیاست و نگاه ما به  آموزش هنر پیش از تولید است.

 

معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص پژوهش در حوزه هنر بیان داشت :یکی از مواردی که در طول سالیان گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفت بحث پژوهش توسط انجمن های هنری است مثل تاریخ نمایش ،تاریخچه تعزیه سنتی در استان و موسیقی فولکلور که با همکاری انجمن های هنری سعی می شود حداقل سالانه یک اثر مکتوب در حوزه پژوهشی به ثبت برسانیم.

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*