اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307472
تاریخ انتشار: 1401/09/12 09:49
خالد جاسم مجری یک برنامه پربیننده ورزشی در قطر خطاب به بازیکنان آلمان گفت: «شما باید به آداب، سنت ها، فرهنگ و مذهب ما احترام بگذارید، همانطور که ما به آداب، سنت‌ها و فرهنگ شما احترام می‌گذاریم. وقتی به آلمان یا جاهای دیگر می‌رویم، به قوانین و مقررات آن کشور احترام می گذاریم و به هر چیزی که برای آن جامعه محترم است ارج می‌نهیم.»

یورونیوز نوشت: کارشناسان یک شبکه تلویزیونی ورزشی در قطر پس از ناکامی تیم ملی آلمان در مسابقات مرحله گروهی و حذف از جام جهانی ۲۰۲۲ به تمسخر حرکت نمادین بازیکنان این تیم در نخستین روز این رقابت‌ها پرداختند.

صفحه توییتر این شبکه ورزشی پس از آنکه تیم ملی آلمان پنجشنبه شب به رغم پیروزی مقابل کاستاریکا موفق به صعود از گروه خود نشد و برای دومین دوره متوالی از راهیابی به مرحله حذفی مسابقات جام جهانی باز ماند با انتشار پست‌هایی انتقادی، حرکت نمادین بازیکنان مانشافت پیش از نخستین بازی در این تورنمنت را به چالش کشید.

پیام‌های متعددی با محوریت انتقاد از اعتراض آلمان‌ها در حساب توییتری شبکه الکاس قطر منتشر شده که در جالب‌‌ترین آنها امده است: «آلمان دهانش را بست و دروازه‌اش را باز کرد.»

 

در توییتی دیگر به نقل از یک خبرنگار غنایی آمده است: «آلمان دهانش را بست در حالی که در سکوت به خانه بازگشت.» این خبرنگار سپس از بازیکنان آلمان می‌خواهد دفعه بعد که برای بازی به یک تورنمنت می‌روند از اظهارنظرهای سیاسی خودداری کنند.

شاگردان هانسی فلیک در عکس دسته جمعی خود پیش از مسابقه با ژاپن در روز ۲۳ نوامبر با گذاشتن دست بر دهان به شکل نمادین نسبت به دستورالعمل فیفا برای متمرکز شدن تیم‌ها روی فوتبال و پرهیز از هر گونه اقدام به منظور نقد وضعیت حقوق بشر و حمایت از دگرباشان جنسی اعتراض کرده بودند.

این در حالیست که کاپیتان‌‌های اغلب تیم‌های اروپایی حاضر در این مسابقات از پیش وعده داده بودند که در جریان رقابت‌ها از بازوبند موسوم به «یک عشق» به منظور حمایت از دگرباشی جنسی که در قطر ممنوع و مستوجب دست کم سه سال زندان است، استفاده کنند.

یکی از ویدیویی‌هایی که برای به چالش کشیدن این حرکت پس از حذف تیم ملی آلمان در حساب توییتری شبکه الکاس منتشر شد ، جمال مبارک، فوتبالیست سابق کویت را نشان می‌دهد که با دست چپ دهان خود را گرفته و همزمان دست راست خود را به نشانه خداحافظی تکان می‌دهد.

ستاره سابق تیم ملی کویت که از کارشناسان ثابت شبکه الکاس به شمار می‌رود همچنین از عصام الحضری، دروازه‌بان سابق مصر و دیگر تحلیلگر ورزشی این شبکه می‌خواهد که حرکت او را تکرار کنند.

این حرکت را سپس دیگر کارشناسان حاضر در این برنامه به نشانه خداحافظی تیم ملی آلمان با جام جهانی قطر به صورت هماهنگ با یکدیگر انجام دادند.

تمسخر حرکت اعتراضی تیم ملی آلمان در شبکه الکاس قطر

خدا را شکر که آلمان از جام خارج شد

تیم ملی آلمان که نخستین مسابقه خود را مقابل ژاپن در نهایت شگفتی واگذار کرد پنجشنبه شب به رغم پیروزی چهار گله مقابل کاستاریکا نتوانست به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.

کارشناسان شبکه تلویزیونی الکاس قطر که پیش‌تر به حرکت نمادین بازیکنان تیم ملی آلمان انتقاد کرده بودند پس از حذف این تیم نتوانستند خوشحالی خود را از این اتفاق پنهان کنند.

جمال مبارک از اینکه ژاپن توانست جواز صعود از گروه خود را بدست آورد «خدا را شکر» کرد و گفت که مهم‌ترین موضوع از دید او خروج آلمان از جام است.

خالد جاسم مجری این برنامه پربیننده ورزشی در قطر پس از تساوی آلمان و اسپانیا بار دیگر حرکت اعتراضی آلمان‌ها پیش از دیدار نخست را به رخ کشیده و گفته بود که از این اقدام نمادین «شوکه» شده است.

وی سپس خطاب به بازیکنان آلمان گفت: «شما باید به آداب، سنت ها، فرهنگ و مذهب ما احترام بگذارید، همانطور که ما به آداب، سنت‌ها و فرهنگ شما احترام می‌گذاریم. وقتی به آلمان یا جاهای دیگر می‌رویم، به قوانین و مقررات آن کشور احترام می گذاریم و به هر چیزی که برای آن جامعه محترم است ارج می‌نهیم.»

این در حالیست که فدراسیون فوتبال آلمان پس از حرکت اعتراضی بازیکنان تیم ملی این کشور پیش از مسابقه با ژاپن کنار آنها ایستاد و به نوعی از این حرکت حمایت کرد.

در بیانیه‌ای که فدراسیون آلمان در این زمینه منتشر کرده آمده است: «این حرکت یک موضع‌گیری سیاسی نبود، حقوق بشر موضوعی غیرقابل مذاکره است و این مسئله باید امری بدیهی تلقی شود، اما هنوز اینطور نیست. به همین دلیل است که این پیام برای ما بسیار مهم است. این که بازوبند را از ما دریغ کنید گویی جلوی صدای ما را گرفته‌اید.»

تصمیم فیفا برای برخورد انضباطی با بازیکنانی که بازوبند حمایت از دگرباشان جنسی را در طول مسابقات جام جهانی قطر ببندند با تاسف و انتقاد برخی مقامات و محافل ورزشی اروپا از جمله انجمن هواداران فوتبال که طرفداران این رشته ورزشی را در انگلیس و ولز را نمایندگی می‌کند، همراه شد.

برچسب ها:
جام جهانی قطر ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*