اخبار عمومی
اعلام وصول 2
308161
تاریخ انتشار: 1401/12/26 23:29
حفظ وحدت در بین طوایف شهرستان و مشارکت در حل مشکلات و شرکت در مجالس شادی و غم همدیگر، عاملی مهم و اثرگذار برای جلوگیری از نفوذ و دخالت سودجویان و امری مهم در راستای پیشرفت و توسعه منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان؛ در آستانه سال جدید (سال 1402) همایش وحدت و همگرایی بزرگان شهرستان بهمئی با حضور ریش سفیدان و متنفذین طوایف مختلف بهمئی در روستای امام زاده بابااحمد برگزار شد.


دبیر همایش وحدت و همگرایی سران و بزرگان طوایفِ بهمئی و فرماندار اسبق با اشاره به اینکه این همایش در محل بارگاه مطهر بابااحمد (ع) و با حضور بزرگان ، ریش سفیدان ، متنفذین ، صاحب نظران ، روحانیون ، سرداران نظامی و انتظامی ، بانوان ، جامعه هنری ، پویش گران فرهنگی، گروه پیشگامان هنری و عشایر برگزار شد و دبیرخانه دائمی یادمان های شهیدان جشان زاده با همکاری شیوخ امام زاده بابااحمد ع و اقایان حاجی مهراب جهاندیده و حاجی عبدالمحمد جهاندیده مسئولیت اجرای این همایش را بر عهده دارد گفت: حفظ وحدت در بین طوایف شهرستان و مشارکت در حل مشکلات و شرکت در مجالس شادی و غم همدیگر ، عاملی مهم و اثرگذار برای جلوگیری از نفوذ و دخالت سودجویان و امری مهم در راستای پیشرفت و توسعه منطقه است.


حمدالله مبشری دبیر همایش وحدت و همگرایی سران و بزرگان طوایفِ بهمئی و فرماندار اسبق این شهرستان با بیان اینکه ، امروز همه ما از نقاط مختلف این شهرستان دست به دست هم دادیم تا برادری و برابری خودمان را حفظ کنیم و راهگشای مشکلات و موضوعات مختلف باشیم گفت: خوشبختانه طوایف مختلف در شهرستان بهمئی طی این سالها یاری گر هم بوده اند و نشان داده اند که هیچگاه اجازه سوء استفاده دیگران را نخواهند داد و در حل خرده فرهنگ های مختلف سنگ تمام خواهند گذاشت.


مدیرکل اسبق سیاسی-انتحابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد از همه بزرگان ، ریش سفیدان ، متنفذین ، صاحب نظران ، روحانیون ، جوانان ، بانوان و عشایر شهرستان که در این مراسم حضور پر رنگی داشتند و بر حفظ وحدت تاکید کردند قدردانی کرد و گفت: اینکه در شهرستان ما همه در کنار هم به خوبی زندگی می‌کنند نشان دهنده نهادینه شدن فرهنگ وحدت و برادری است و امروز همه ما نیاز به وحدت داشته و این امر در صورتی بیشتر از گذشته تحقق خواهد یافت که منویات رهبر معظم انقلاب و تدبیر بزرگان را سرلوحه کار خود قرار دهیم.


حمدالله مبشری دبیر همایش وحدت و همگرایی سران و بزرگان طوایفِ بهمئی و فرماندار اسبق این شهرستان از تلاش های آقای ملک حسینی دادستان استان کهگیلویه و بویراحمد و آیت الله ملک حسینی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در راستای تاکید بر حفظ وحدت و برگزاری این مراسم قدردانی کرد.

علی عالی پور از بزرگان بهمئی و معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت استان در این مراسم ، بر نقش وحدت در پایداری امنیت در جامعه اشاره کرد و با بیان اینکه ، همه ما برادرانه در کنار یکدیگر زندگی می‌کنیم و در برهه های مختلف رفع کننده مشکلات همدیگر بودیم گفت: در راستای تحکیم وحدتِ بیشتر بین طوایف ، این همایش در شهرستان بهمئی برگزار شده وهمه بار دیگر اعلام کردند پای این وحدت و همگرایی ایستاده اند.


علی عالی پور با اشاره به برخی از ویژگی‌های حضرت رسول اکرم ، پیامبر رحمت و مهربانی افزود: یکی از ارکان اصلی رشد و رونق اقتصادی یک جامعه وحدت است که باید حفظ شود و برای توسعه و آبادانی باید همفکری و همگرایی بین بزرگان و مردم این دیار باشد تا تحول ایجاد شود.
وی گفت: این شهرستان شهید پرور ، در بخش‌های کشاورزی، اقتصاد و نخبگان ظرفیت‌های فراوانی دارد می‌طلبد مسئولین و سران طوایف با کمک فرصت‌هایی که وجود دارد زمینه تحول را فراهم کنند.
سردار خازنی هم که به عنوان سخنران این مراسم دعوت شده بود با اشاره به اینکه ، وحدت و یکپارچگی بین مردم و سران طوایف همیشه در این شهرستان بوده است گفت: استفاده از ظرفیت علما و نخبگان نقش موثری در اصلاح خرده فرهنگ ها دارد.


در ادامه این نشست برخی از افراد شرکت کنندهدر این هماش آقایان (عیسی خازنی؛ سید عطب الله مجتبوی؛ مجید باقریان؛ عبدل نریمیسا؛ پورابراهیمی؛ مختار خلخال؛ حجت الاسلام چام زاده) به تبادل نظر درباره راه های نهادینه کردن خرده فرهنگ های صحیح ، از بین بردن خرده فرهنگ های ناپسند و راهکارهای افزایش وحدت پرداختند.
این همایشِ همگرایی و وحدتِ طوایف، اقوام و مذاهب در روستا و محل بارگاه مطهر امامزاده بابا احمد ع برگزار شد.


در این همایش معتمدان وسران طوایف هم بر حفظ وحدت وهمدلی بیشتر بین همدیگر تاکید کردند و قرار شد این همایش ها در سال آینده ادامه داشته باشد.
ویژه برنامه های مختلف شاد به همراه سخنرانی برخی از بزرگان از مهمترین قسمت های این مراسم بود.
در این همایش سخنرانان ضمن هشدار نسبت به برخی از اقدامات و ترویج خرده فرهنگ های غیرضرور ، در جهت تخریب فضای وحدت در جامعه ، بر ضرورت وحدت و همدلی تاکید کردند.


در پایان این مراسم بیانیه ای توسط سرهنگ جشان زاده قرائت شد که همگی شرکت کنندگان و اعضای این همایش با پذیرفتن حمایت از این وحدت و همگرایی ، مصوب کردند که شورایی تشکیل شود و این همایش به صورت شناسنامه دار باشد تا نظارت دقیق و قانونمند بر تصمیمات در راستای حفظ وحدت و کمک به شهرستان عملی شود.


خبرنگار/مسلم مختاری



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*