اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307340
تاریخ انتشار: 1401/08/28 10:58
شهردار اردبیل گفت: در سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، کتابخانه فرهنگسرای سوم خرداد سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اردبیل موفق به کسب عنوان «کتابخانه مشارکتی برتر کشوری» شد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان و به نقل از تایماز نیوز، محمود صفری ضمن تبریک هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار تصریح کرد: در سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، کتابخانه مشارکتی فرهنگسرای سوم خرداد شهرداری اردبیل  عنوان «کتابخانه مشارکتی  برتر کشور ی» را کسب کرده است که این موفقیت بزرگ را به اعضای شورای شهر و همکاران فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل و تمامی دوستداران کتاب تبریک می‌گوییم.

وی با بیان اینکه سه فرهنگسرای شهرداری اردبیل از جمله فرهنگسرای فجر، انقلاب، سوم خرداد مجهز به کتابخانه هستند؛ افزود: خدمات کتابخانه‌ای برای شهروندان در فرهنگسراهای این محلات ارایه می‌شود؛ با حمایت مسئولان و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان ۲ فرهنگسرای دیگر نیز در آینده مجهز به کتابخانه خواهند شد.

شهردار اردبیل ادامه داد: کتابخانه‌های مشارکتی شهرداری علاوه بر ارایه خدمات کتابخانه‌ای در واقع تبدیل به یک مجموعه فرهنگی شدند که مراجعه کنندگان علاوه بر بهره‌مندی از خدمات کتابخانه‌ای ،خدمات آموزشی نیز می‌بینند.

صفری بیان کرد: فرهنگسرای سوم خرداد به دلیل  ارایه خدمات آموزشی، فرهنگی و اجتماعی  عنوان «کتابخانه مشارکتی  برتر کشور ی» را کسب کرده است.

صفری با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر از  دانش‌آموزان دختر پسر و بانوان به فرهنگسراها مراجعه کرده و از خدمات کتابخانه فرهنگسراها بهره برده‌اند؛ تصریح کرد: همچنین سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل در راستای همکاری مشترک با نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل و توسعه فرهنگ کتاب خوانی و اجرای برخی برنامه های فرهنگی تفاهم نامه همکاری با نهاد کتابخانه های عمومی استان منعقد کرده است.

وی عنوان کرد: طرح خوانش کتاب با عنوان کافه کتاب بیش از ۱۰۰ مورد از ابتدای سال تا کنون، طرح نذر کتاب برای کودکان مناطق محروم، خرید کتاب با هدف حمایت از نویسندگان اردبیلی، تدوین کتاب فرهنگ هویت اردبیل و برگزاری پاتوقهای دخترانه با محوریت کتاب از جمله فعالیت فرهنگسراها در حوزه افزایش سرانه مطالعه اردبیل است.

شهردار اردبیل گفت: هرچند فرهنگسرای بانوان و خانواده شهرداری اردبیل مجهز به کتابخانه نیست؛ اما برنامه‌های مختلف در حوزه کتاب از جمله معرفی و نقد کتاب در فرهنگسرای بانوان، تجلیل از بانوان نویسندگان کتاب در حوزه دفاع مقدس از جمله فعالیت های این فرهنگسرا است.

صفری به مشارکت و همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل با نهادهای فرهنگی اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقه ی کتاب خوانی نماز در سیره امام حسین (ع) وحمایت از ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل با محوریت کتاب خطبه پیامبر اعظم درغدیرخم نیز از دیگر فعالیت‌های سازمان فرهنگی ورزشی در حوزه کتاب است.

 

  • منبع خبر : مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اردبیل
برچسب ها:
تایماز نیوز ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*