اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307492
تاریخ انتشار: 1401/09/15 08:57
آنگونه که دانشگاه فرهنگیان اعلام کرده است تمام درخواست‌ها صرفا از طریق سامانه فوق قابل بررسی بوده و این دانشگاه به درخواست‌های خارج از سامانه ترتیب اثر نخواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، دانشگاه فرهنگیان در سال‌های اخیر با کمبود قابل توجه اعضای هیئت علمی روبه‌رو بوده و این کمبود با توجه به سیاست افزایش جذب دانشجو به‌ویژه در یک سال اخیر نمایان تر شده است. این دانشگاه در راستای ارتقای علمی و تامین کادر اساتید خود نسبت به صدور مجوز برای جذب اعضای هیئت علمی جدید اقدام کرده و قرار است یک هزار دکتر معلم را جذب کند.

 چندی پیش وزیر آموزش و پرورش به ایسنا گفته بود که در راستای جبران کمبود اعضای هیئت علمی در دانشگاه فرهنگیان ۱۵۰۰ مجوز جذب هیئت علمی اخذ شده که ۱۳۰۰ مجوز صادر شده و بخش اعظمی از این‌ها دکترمعلم‌ها هستند که البته تبدیل وضعیت آنها به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه، قیود و شرایطی دارد از جمله اینکه معدل و محل تحصیلشان خوب باشد. براین اساس بیش از ۳۰۰ نفر از نخبگان جذب خواهند شد و حدود ۱۰۰۰ نفر دکتر معلم خواهند بود. وزارت آموزش و پرورش دارای ۱۰ هزار دکتر معلم است.

اخیرا فراخوان دستورالعمل تطبیق و تبدیل وضعیت دکتر معلمان وزارت آموزش و پرورش، ماموران آموزشی  و کارشناسان دانشگاه فرهنگیان جهت عضویت هیئت علمی این دانشگاه ابلاغ شده است که بر اساس آن متقاضیان می‌توانند از روز ۲۷ آذر تا چهارم دی‌ماه نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه جذب دانشگاه فرهنگیان به نشانی www.jazbtd.cfu.ac.ir اقدام کنند.

آنگونه که دانشگاه فرهنگیان اعلام کرده است تمام درخواست‌ها صرفا از طریق سامانه فوق قابل بررسی بوده و این دانشگاه به درخواست‌های خارج از سامانه ترتیب اثر نخواهد داد. همچنین پذیرش نهایی افراد منوط به طی مراحل ذکر شده در دستورالعمل و تایید هیئت اجرایی جذب دانشگاه خواهد بود.

اما در این فراخوان که از سوی دبیرخانه هیئت اجرایی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان منتشر شده، مواردی ذکر شده که به اختصار به مهمترین نکات اشاره می‌شود:

  مشمولان شرکت در فراخوان و جذب به عنوان هیئت علمی

دانشگاه فرهنگیان با هدف ایجاد زمینه‌های لازم برای رشد کیفی و کمی، ارتقای بهره‌وری و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در دستیابی به اهداف عالیه و ماموریت‌ها در نظر دارد بخشی از هرم اعضای هیئت علمی مورد نیاز خود را از میان مشمولین ذیل تامین کند:

- پرسنل رسمی قطعی وزارت آموزش و پرورش در رسته آموزشی فرهنگی و رشته شغلی دبیر، هنرآموز، آموزگار، امور تربیتی (پرورشی)،

- مامورین آموزشی دانشگاه فرهنگیان دارای رسته آموزشی- فرهنگی و رشته شغلی دبیر، هنرآموز، آموزگار، امور تربیتی (پرورشی) در استخدام رسمی قطعی وزارت آموزش و پرورش که از سال ۱۳۹۱ با داشتن مدرک دکتری تخصصی معتبر حداقل دو سال به عنوان نیروی آموزشی موظف در دانشگاه مشغول به تدریس موظف بوده اند.

 - نیروهای رسمی قطعی دانشگاه فرهنگیان با سابقه حداقل  پنج سال سابقه همکاری موظف (مامور از آموزش و پرورش یا عضو غیرهیئت علمی دانشگاه)

که دارای شرایط سنی حداکثر ۴۵ سال هستند و با در نظر گرفتن بندهای ۴-۳ ماده ۴ دستورالعمل که در ذیل به ان اشاره می‌شود می‌توانند تا ۵۰ سال نیز مورد قبول واقع شود.

شرایط عمومی

 تدین به یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی، تعهد و اعتقاد به انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، وفاداری به نظام جمهوری اسلامی، تحقق به اخلاق علمی و رفتار مناسب با شئونات اسلامی و دانشگاهی، عدم سوء پیشینه، برخورداری از سلامت جسمی و روحی لازم و نداشتن نقص عضو، التزام به قوانین و مقررات صنفی، اخلاق حرفه‌ای، برخورداری از حسن شهرت اخلاقی، عقیدتی و سیاسی، عدم اعتیاد به مواد مخدر، نداشتن سوابق محکومیت کیفری و انتظامی، عدم اشتهار به فسق و فجور و اعمال منافی عفت عمومی و رفتار خلاف حیثیت شغلی

 شرایط ویژه

-  داشتن سطحی متناسب از آگاهی و معارف دینی

- داشتن سوابق دفاع از آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی و سوابق ارزشمند عملی در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

-  توانایی ارتقای دینی و پرورش نسل دانشجو، مومن، انقلابی، متعهد  وامیدوار با هویت اسلامی

-  التزام عملی به گسترس و تقویت ایمان، اعتقاد اسلامی، تهذیب، تزکیه نفس و افزایش باور عمومی نسبت به عقاید اسلامی و اعتلای روح معنویت و مکارم و فضائل اخلاقی

- التزام به گسترش و تقویت برنامه‌های اسلامی شدن مراکز آموزش عالی و اعتقاد به بومی‌سازی علم در ساحت‌های متنوع آن

 شرایط اختصاصی

-دارا بودن مدرک دکتری تخصصی همراه با رساله تحقیقی الزامی است.

- مدارک تحصیلی دو مقطع آخر تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری باید مرتبط بوده و با رشته مورد تقاضای فرد برای عضویت هیئت علمی مرتبط باشد.

- مدارک تحصیلی فرد متقاضی هیئت علمی باید از دانشگاه‌های معتبر و مورد تایید وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت روزانه اخذ شده باشد. مدارک نیمه حضوری، غیرحضوری، معادل ضمن خدمت، دانشگاه‌های بدون ارزشیابی و یا دارای ارزشیابی ب و ج خارج از کشور به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود.

- متقاضیان دارای برجستگی‌های علمی و پژوهشی مانند رتبه‌های اول مقطع دکتری و دارندگان حداقل پنج  مقاله علمی پژوهشی معتبر و مورد تایید به تشخیص رئیس دانشگاه و تایید هیئت اجرایی جذب دانشگاه از مفاد این بند مستثنی هستند.

-  حداقل معدل برای متقاضیان عضویت هیئت علمی در دانشگاه برای دوره کارشناسی ۱۵ کارشناسی ارشد ۱۶ و دکتری تخصصی ۱۷ است. آن دسته از متقاضیانی که معدل آنها در کارشناسی حداکثر تا یک  نمره از حدنصاب پایین تر است به شرط داشتن برجستگی‌های علمی به تشخیص هیئت اجرایی جذب از کسری معدل دوره کارشناسی این بند معاف می‌شوند.

- برای متقاضیان خدمت در مناطق محروم به شرط سپردن تعهد خدمت ۱۰ ساله در منطقه محروم چنانچه معدل آنها در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر مقطع حداکثر تا سقف یک نمره در مجموع تا دو نمره از حدنصاب پایین تر باشند به تشخیص هیئت اجرایی جذب از کسری معدل دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد این بند معاف هستند.

- دارا بودن مدرک معتبر و تسلط بر مهارتهای چهارگانه زبان انگلیسی در صورت نداشتن مدرک معتبر سطح تسلط متقاضی توسط کمیته توانمندی علمی بررسی و با تأیید هیئت اجرایی جذب ارزیابی می‌شود.

- تسلط کافی به مهارت‌های کاربردی رایانه و داشتن گواهینامه معتبر به تشخیص هیئت اجرایی جذب دانشگاه

- فرد متقاضی باید از تاریخ ابلاغ دستور العمل تا قبل از شرایط احراز بازنشستگی بتواند حداقل ۱۰ سال به عنوان عضو هیئت علمی خدمت کند.

- شرایط سنی برای مشمولین شامل افراد با مدرک تحصیلی دکتری تخصصی و حداکثر ۴۵ سال سن می‌شود.

- به ازای هر سال خدمت آموزشی و تدریس از سال ۱۳۹۱ در دانشگاه فرهنگیان مشروط به تدریس حداقل شش  واحد در مقطع کارشناسی یا بالاتر در هر ترم سقف سنی افراد حداکثر تا پنج سال اضافه می‌شود. شیوه محاسبه بدین صورت است که برای هر یک از نیم‌سال‌های تحصیلی اول و دوم به غیر از تابستان سه ماه به سقف سنی متقاضی افزوده می‌شود.

- در صورت گذراندن خدمت دوره ضرورت با شرط دارا بودن کارت پایان خدمت به میزان طول دوره خدمت حداکثر تا دو  سال به سقف سنی افراد یاد شده اضافه می‌شود. کارت پایان خدمت موارد خاص و با انواع معافیت مشمول امتیاز این ماده نمی‌شوند.  

- به ازای کسب رتبه اول فارغ‌التحصیلی در هر یک از مقاطع کارشناسی کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های دولتی صرفا (روزانه یک سال به حداکثر سن پذیرش متقاضیان اضافه می‌شود.

- با لحاظ نمودن تمامی موارد مندرج در مفاد ۴-۳-۱ و ۴-۳-۲ و ۴-۳-۳ و تبصره ۶ دستورالعمل حداکثر سن پذیرش متقاضیان نباید از ۵۰ سال بیشتر باشد.

سایر ضوابط و شرایط

 در راستای تقویت هرم علمی دانشگاه و بهره مندی حداکثری از توان و ظرفیت موجود ضوابط و مقررات تکمیلی زیر در خصوص متقاضیان عضویت هیئت علمی از طریق دستورالعمل پیوست، برقرار است:

- شروع به خدمت متقاضیان پس از طی مراحل جذب و تأیید هیئت اجرایی جذب دانشگاه به عنوان استادیار پایه یک با وضعیت استخدامی رسمی آزمایشی مشغول به کار خواهند شد.

- تمام افرادی که از طریق مفاد این دستورالعمل به عضویت هیئت علمی دانشگاه در می آیند مشمول تمامی مزایا و قوانین و ضوابط ناظر بر اعضای هیئت علمی وزارت علوم هستند.

- به منظور ارج نهادن به سوابق آموزشی و پژوهشی قبل از هیئت علمی شدن متقاضیان کمیته ترفیعات دانشگاه می‌تواند با بررسی این سوابق حداکثر تا ۱۰ پایه به عنوان احتساب سنوات منظور و برای اجرا به معاونت طرح و برنامه دانشگاه ابلاغ کند.

 - تغییر و جابجایی پس از موفقیت در مراحل جذب سپردن تعهد ۱۰ ساله مبنی بر عدم جابجایی و تغییر پردیس و مرکز تعیین شده برای خدمت انتقال یا مأمور به سایر نهادها و سازمان‌ها یا مرکز آموزشی و پژوهشی دیگر اعم از دولتی غیر دولتی و عمومی در طول مدت تعهد ممنوع است.

- اعتبار دستورالعمل جذب هیئت علمی از طریق اجرای مفاد این دستورالعمل صرفاً با فراخوان اختصاصی دانشگاه فرهنگیان تا سقف ۱۰۰۰ نفر است و در صورت عدم تکمیل سقف اشاره شده تا زمان تکمیل ظرفیت فراخوان قابل تکرار خواهد بود.

- در راستای تسهیل و تسریع فرایند بررسی صلاحیت عمومی متقاضیان، مراجع مربوطه گزینش و حراست موظف‌اند پس از معرفی متقاضی متقاضیان توسط دانشگاه حداکثر ظرف مدت ۳۰ روز نتیجه بررسی صلاحیت عمومی متقاضیان را به دانشگاه اعلام کنند. در صورت عدم اعلام ظرف مدت مذکور، دانشگاه با فرض پاسخ مثبت ادامه فرایند جذب متقاضی را در دستور کار خود قرار می‌دهد. نتایج صرفا از طریق سامانه معرفی شده اعلام می‌شود.

منبع:ایسنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*