اخبار عمومی
اعلام وصول 2
308175
تاریخ انتشار: 1402/01/03 22:54
یادداشت|دکتر یوسف انصاری
تحقق این مهم ، دارای الزاماتی است که به زعم بنده که تجربیاتی در حوزه وزارت کشور دارم مهمترین آنها به شرح ذیل می باشد

پایگاه خبری عصرجهان؛ دکتر یوسف انصاری- رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همانند سال های گذشته با نگاهی عالمانه و واقع بینانه ، در پیام نوروزی خود با تمرکز بر مشکل اصلی کشور و به تبع آن مردم ، شعار سال ۱۴۰۲ را (مهار تورم ، رشد تولید) نامگذاری نمودنند . معظم له ، ضمن تشریح دستاوردها ، مهمترین معضل کشور در مقطع فعلی را مشکل اقتصاد و معیشت مردم دانستند ، لذا تمرکز راهبردی برموضوع تولید در شعار سال های گذشته از سوی حضرت آقا ، دارای یک منطق قوی علمی و تجربی است و علت آن هم این است که تولید کلید واژه اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور است.

علیهذا با عنایت به موارد پیش گفته جای بسی امید است که در پرتو همت مسئولان عالی نظام و حمایت و پشتیبانی آحاد مردم از برنامه‌های اقتصادی دولت خدمت گذار ، سال ۱۴۰۲ سال عبور از این موانع و یا کاهش چشمگیر آن باشد که البته تحقق این مهم ، دارای الزاماتی است که به زعم بنده که تجربیاتی در حوزه وزارت کشور دارم مهمترین آنها به شرح ذیل می باشد :

 ۱) با تشکیل ستادی در وزارت صمت تمام کالاهای وارداتی مورد نیاز کشور که ارزبری بالایی دارند و فعلا امکان تولید آن در کشور نیست شناسایی شده و با حمایت ویژه از شرکت های دانش بنیان زمینه ها و زیرساخت های لازم برای تولید این کالاها در کشور فراهم گردد. تجربه ارزشمند تولید واکسن داخلی در ایام سخت کرونا گواه این مطلب است. ۲) واردات تمام کالاهایی که امکان تولید آن در کشور وجود دارد محدود گردیده و تمرکز و برنامه اصلی بر حمایت از تولیدات داخل باشد (به شرط توجه به ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی )

۳) با قاچاق کالا به عنوان یکی از مهمترین موانع اثر گذاری تولید ملی ، برخورد قاطع صورت پذیرد 

۴) اصلاح قوانین دست و پاگیر و غیرضرور ، با هدف ترغیب مردم برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف تولیدی و اطمینان به آنان برای سوددهی و برگشت پذیر بودن سرمایه آنها (تضمین ثبات بازار)

 ۵ ) برنامه ریزی عملی برای استفاده از تمام ظرفیت های کشور در بخش های مختلف کشاورزی ، صنعتی و ..... متناسب با قابلیت های بومی هر منطقه (آمایش سرزمین ) .

و موارد متعدد دیگری که درمجال این نوشتار کوتاه نمی گنجد . با احترام مجدد 

دکتر یوسف انصاری دانش‌آموخته مقطع دکترا در رشته جغرافیای سیاسی و کارمند فرمانداری شهرستان گچساران

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*