اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307333
تاریخ انتشار: 1401/08/27 19:01
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان از طراحی راه‌اندازی مرکز کامل درمان قلب شامل بخش‌های بستری، جراحی و ICU در بیمارستان امیرالمومنین اهواز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان و به نقل از هنر قلم، دکتر امیرحسین بنی احمد در نشست خبری با اصحاب رسانه روزچهارشنبه ۲۵ آبان ماه در اهواز گفت: سازمان تامین اجتماعی خوزستان با ۲ هزار و ۳۰۰ مرکز غیرملکی از جمله بیمارستان‌های بزرگ تا آزمایشگاه در یک شهر کوچک، قرارداد دارد.

پیگیری راه‌اندازی مرکز درمان قلب در بیمارستان امیرالمومنین اهواز

وی افزود: ۳۲ مرکز ملکی تامین اجتماعی در خوزستان وجود دارد که هفت مرکز از این تعداد بیمارستان و دو مرکز پلی کلینیک هستند.

بنی احمد عنوان کرد: با خدمات تامین اجتماعی، بیماران سرپایی ۳۰ درصد و بیماران بستری ۱۰ درصد هزینه خدمات را پرداخت می‌کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: رویکرد کنونی این است که اولویت تسویه حساب با افراد و مراکزی است که از آن‌ها خرید خدمت شده است، زیرا در صورت تسویه نکردن به موقع بدهی‌ها با این سازمان قرارداد منعقد نمی‌کنند یا خدمات خوبی به مردم ارائه نمی‌شود.

بنی احمد تصریح کرد: وزارت بهداشت برای تمدید پروانه همه مراکز درمانی، عقد قرارداد با سازمان تامین اجتماعی را به عنوان الزام قرار داده است.

وی با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های این سازمان بیان کرد: در بدو کار دیدیم که پروژه احداث پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) نیمه کاره باقی مانده بود و پیمانکار برای ادامه کار ۷ میلیارد تومان دیگر اعتبار می‌خواست، اما با ۲ میلیارد تومان این پروژه را تکمیل کردیم و اکنون مردم در مرکزی با مساحت ۲۵۰۰ متری و ۳۶ تخت در حال دریافت خدمات هستند و نوبت‌دهی دیجیتال نیز راه‌اندازی شده است تا در روند و زمان انجام وظیفه شرمنده مردم نشویم.

بنی احمد با بیان اینکه تکمیل دو بخش قلب و جراحی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) نیز انجام شده است، افزود: طراحی راه‌اندازی مرکز کامل قلب دارای بخش بستری، جراحی و ICU پیش‌بینی شده و موافقت هیات مدیره و مدیرعامل اخذ شده است؛ اجرای این طرح در تامین بودجه سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است بنابرین اگر قرار است کلنگ‌زنی انجام شود در سال آینده این کار انجام خواهد شد و با توجه به وسعت کار، قطعا تکمیل چنین پروژه‌ای زیر سه سال نمی‌برد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: طراحی احداث یک بیمارستان در کوی فرهنگیان آبادان در سال ۸۸ انجام و سال ۹۲ کار آغاز شده است، اما تاکنون بیمارستان تکمیل نشده است که با پیگیری‌های انجام شده، ۲۰۵ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات و ساخت و ساز نهایی آن در نظر گرفته شده است که تنها ۶.۵ درصد از کار باقیمانده است.

وی افزود: مقرر است که پایان امسال این بیمارستان به صورت موقت تحویل داده شود و در آخر شهریورماه در این بیمارستان به روی بیماران باز شود.

بنی احمد عنوان کرد: بیمارستان ۱۷ شهریور آبادان به عنوان بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ویژه زنان یا به عنوان مرکزی برای توریست درمانی تامین اجتماعی در نظر گرفته خواهد شد، اما به هیچ وجه در این بیمارستان بسته نمی‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: در بیمارستان ماهشهر نیز درمانگاه چشم، درمانگاه روان، CCU، آزمایشگاه و اتاق عمل چشم راه‌اندازی شده و اتاق عمل این بیمارستان نیز فعال‌تر شده است.

وی عنوان کرد: به منظور رفع مشکلات سرمایشی بیمارستان‌های امیرالمومنین (ع)، ماهشهر و بهبهان ۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شد و مشکل سرمایشی این بیمارستان‌ها از طریق تامین کولر‌های ایستاده رفع شده است.

بنی احمد با بیان اینکه در بیمارستان بهبهان ۱۵ متخصص جدید جذب شده‌اند، افزود: به منظور حفظ سلامت بیماران، پلی کلینیک ایزوله در این بیمارستان ایجاد می‌شود که اعتبارات آن در نظر گرفته شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: مردادماه سال گذشته احداث یک بیمارستان بسیار خوب در دزفول تکمیل شد، اما بحث‌هایی در مورد مالکیت این بیمارستان ایجاد شد که رئیس سازمان تامین اجتماعی تصمیم گرفت این بیمارستان همچنان ملکی باشد و در حال استفاده است.

وی بیان کرد: ساختمان بیمارستان مسجدسلیمان در حال خراب شدن است، اما هنوز دو بخش داخلی و اطفال دارد در حالی که یک بیمارستان باید حداقل چهار بخش داخلی، اطفال، زنان و جراحی آن فعال باشند. به دلیل اینکه جانمایی این بیمارستان به درستی انجام نشده، ضریب اشغال تخت آن ۲۰ درصد است و اکنون مردم و سازمان ضرر می‌کنند بنابراین احتمالا این بیمارستان را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهیم یا بلوک زایمان در آن راه‌اندازی شود یا به پلی کلینیک تخصصی تبدیل شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: طبقه جدید بیمارستان شوشتر نیز تکمیل شده که هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده است و راه‌اندازی ICU و CCU آن در حال انجام است.

وی عنوان کرد: در شهرستان‌هایی مانند کارون که درمانگاه تامین اجتماعی وجود ندارد، بیمارستانی مانند امیرالمومنین (ع) در بیمارستان سینا، جای داده شده است تا مردم خدمات را

رایگان کنند. در اروندکنار نیز چنین کاری انجام می‌شود یعنی بیمارستان دانشگاهی به صددرصد فرانشیز تامین اجتماعی تبدیل خواهد شد.

بنی احمد با اشاره به ارائه خدمات جرم گیری، کشیدن دندان، ترمیم و پر کردن توسط این مدیریت گفت: یک ملک ۸۰۰ متری در ۲۴ متری اهواز بدون استفاده داریم که قرار است مرکز دندانپزشکی بزرگی در این مکان راه‌اندازی شود.

برچسب ها:
هنر قلم ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*