اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307353
تاریخ انتشار: 1401/08/28 18:00
با وجود این تنش‌ها، هم اکنون شهر اردبیل در آرامش می باشد و اوضاع عادی است

ایرنا نوشت: مراسم چهلمین روز درگذشت مرحومه اسرا پناهی امروز شنبه در آرامستان علی آباد اردبیل به تنش و نا ارامی منجر شد.

برخی از تجمع کنندگان با اقدامات هنجارشکنانه فضای شهر را نا آرام کردند.

طی روزهای اخیر رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی معاند برای به آشوب کشیدن شهراردبیل به بهانه برگزاری چهلمین روز درگذشت اسرا پناهی دختر جان باخته اردبیلی تلاش گسترده ای داشتند به طوری که از حدود ۱۰ روز قبل فراخوان‌هایی برای برگزاری چهلمین روز درگذشت اسرا پناهی با ماهیت و محتوای زنانه و مذهبی صادر شده بود.

بر این اساس و درحالی که فراخوان این مراسم برای روز ۳۰ آبان داده شده بود این مراسم امروز در محل آرامستان علی‌آباد برگزار شد.

آشوبگران که تعداد آنها ۴۰ تا ۵۰ نفر بودند میدان بعثت (علی آباد) شهر اردبیل را برای ساعتی ناآرام کردند.

اغتشاشگران پس از خروج از آرامستان علی آباد و بعد از اینکه دیدند مردم آنها را همراهی نمی کنند با سردادن شعارهای ساختارشکنانه تلاش کردند فضای شهر را متشنج کنند که نیروهای امنیتی مانع از گسترش تجمعات شدند.

این در حالی است که در خیابان‌های اطراف و منتهی به میدان بعثت، بوق ممتد خودروها شنیده شده و ترافیک سنگینی در این خیابان‌ها شکل گرفت.

اغتشاشگران بعد از ناکامی در ایجاد تنش در این منطقه تلاش کردند به سمت خیابان‌های اطراف حرکت کرده و برای اخلال در تردد وسایل نقلیه سطل‌های زباله را ‌در وسط خیابان‌ها تخلیه و رها کردند.

با وجود این تنش‌ها، هم اکنون شهر اردبیل در آرامش می باشد و اوضاع عادی است

به گزارش ایرنا اواخر مهرماه امسال اخباری درباره جان باختن اسرا پناهی در اثر حمله لباس شخصی‌ها منتشر و روایت‌هایی هم درباره دلیل درگیری مطرح شد و برخی رسانه‌ها به نقل از مجاری غیررسمی مدعی شدند این دانش‌آموز بر اثر ضربات و خون‌ریزی داخلی در بیمارستان فاطمی جان باخته است.

دانشگاه علوم پرشکی اردبیل این ادعاها را رد کرد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*