اخبار عمومی
اعلام وصول 2
308171
تاریخ انتشار: 1401/12/28 15:27
چرا مسئولین باید جلو بنشینند؟ اگر مسئولین در صف آخر و یا بدون تعارف و تشریفات در بین مردم بنشینند چه اتفاقی پیش می آید؟ چرا صف مسئولین از صف مردم جداست؟ آیا اینهایی که امروز به دنبال جای مخصوص برای نشستند بودند می توانند مروج و مبلغ ارزش‌ها و سیره ی شهدا باشند؟

 پایگاه خبری عصرجهان؛ یادداشت وارده-چند سال پیش در دو مراسم تجلیل از خبرنگاران حضور یافتم به هنگام ورود مشاهده شد که روی دو ردیف صندلی های اول نوشته شده رزور گردید و یا فردی ایستاده بود و به خبرنگاران می گفت که این ردیف صندلی ها برای مسئولان است. اتفاقا من در غیاب ناظر بر روی یکی از صندلی ها نشستم که آن فرد آمد و گفت جابجا شوید اینجا جای مسئولان است. به ایشان گفتم این جلسه برای تجلیل از خبرنگاران منعقد شد لذا صف اول هم باید به آنان اختصاص داشته باشد بنده خدا گرچه مامور بود و معذور اما ناچار شد که کوتاه بیاید

جلسه آغاز گردید مجری جز چند جمله کلیشه ای به مراتب تقدیراز تشریف فرمائی مسئولان می پرداخت بعد هم سخنرانی مسئولان پیش آمد آقایان بالا می رفتند و پائین نمی آمدند آخر سر به سه چهار خبرنگار فرصت کمتر از پنج دقیقه داده شد که شرایط شغلی خود را بیان کنند در حالیکه همه خسته شده بودند و همان مسئولان سخنور در حال ترک جلسه بودند

آخر کار فرصت نشد که هدایا خبرنگاران را رسما تحویل دهند به چند نفر نمادین دادند و به بقیه گفتند بعد از جلسه به آقای فلانی مراجعه کنید و هدیه خود را دریافت کنید.

یعنی جلسه ای بود برای مسئولان بود نه خبرنگاران سهم خبرنگاران گوش دادن بود و می شد همان هدیه ناقابل را کارت به کارت کرد و اصلا جلسه ای تشکیل نداد

اخیرا -پنجشنبه ۲۵ اسفند-یادواره سرداران و ۴۲۲ شهید والامقام شهرستان کهگیلویه در سالن ۹ دی سپاه کهگیلویه برگزار شد که جای تقدیر دارد اما انگار باز صفوف اول به مسئولان اختصاص یافت و صاحب اصلی یعنی پدران ومادران شهدا ، جانبازان، آزدگان، حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس با ورودشان در صف های آخر می نشستند و نشسته بودند!!

نقدی در این خصوص منتسب به سردار جبهه های جنگ سردار سید شکرالله واهبی زاده به شرح منتشرشد 

باسلام

لَقَد کَانَ لَکُم فی رَسُولِ اللهِ اَُ سوه حَسَنَهًُ.
یکی از ویژگی ها ورفتارهای اجتماعی پیامبر اسلام.ص.که یکی از آداب اجتماعی به ظاهر جزئی ، ولی خیلی مهم می باشد روش حضرت رسول .ص. در نشستن در مجلس بود.
پیامبر رحمت .ص. اگر وارد مجلسی می شدند .
بدون اینکه دنبال جای خاصی برای نشستن بگردد در نزدیک ترین جای خالی به محل ورودش می نشستند.
از ابوذر غفاری نقل شده که:
پیامبر اسلام.ص. میان یارانش طوری می نشست که اگر فرد نا آشنای می آمد نمی فهمید که کدام پیامبر است تا اینکه می پرسید تا او را بشناسد!
عجبا !
امروز یادواره ۴۲۲ شهید والا مقام کهگیلویه در دهدشت برگزار شد
که مسئولین در همه ی حوزه ها وهمه ی رده ها به وقت ورود به مجلس یک سره می رفتند صف جلو ، وصف اول ودوم اختصاص داشت به این عالیجنابان!
جالب این بود که این جماعت متشکل بود از:
استاندار ، معاونین، نماینده مردم، امام جمعه ،‌ و......!
پدران ومادران شهدا ، جانبازان، آزدگان، حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس با ورودشان در صف های آخر می نشستند و نشسته بودند!!
کجای قرآن، احادیث، روایات، قانون اساسی آمده که هر کس مسئول است جای مخصوص وصندلیش مخصوص باشد؟
چرا مسئولین باید جلو بنشینند؟
اگر مسئولین در صف آخر و یا بدون تعارف وتشریفات در بین مردم بنشینند چه اتفاقی پیش می آید؟
چرا صف مسئولین از صف مردم جداست؟
آیا اینهایی که امروز به دنبال جای مخصوص برای نشستند بودند می توانند مروج و مبلغ ارزش‌ها وسیره ی شهدا باشند؟
شهدا از عکس و مصاحبه فراری بودند و۹۰درصدشان حاضر به مصاحبه وعکس گرفت نبودند چرا که اهل ریا نبودند چون به دنبال نام و نشان وشهرت طلبی نبودند
بلکه به دنبال گمنامی بودند .
مسئولین کمی از خدا بترسید  شهدا خجالت بکشید بیاید کنار مردم و دربین مردم ومثل مردم در مراسمات بنشینید .

وامانده کاروان شهادت
سید شکرالله واهبی زاده



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*