اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307735
تاریخ انتشار: 1401/10/10 08:57
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت، این کشور در سال جدید میلادی دارای قوی‌ترین پدافند هوایی در میان کشورهای اروپایی خواهد بود تا بتواند به حفظ امنیت خود و اروپا کمک کند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت، این کشور در سال جدید میلادی دارای قوی‌ترین پدافند هوایی در میان کشورهای اروپایی خواهد بود تا بتواند به حفظ امنیت خود و اروپا کمک کند.

به گزارش ایرنا به نقل از سی ان ان، زلنسکی شامگاه جمعه در سخنرانی خود افزود: پدافند هوایی اوکراین می‌تواند به قدرتمندترین پدافند هوایی در اروپا تبدیل شود و این تضمینی برای امنیت نه تنها اوکراین بلکه برای کل قاره اروپا خواهد بود.

وی ادامه داد: امسال نه تنها دفاع هوایی خود را حفظ کردیم بلکه آن را قوی‌تر از همیشه کردیم اما در سال جدید، پدافند هوایی اوکراین حتی قوی‎تر و موثرتر خواهد شد.

رئیس‌جمهور اوکراین همچنین از دونباس به عنوان منطقه‌ای که شدیدترین نبردها در حال وقوع است، گفت: اوکراین مواضع خود را در شهرهای باخموت، سولدار و کرمینا حفظ کرده است.

زلنسکی بدون اشاره به جزئیات بیشتر افزود: همچنین مناطقی در جبهه وجود دارد که به آرامی در حال پیشروی در آن مناطق هستیم.

رئیس جمهور اوکراین در این سخنرانی موضوع تامین برق را یکی از مهمترین وظایف سال آینده دولت این کشور بیان کرد.

به گزارش ایرنا، میخائیلو فدوروف وزیر فناوری و تحول دیجیتال اوکراین با اشاره به اینکه این کشور هواپیماهای بدون سرنشین مانند «فلای آی» را خریداری کرده که یک هواپیمای بدون سرنشین کوچک است که برای جمع آوری اطلاعات، نظارت بر میدان جنگ و شناسایی استفاده می‌شود، گفت: اکنون که کم و بیش به پهپادهای شناسایی مجهز شده‌ایم، مرحله بعدی پهپادهای ضربتی است.

وی با ادعای اینکه اوکراین در حال انجام تحقیق و توسعه بر روی پهپادهایی است که می‌توانند با هواپیماهای بدون سرنشین دیگر مبارزه و آنها را ساقط کنند، افزود: از حالا می‌توانم بگویم که وضعیت در مورد هواپیماهای بدون سرنشین در ماه فوریه یا مارس به شدت متحول و تغییر خواهد کرد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*