اخبار عمومی
اعلام وصول 2
308151
تاریخ انتشار: 1401/12/22 23:17
رضاخواه رئیس هیات پارلمانی مجلس در دیدار رییس مجلس بحرین: جمهوری اسلامی ایران رویکرد مثبت در همکاری با کشورهای منطقه دارد

رئیس هیات پارلمانی مجلس شورای اسلامی در دیدار با رییس مجلس بحرین، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره رویکرد مثبت در همکاری با کشورهای منطقه دارد و از گسترش سطح روابط پارلمانی و تبادل هیات ها استقبال می‌کند.


به گزارش خانه ملت، مجتبی رضاخواه رئیس شورای بین المجالس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه در حاشیه نشست یکصد و چهل و ششم اتحادیه بین المجالس جهانی در منامه روز شنبه ٢٠ اسفند ١٤٠١ با احمد بن سلمان المسلم رییس مجلس بحرین دیدار و گفتگو کردند.

رضاخواه در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه مشترک فرهنگی، تاریخی و دینی مردم دو کشور و ضمن قدردانی از میزبانی بحرین گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره رویکرد مثبت در همکاری با کشورهای منطقه دارد و از پیشنهاد بحرین در گسترش سطح روابط پارلمانی و تبادل هیات ها استقبال می‌کند.

المسلم: ما خواستار بازگشایی خطوط هواپیمایی میان بحرین-ایران هستیم

احمد بن سلمان المسلم رییس مجلس بحرین نیز در ادامه، ضمن استقبال از حضور و مشارکت هیات ایرانی در اجلاس یکصد و چهل و ششم IPU به میزبانی منامه، خواستار گسترش روابط دو کشور در سطوح مختلف دولتی و پارلمانی شد.

وی افزود: بالا بردن سطح روابط دو جانبه و رفع جدی موانع موجود از برنامه‌های اصلی ما در پارلمان أست.

احمد بن سلمان المسلم در ادامه گفت: مجلس بحرین هم راستا با دولت، خواهان ارتقاء روابط دو جانبه است و در ابتدای امر ما خواستار بازگشایی خطوط هواپیمایی میان دو کشور (منامه به مشهد-شیراز و تهران) هستیم.

شایان ذکر است؛ در این دیدار عباس گلرو(دبیرکل شورای بین المجالس)، ابوالفضل عمویی، روح‌الله متفکر آزاد و الهام آزاد نیز با سایر نمایندگان مجلس بحرین به بحث و گفتگو پرداختند./



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*