اخبار عمومی
اعلام وصول 2
30730
تاریخ انتشار: 1395/03/10 23:33
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران از گسترش طرح نظارت بهداشتی بر رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های بین راهی و تفرجگا‌هی استان تهران و معدوم سازی مواد غذایی آلوده خبر داد.

به گزارش عصرجهان، ‌ دکتر شهنام عرشی گفت: دو هفته گذشته در منطقه دربند واقع در شمال تهران، اقدام به جمع‌آوری لواشک و آلو که به مواد رنگی آغشته بود کردیم که 2 تن توقیف و معدوم‌سازی شد. این خوراکی‌ها به مواد رنگی و انواع مواد سرطان‌زا آلوده بوده که باعث شیوع بیماری‌های غیرواگیر می‌شوند.
وی افزود: در طرح جمع‌آوری قلیان‌ها نیز در سفره‌خانه‌ها و رستوران‌ها این طرح را آغاز کردیم و مشخص شد قلیان‌هایی وجود دارند که بیش از 25 درصد آنها به مواد روانگردان آلوده هستند و جوانان به ویژه دختران چون تجربه‌ای به مصرف اینگونه مواد ندارند و فرق قلیان آلوده و سالم را نمی‌دانند،‌آن را استعمال می‌کنند.
عرشی تصریح کرد: متأسفانه بر خلاف نام استان تهران، مناطق محرومی داریم که چوب پایتخت را می‌خورند مثلاً در فیروزکوه، قرچک و ورامین فرسوده بودن خانه‌های بهداشت چشمگیر است به همین دلیل بسیاری از آنها تجهیز و نوسازی شدند.
وی ادامه داد: شبکه بهداشت پردیس در سال گذشته راه‌اندازی شد اکنون 8 شبکه بهداشتی و 2 مرکز بهداشت داریم از طرفی موضوع خودمراقبتی و بیماری‌های غیرواگیر هدف اصلی بوده، قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته‌ایم.
به گفته این مقام مسئول، 700 هزار دانش‌آموز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی هستند به همین دلیل تا 2 ماه آینده طرح سنجش دانش‌آموزی آغاز می‌شود.
منبع: فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*