اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307464
تاریخ انتشار: 1401/09/11 21:28
اعضای هیات مدیره ما هم نمی‌دانستند که اینگونه در باشگاه پول خرج شده است و پولی در حساب باشگاه نیست. خیلی می‌شد صرفه جویی کنیم. دلیلی ندارد برای کاری که یک نفر در تهران می‌توانست انجام دهد، فردی را استخدام کنیم و در هتل او را اسکان دهیم و هزینه او را بدهیم.

فتح‌الله‌زاده مدیرعامل استقلال که مهمان برنامه تلوزیونی بود در خصوص  نتایج تیم ملی در جام‌جهانی و وضعیت مالی استقلال گفت:

◀️‍ گزیده صحبت‌های دکتر علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال در برنامه ورزش و مردم:

- تیم آمریکا در بازی با ایران به خوبی ما را پرس کرده بود. مشخصا بدنسازی خوبی کرده بودند. ما اگر آن نمایشی که جلوی ولز داشتیم را مقابل انگلیس یا آمریکا می‌کردیم، نتیجه متفاوت بود.

- اجازه ندهید کسانی که پول بیت‌المال را از بین برده‌اند براحتی بروند و کسانی که زحمت کشیده‌اند را گرفتار کنند. این همه سال گفتند فتح‌الله‌زاده تو بدهی آورده‌ای. یک نفر از من نپرسید چه کار کرده‌ای. من کمپ حجازی را ساختم که الان سازمان خصوصی‌سازی بیش از هزار میلیارد روی آن قیمت گذاشته است.

- به من گفتند سیصد میلیارد پول در حساب است و در آستانه عقد قرارداد یک اسپانسر هستیم. آمدم و به مالی باشگاه گفتم پول استراماچونی را سریعتر پرداخت کنید ولی گفتند پولی در حساب باشگاه نیست. فقط یک ریال در حساب باشگاه است. صد و پنجاه میلیارد هم وام گرفته‌اند و قسطش پرداخت نشده است.

- به من گفتند چهل درصد پول تیم را داده‌ایم ولی بررسی کردیم و دیدیم ۱۷-۱۸ درصد پرداختی بوده است. تازه یکی مثل مطهری حتی یک ریال هم نگرفته است. الان او پول می‌خواهد و من هم ندارم که به او پولی بدهم.

- من نمی‌خواهم بگویم که همه بدهی‌ها مال مدیر قبلی است ولی من باید تا دو هفته دیگر دویست میلیارد پول به دست آورم. ما تا آخر فصل ۶۰۰ میلیارد تعهد ایجاد کرده‌ایم.

- دوستان می‌گویند تخلف شده است. مگر دویست میلیارد دادن تا دو هفته کار راحتی است؟ یک سری کارهای بد هم انجام می‌شود که آدم ناراحت می‌شود. مثلا یک آقایی از اطراف تیم سیم کارت و کارت اعتباری برای مربیان تهیه کرده بوده که آن‌ها را قطع کرده‌ است.

- صبر کردم جام‌جهانی تمام شود تا با آقای وزیر تدبیری کنیم. ششصد میلیارد آوار بر سر ما ریخته است.

- ما یک ریال طلب از اسپانسر نداریم. من آمدم، دیدم قرارداد با محبی جوری نوشته شده که پول نقد را قبول نمی‌کنند. پول به صرافی داده شده ولی بخشی از آن هنوز روی حساب سانتاکلارا ننشسته است. پول سانتاکلارا را به آن‌ها گفتیم به سفارتمان یا سفارتتان بدهیم؟ گفتند نه. آن‌ها به دنبال بازگرداندن محبی هستند.

 ◀️ بخش دوم گزیده صحبت‌های دکتر علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال در برنامه ورزش و مردم:

- اعضای هیات مدیره ما هم نمی‌دانستند که اینگونه در باشگاه پول خرج شده است و پولی در حساب باشگاه نیست. خیلی می‌شد صرفه جویی کنیم. دلیلی ندارد برای کاری که یک نفر در تهران می‌توانست انجام دهد، فردی را استخدام کنیم و در هتل او را اسکان دهیم و هزینه او را بدهیم.

- من کمپی را تحویل دادم که الان بدتر از آن را تحویل گرفتم. یک خرابه شده است. پایین کمپ را به کسی اجاره دادند و او یک سری کار کرده در کمپ که ارتباطی به ما ندارد.

- اگر کسی می‌تواند ششصد میلیارد بیاورد، من را بردارند. من طرح‌هایی برای درآمد زایی داریم.

- پانصد میلیارد خرج کردن در نیم فصل، پول بالایی است. من اگر سال بعد باشم، برای یک فصل هم چنین رقمی نمی‌بندم.

- مسئولان هم به من دروغ نگفتند. آن‌ها هم خبر نداشتند که این پول‌ها خرج شده است. مثلا قربان‌زاده هم خبر نداشت که پول باشگاه خرج شده و یک جارو هم آنجا را زده‌اند.

- سه نفر در تیم ما هستند که به بازیکنان می‌گویند ما پول را آماده کرده بودیم ولی فتح‌الله‌زاده که آمد، پول کنسل شد. یا مثلا دوازده شب به من می‌گوید فلان دستیار ساپینتو ممنوع الخروج است و به او می‌گویم من الان چه کنم؟ یکی از دوستان ما لطف کرد و به ضمانت خودش مشکل را حل کرد.

- پرداخت‌های ما نامتوازن است. بازیکن داریم که هشت درصد گرفته و کسی داریم ۵۵ درصد گرفته است.

- رابطه من و ساپینتو را سعی کردند خراب کنند. به او گفتم که به شما علاقه دارم. او تعویض‌های بسیار خوبی می‌کند. چرا او را باید عوض کرد؟ با تمام وجود پشت او هستم. من تا آخر کنار او هستم و از او حمایت می‌کنم.

- من از تاج خواستم با توجه به ارتباطاش با AFC، به ما کمک کند و طلب ما را از این نهاد پرداخت کند و در ازایش اصل پول ما را برای فدراسیون بردارد.

- خروجی و ورودی تیم با ساپینتو است. ساپینتو خودش حواسش هست و تابع دستورات او هستیم. تا امروز چیزی به من نگفته است.

- من حدود ۱۷ میلیارد از زمانی که آمده‌ام تاکنون برای استقلال پول آورده‌ام.


 ◀️ بخش سوم و پایانی گزیده صحبت‌های دکتر علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال در برنامه ورزش و مردم:

- امیدوارم دربی با حضور تماشاگران باشد چون بدون تماشاگر جذابیت بازی کمتر می‌شود و در این رابطه نامه هم می‌خواهم بزنم و درخواست کنم که این بازی با تماشاگر باشد.

- ما دو برنامه داریم. یک وام باید بگیریم که من خودم زیاد موافق آن نیستم چون حدود شصت هفتاد میلیارد باید سود بدهیم که خودش بدهی است. یکی هم آزاد کردن صد میلیارد پول باشگاه از بورس است. به دوستی گفتم ۴۰۰ تا به مدیری داده‌اید که خرج کند و چیزی نگفتید و الان صد میلیارد را به من نمی‌دهید. با این پول میتوانیم خیلی از مسائل را حل کنیم.

- من احساس می‌کنم شاید برخی چیزها را خود آقای آجورلو هم نمی‌دانستند. سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید ۲۵۰ میلیارد بیشتر از چیزی که تعیین شده، هزینه شده است.

- الان فرصتی برای راه اندازی رشته‌های دیگر نداریم. از شش صبح تا دوازده شب در حال کار هستم. من به سختی پولی تهیه کردم تا پول آقای ساپینتو را تا قبل از پرواز او پرداخت کنم.

- یک زمانی به خلاقیت فردی بازیکنانمان وابسته بودیم و الان به آن شکل نداریم. برخی هم مثل جلالی هستند که از او در تیم ملی کم استفاده شد. او در مقابل آمریکا نشان داد چه بازیکن خوبی است. او با چند دقیقه بازی قیمتش در ترانسفر مارکت بالا رفت. ما باید همه جانبه در حوزه مدیریتی، فنی، داوری و بازیکنان پیشرفت کنیم. ما از آسیا عبور کرده بودیم. ما یک افت محسوسی کردیم که باید درستش کنیم.

- من زمانی یک هیات مدیره قوی با حضور آقامحمدی، میرولد، ایروانی و ... داشتم که من را پنج سال در استقلال نگه داشتند. آکادمی را ساختم و طالب لو، صادقی، جباری، آندو و ... از آن آکادمی بیرون آمد.

- من سه سال فرصت داشته باشم، ستاره سوم را به دست می‌آورم هرچند این کتمان حقیقت خیلی من را اذیت کرد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*