اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307239
تاریخ انتشار: 1401/08/18 10:53
یک مقام آمریکایی با تایید انجام این حمله شبانه، مدعی شده این حمله کار نیروهای آمریکایی نبوده است.

منابع رسانه ای عراقی از حمله هوایی – پهپادی آمریکا به کاروان تانکرهای حامل نفت به لبنان در مرز عراق و سوریه (گذرگاه مرزی قائم) خبر دادند.

به گزارش عصرایران، وبگاه عراقی "صابرین نیوز"  با انتشار خبر و تصاویری از حمله پهپادی دیشب آمریکا به کاروان حامل نفت ایران به لبنان در نزدیکی گذرگاه مرزی قائم بین عراق و سوریه خبر داد.

این گذرگاه مرزی در کنترل شبه نظامیان نزدیک به ایران است.

منابع عراقی از کشته شدن 25 نفر و زخمی شدن 10 نفر در این حمله خبر دادند. آمارها درباره میزان تلفات انسانی این حمله متفاوت است اما گفته می شود دستکم 10 نفر در این حمله کشته شده اند.

هنوز از ملیت کشته و زخمی شدگان، خبری منتشر نشده است.

پایگاه خبری محلی "دیرالزور 24 " هم گزارش داد که هواپیماهای ناشناس یک سایت متعلق به شبه نظامیان ایرانی را در نزدیکی "بوکمال" در منطقه دیرالزور در شرق سوریه هدف قرار دادند.

با وجود اینکه رسانه های عراقی، آمریکا را عامل این حمله معرفی کرده اند اما یک مقام آمریکایی در گفتگو با خبرنگار بی بی سی با تایید انجام این حمله، مدعی شده این حمله توسط عوامل ناشناس انجام شده و آمریکا نقشی در آن نداشته است.

 بنابرگفته نیروهای نظامی سوریه، یک پهپاد آمریکایی دیشب در حدود 200 متری مرز عراق و سوریه 2 تانکر را مورد هدف قرار داده است.

بنا بر گزارش شبکه خبر، ورود و خروج این تانکرهای حامل سوخت کاملا به طور رسمی بوده و بنا به توافق‌های از پیش تعیین شده و رسمی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عراق، سوریه و لبنان بوده است.

نخست وزیر عراق هم در این باره گفته است: این حمله احتمالا توسط گروه‌های رقیبی که می‌خواهند نخست وزیری مرا تضعیف کنند صورت گرفته است. آنها می‌خواهند شرایط امنیتی دولت را آزمایش کنند



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*