اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307657
تاریخ انتشار: 1401/09/29 22:28
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: به گونه‌ای مقابل استقلال قرار گرفتیم که نبود مهاجمانمان به چشم نیاید، اما به آن‌ها برای بازی‌های بعدی نیاز داریم. نمی‌دانم لوکادیا قصد بازگشت دارد یا نه.

یحیی گل‌محمدی پس از تساوی ۲ بر ۲ پرسپولیس مقابل استقلال در کنفرانس خبری اظهار کرد: پیش از این مسابقه، اتفاقاتی برای ما افتاد که پیش‌بینی‌ناپذیر بود. هفته قبل شیخ دیاباته مصدوم شد و در روزهای گذشته هم لوکادیا حضور نداشت. به این ترتیب دو مهاجم تخصصی خود را از دست دادیم؛ اما امروز با تلاش بازیکنان به شکلی بازی کردیم که نبود شیخ و لوکادیا به چشم نیامد.

وی افزود: درمجموع داربی جذابی بود و هر کسی بازی را دید، لذت برد. نیمه اول برای ما بود. بازی را مدیریت کردیم و گل خوبی زدیم. متاسفانه روی یک غفلت و روی عدم سخت‌گیری به بازیکنان حریف، گل اول را خوردیم که مشکوک به آفساید بود. البته کارشناسان درباره این صحنه صحبت می‌کنند، ولی به‌نظر من آفساید آمد.

سرمربی صدرنشین لیگ تصریح کرد: در همان نیمه اول، می‌توانستیم به گل دوم هم برسیم، اما فرصت‌سوزی کردیم. در شروع نیمه دوم، باز هم گلی خوردیم که روی یک انتقال بود و باید جاگیری بهتری در سازمان دفاعی انجام می‌دادیم. پس از گل توانستیم بازی را خوب مدیریت کنیم و در زمین حریف پاس بدهیم. موقعیت‌های خوبی هم از روی ارسال و ایستگاهی داشتیم. خدا را شکر گل مساوی را زدیم.

گل‌محمدی با بیان اینکه درمجموع فکر می‌کند پرسپولیس می‌توانست برنده دربی باشد، اضافه کرد: بازیکنانی که در پست مهاجم بازی کردند توانستند موقعیت‌سازی کنند. از بازیکنان خط حمله و چهار نفر خط جلو انتظار داریم کارهای ترکیبی کنند و موقعیت‌سازی داشته باشند، پاس عمقی بدهند و … . این کارهایی است که مهاجمان انجام می‌دهند و امروز تیم ما این کارها را بسیار خوب انجام داد. هرگاه کارهای ترکیبی انجام دادیم، توانستیم از خط دفاع حریف رد شویم. شاید به‌دلیل نداشتن مهاجم تخصصی نتوانستیم روی توپ‌های ارسالی سر بزنیم، اما فرصت‌های خوبی در حمله ایجاد کردیم. بازیکنانم زحمت کشیدند و انرژی گذاشتند. یک بازی سراسر هجومی را شاهد بودیم و واقعا حق تیم ما برد بود.

وی درباره احتمال غیبت شیخ دیاباته و لوکادیا در ادامه بازی‌ها افزود: اگر دو مهاجم تخصصی خود را از دست بدهیم، به‌نظرم قطعا بازی‌های آینده را هم از دست می‌دهیم. کار سخت‌تر شده است. لوکادیا آقای گل لیگ بود و شیخ دیاباته روند خوبی را طی می‌کرد. داشتن آنها می‌تواند به روند و سیستم هجومی تیم کمک کند. اما سعی داریم با تمرینات و ایجاد موقعیت‌های بیشتر این خلأ را پر کنیم. زیرا از دست ما کار خاصی جز اینکه تمرکزمان را بر بازی‌ها بگذاریم و بهتر و بیشتر تمرین کنیم، برنمی‌آید.

سرمربی قرمزپوشان پایتخت در پاسخ به این پرسش که لوکادیا به ایران و پرسپولیس بازخواهد گشت یا خیر، گفت: نمی‌دانم. اگر هم بازگردد، دربی را از دست داده است. شاید همین بازی سرنوشت قهرمانی را مشخص کند. در حال حاضر، نمی‌دانم بازمی‌گردد یا نه. اما برگشت او باز هم می‌تواند برای ما مثمرثمر باشد. در بدترین و سخت‌ترین شرایط اگر مهاجم خود را از دست بدهید، کار سخت‌تر می‌شود. همچنین نمی‌دانم بازیکنان و هواداران چگونه می‌خواهند با این مسئله کنار بیایند. زیرا دربی برای ما سرنوشت‌ساز بود. در هر حال باید منافع باشگاه نیز لحاظ شود. قطعا رضا درویش و هیئت‌مدیره برای این موضوع تصمیم خوبی اتخاذ خواهند کرد. شاید بحث فراتر از مدیریت رفته باشد، اما در هر صورت این اتفاق افتاده و نمی‌توانم زیاد درباره آن توضیح بدهم. زیرا نمی‌دانم لوکادیا قصدی برای بازگشت دارد یا نه. باید دید در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

گل‌محمدی درباره اینکه آیا شهریار مغانلو در برنامه‌های تیمش در نقل و انتقالات قرار دارد یا نه، یادآور شد: وقتی به نقل و انتقالات نزدیک می‌شویم، اسامی بازیکنان مطرح می‌شود که درست نیست. اینکه درباره مهاجم دیگری صحبت کنیم، حرفه‌ای نیست. بعد از شروع نقل و انتقالات می‌توانیم درباره این مسئله صحبت کنیم.

وی در واکنش به اینکه برنامه این تیم برای عیسی آل‌کثیر چیست و آیا می‌تواند جایگزین لوکادیا و دیاباته باشد، گفت: آل‌کثیر آماده بازی نشده و هنوز شش ماه از مصدومیت او نگذشته است. اگر او بخواهد وارد تیم شود، دست‌کم دو ماه دیگر طول می‌کشد و باید تمرینات پرفشاری را سپری کند. او دوره آمادگی را سپری نکرده و در روزهای آینده با او جلسه می‌گذاریم. این خواسته من بود که او با تیم ما باشد. هنوز توافق دو طرف باقی مانده است و قصد خود عیسی ماندن در تیم است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره غیبت هواداران در این بازی و اینکه دربی به این سبب حس و حال همیشگی را نداشت نیز، خاطرنشان کرد: نبود تماشاگر ضربه بزرگی به فوتبال ماست. نمی‌دانیم تا چه زمانی این مسئله ادامه دارد. قبل از دربی هم اعلام شد که بازی با تماشاگر خواهد بود. همه ما از این بابت خوشحال بودیم. دلمان برای آن‌ها تنگ شده است. کاش این بازی خوب را جلوی هواداران برگزار می‌کردیم. در هر صورت یک سری تصمیمات گرفته می‌شود که فدراسیون و سازمان لیگ در آن‌ها دخیل نیستند. این تصمیمات از بالا گرفته می‌شود و ما بی‌خبر هستیم. نمی‌دانم چه زمانی درهای ورزشگاه برای هواداران باز می‌شود. فوتبال برای هواداران است و بدون هواداران فوتبال هیچ لطف و مزه‌ای ندارد. امیدوارم در هر صورت تصمیماتی گرفته شود که تیم‌ها از حضور تماشاگران و هواداران استفاده کنند. این مسئله در بحث درآمدزایی هم اهمیت دارد. متاسفانه الان شور و حال لازم در ورزشگاه نیست. همه‌جای دنیا درهای ورزشگاه باز است. اینجا هنوز تصمیمات لازم گرفته نشده است و نمی‌دانیم چه برنامه‌ای برای آینده وجود دارد.

منبع:ایمنا


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*