اخبار عمومی
اعلام وصول 2
308356
تاریخ انتشار: 1402/02/05 23:30
روستای گچ بلند از گذشته تاکنون مشکل آب دارد و هر سه روز یکبار به مدت چند ساعتی و تعدادی از خانوار‌ها هم به مدت سه ساعت آب دریافت می‌کنند و به برخی دیگر هم آب نمی رسد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان؛  دهیار ، شورای اسلامی روستا و اهالی منطفه در گفتگو با خبرنگار ما به بیان مشکلات متعدد خود در زمینه کمبود و یا نبود آب شرب این روستا پرداختند و از مسئولان درخواست رسیدگی کردند.


این روستا یکی از بزرگترین روستاهای بهمئی و در فاصله 7 کیلومتری از شهر لیکک مرکز این شهرستان واقع شده است.
این روستا از گذشته تاکنون مشکل آب دارد و هر سه روز یکبار به مدت چند ساعتی و تعدادی از خانوار‌ها هم به مدت سه ساعت آب دریافت می‌کنند و به برخی دیگر هم آب نمی رسد.
گلایه مردم این روستا از مشکلات آب شرب ، سالانه با شروع فصل گرما، نمود بیشتری پیدا می‌کند، و این روستا دچار مشکلاتی هست که در گرمترین فصل سال به اوج خود می‌رسد.


از این رو اقدامات مسئولان ، برای رفع مشکل کم آبی می‌تواند دغدغه اهالی این منطقه را کم کند. با توجه به اهمیت و ضرورت تامین آب و نیاز مبرم اهالی ، می طلبد که مسئولان برای مشکل چندین ساله آب شرب سالم در این منطقه به فکر چاره باشند.
حجت الاسلام جلیل پور از اهالی روستای گچ بلند و روحانیون مستقر در این منطقه که اقدامات مختلف فرهنگی ، مذهبی ، اجتماعی و هنری مختلفی را تاکنون در این روستا با همکاری اهالی انجام داده است می گوید: متاسفانه چند سالی است که آب این روستا بسیار کم و یا قطع می شود که پاسخگوی نیاز عمومی نیست.


مسئولان بارها به این روستای محروم آمده اند و مشکلات را به خصوص در خصوص آب شرب دیده اند ولی هنوز هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه ، این محرومیت ها در کنار نعمت های خدادادی زیبنده مردم این منطقه نیست افزود: ساکنان این روستا در این شهرستان با تنش آبی ، روبه رو هستند و وضعیت تامین آب شرب رضایت بخش نیست و در معرض رسیدن به تنش آبی است.
گفتنی است منطقه روستای گچ بلند از توابع بخش مرکزی شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد با هزار و صد نفر جمعیت، در قالب ۲۶۵ خانوار در فاصله ۷ کیلومتری شهر لیکک مرکز شهرستان  واقع شده است.

خبرنگار/مسلم مختاری 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*