اخبار عمومی
اعلام وصول 2
30768
تاریخ انتشار: 1395/03/13 03:26
یادداشت دریافتی/
پاسخ به سئوال فوق نیاز به گذشت زمان دارد. اما شخصیت هرفرد را دوعامل اصلی می سازد: یکی عوامل فطری وخدادادی ودیگری عوامل اکتسابی و محیطی . که از این حیث موحد شخصیتی ممتاز دارد.

پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان/سید فضل الله گنجی پور
پاسخ به سئوال فوق نیاز به گذشت زمان دارد .اما شخصیت هرفرد را دوعامل اصلی می سازد :یکی عوامل فطری وخدادادی ودیگری عوامل اکتسابی و محیطی . که از این حیث موحد شخصیتی ممتاز دارد.
چه عواملی باعث گردید که نام موحد برای همیشه در تاریخ سیاسی کهگیلویه بدرخشد ؟ آیا سردار عدل هاشمی قادر است در رتق وفتق امور به شیوه موحد عمل کند وهم برای حل مشکلات مردم سر از پا نشناسد؟ وهم نام و آوازه ای مثل موحد برای خود دست وپا کند؟یا ممکن است مثل خیلی از نمایندگان فقط یک دوره ی نمایندگی را در مجلس تجربه کند و ودرطول این دوره کلیه کانا لهای ارتباطی خود را با مردم محدود کند ودرامور عزل ونصب های پیش رو ناسیونالیستی محض عمل کند؟ یا مانند عده سیاست کلت وچماق را برای حل مشکلات مردم درپیش گیرد؟ اصولا موحد درکسوت نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی چه ویژگی های داشت که میزان محبوبیت ومقبولیت آن مانند بقیه سیاسیون دچار افت وخیز شدید نشده ونمی شود ؟برای پاسخگویی به این سئوال چند نمونه از ویژگیهای حضرت حجت السلام موحد را به اختصار در ذیل ذکر میکنیم که شاید دیگران ازداشتن چنین اختصاصاتی محروم باشند :
۱-صداقت -بالا بودن پشتکار وپی گیری مستمر امورومشکلات مردم:موحد مردم را با یک دید نگاه میکرد واز حیث حل مشکلات مردم تفاوتی بین خودی وغیرخودی ،فامیل وغیرفامیل و وابسته وغیروابسته قایل نبود ونیست
۲-نداشتن افکار ناسیونالیستی نئوناسیونالیستی امور عزل ونصب مدیران: موحد چهار دوره در کهگیلویه ویک دوره هم دربهبهان نماینده مردم بود تعداد مدیران ارشد ومدیران شهرستانی که در آن زمان منصوب شده اند واز نزدیکان سببی ونسبی ایشان بودند، با مدیران ارشد منصوب شده دوره اخیر نمایندگی(مجلس نهم) که از بستگان رقیب سنتی وی می باشند را باهم مقایسه کنید به طور قطع میتوان گفت که هیچ کدام از بستگان موحد اعم از فامیل دور یا نزدیک ایشان در دوران نمایندگی وی حتی مسئول یک واحد دریک اداره نشدند ولی اکنون این موضوع را با تعداد مدیران کلی که در استان کهگیلویه وبویراحمد ازبستگان نسبی نمایندگان مجلس نهم می باشند را مقایسه فرمایید؟ وبا وجدان وحضور خدای یگانه مقایسه ونتیجه گیری نمایید……….
۳- موحد شخصیتی منطقی بدون حاشیه در مجلس: هم به زعم خودی ها وهم به اذعان مخالفین منصف ،موحد فردی موقر- منطقی- مستدل وکم حاشیه می باشد کافی است دوره مجلس نهم را که نماینده این دوره از مخالفین دولت تدبیر وامید بوده با زمانی که در مجلس پنجم موحد بعنوان نماینده مردم از مخالفین رییس جمهور اصلاحات بوده را باهم مقایسه کنید
می‌گویند که رییس دولت تدبیر وامید، اعلام نمود که تا زمانی که فلانی نماینده مردم کهگیلویه در مجلس است کاروان دولت تدبیر وامید به استان کمتر توسعه یافته کهگیلویه وبویراحمد مسافرت نمی کند! اما درهمان زمانی که موحد از مخالفین سرسخت سیاسی رییس دولت اصلاحات بود بیشترین اعانه وکمک را به منطقه وشهرستان کهگیلویه از دولت اصلاحات دریافت نمود. گذشته از اینکه موحد هیچگاه جهت گرفتن حق موکلینش دست به سلاح سرد وگرم نبرده است واز کلمات واصطلاحات خاصی هم استفاده ننموده است
۵- موحد همیشه دیدگاهی اعتدال گرا «میانه رو »درارتباط با مسایل خرد وکلان کشور منطقه وشهرستان داشته ودارد .ویکی ازمهمترین فاکتورهای مقبولیت ایشان در بین آحاد مردم به ویژه نخبگان وگروههای سیاسی همین بینش اعتدالی اوست وعملکردش مصداق حدیث معروف« خیرالامور اوسط ها» است وکسانی که سنشان اقتضاء میکند اگر بیاد آورند در دهه های۷۰و۸۰نخبگان، دوگروه: جامعه روحانیت مبارز وجامعه روحانیون مبارز و رهبرانشان موحد را بعنوان یک سیاستمدار معتدل قبول داشتند وحتی زمانی که اصولگرایان قصد داشتند تحرکاتی را علیه رقیب سنتی خودشان در مجلس انجام دهند موحد در صف خاکریز اول جریانش قرار میگرفت وحتی می گویند در همین دو دهه فوق الاشاره عده ای از مخالفین موحد نزد آیت الله العظمی یزدی رفتند«رییس وقت قوه قضاییه» تا علیه موحد سخن گویند که ظاهرا با برخورد تند آیت الله مواجه شدند یا نقل به مضمون است در زمان دولت اصلاحات عده ای از حوزه انتخابیه کهگیلویه نزد رییس جمهور وقت رفتند تا به اصطلاح موحد را تخریب کنندکه گویا رییس دولت اصلاحات به آن جمع گفت: موحد اگر دشمن ما هم باشد فردی عاقل است
۶-بالا بودن میزان مقبولیت؛ محبوبیت موحد درسطوح خرد وکلان: همین دیدگاه میانه رو «موحد»باعث افزایش مقبولیت دربین مخالفین وتزاید محبوبیت در بین موافقین گردید .
۷-منزل موحد مامن مستضعفین و خوابگاه موکلینش بوده و هست: باتوجه به مشکلاتی که مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به طورخاص ودیگر مناطق واستانها به طور عام داشته ودارند، زمانی که برای حل معضل پیش آمده به آقای موحد درتهران مراجعه میکردند یا برحسب ناآشنا بودن با کلانشهری مثل تهران یا از قبل عدم تمکن مالی جهت اطراق در تهران چندین شبانه روز را درمنزل حاج آقا سپری میکردندومیکنند تا بخواست خدا مشکل شان حل شود آنگاه اگر توان اقتصادی پایین تر از متوسطی هم داشته اند ،مابقی هزینه سفر را نیز از موحد دریافت وبا خوشحالی هرچه تمامتر راهی دیار خود می‌شدند.
۸- موحد معتقد است که شایسته است ارتباط با مردم بدون واسطه وچهره به چهره انجام شود : بارها همه کسانی که با موحد ارتباط دارند به وضوح دیدند زمانی که مراجعین حاج آقا یاد داشتی را از شهرستان با خود آورده وتحویل ایشان میدهد بدون هیچ توجهی نامه را بدون مطالعه در کشو میز دفتر خود می گذارد واز مراجعین میخواهد که مشکل شان را طرح کنند یعنی حل معضل همه مردم ایران را وظیفه خود میداند ومهم نیست چه کسی سفارش وی را کرده باشد .امکان ندارد که به موحد زنگ بزنی وتلفنش دایورث روی خط کس دیگری باشد موحد اعتقادی به سامانه پیامکی جهت دریافت مشکل مراجعین ندارد وحتی اگر لازم باشد همراه مراجع مشکل دار به وزارتخانه مربوطه هم می رود.
بنابر عوامل فوق وریزفاکتورهای دیگر که ذکر آنها از حوصله این نوشتار خارج باید دید نماینده محترم کهگیلویه بزرگ سردار هاشمی پور خواهد توانست پا جای پای موحد بگذارد وبا شگردها وراهکارهای موحد معضلات مردم را حل نماید یا مانند بعضی از نمایندگان در حد معمول بعنوان فقط یک قانونگذار عمل خواهد کرد؟


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


راز
|
Iran
|
1395/03/14 07:47
  +0

  -0
پاسخ
درود برسایت وزین عصر جهان وسلام بر نویسنده متن بالا@هیج کس موحد نمیشود
راز
|
Iran
|
1395/03/14 21:46
  +0

  -0
پاسخ
موحد اسطوره ای است که دیگران براحتی به جایگاه او نمی رسند خدایش اوراحفظ بفرما

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*