اخبار عمومی
اعلام وصول 2
30839
تاریخ انتشار: 1395/03/18 00:29
در نشست شهرداران کهگیلویه و بویراحمد مشکلات شهرداری‌های استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان نشست شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز با حضور شهرداران سراسر استان به ریاست نیک‌اقبالی معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
بنا به گزارش دریافتی در این نشست مدیر کل دفتر فنی استانداری با بیان اینکه اختلاف بین نظام مهندسی و شهرداری یاسوج به دفتر فنی واگذار شود، گفت: هر جایی که سازمان نظام مهندسی ورود پیدا کرده ساخت و سازها ارتقاء پیدا کرده است.


سید حسین کاظمی عنوان کرد: بسیاری از ساخت و سازهای شهر یاسوج به صورت غیرمجاز انجام گرفته و شرکت‌های خدمت رسان آب، برق و گاز در زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی نقش داشته‌اند.
در پایان سید عبدالکریم عزیزی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عزل شهردار مادوان گفت: شهردار مادوان توسط شورای اسلامی شهر استیضاح و برکنار شد.
اختلاف میان شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مادوان علت برکناری شهردار این شهر اعلام شد.

عصرجهان:زمین خواری چیست؟
زمین خواری ، تصرف اراضی اعم ازدولتی و شخصی از سوی اشخاص یا مراجعی است که با استفاده از نفوذ و روابط خوددر دستگاه های مختلف اداری و یا با شناسایی خلا های قانونی و گاه نیز با جعل اسناد و مدارکی به سو استفاده های مالی و ملکی می پردازند.
انتقال اراضی ملی‌شده برای مصالح عمومی به اشخاص خصوصی را از مصادیق زمین‌خواری عنوان می‌کند. وی به کاربری مسکونی از اراضی زراعی یا جنگل‌ها را نیز نوعی زمین‌خواری می‌دانند.
زمین خواری اصطلاحی است که چند سال اخیر به علت سوءاستفاده های مختلف و کثرت کلاهبرداریها در املاک و اراضی رواج یافته است و در قوانین عنوان خاصی تحت نام زمین خواری وجود ندارد. اگر زمین خواری از جلوه های کلاهبرداری محسوب شود، مجرم بر اساس قانون به مجازات جرم کلاهبرداری محکوم می شود.( عده ای نیز زمین خواری را مشمول ماده 690 قانون مجازات اسلامی می دانند)یکی دیگر از قوانین در مبارزه با امر زمین خواری، قانون ثبت مصوب سال 1310 است و با افرادی که مال دیگری را به طور تصنعی مال خود معرفی کرده و برای آن سند دریافت می کنند، برخورد می شود.
در گزارش کمیسیون اصل 90 آمده است " زمين‌خواري، جرم پيچيده‌اي است که دست‌هاي زيادي در پس آن ديده مي‌شود، برخورد قاطع قضايي مي‌تواند اين دست‌ها را قطع کند. هرچند به نظر مي‌رسد سازمان‌هاي دولتي بايد در واگذاري‌ها دقت کنند تا زمين‌ها و مستغلات به نام مردم و کام زمين‌خواران رها نشود."
به رغم تمام غوغاهای فراوانی که درباره زمین‌خواری صورت می‌گردد هیچ‌گاه این فعالیت به صورت مشخص تعریف نشده و در هیچ قانونی فعالیتی به نام زمین‌خواری، مورد جرم‌انگاری قرار نگرفته است. به نظر می‌رسد باید از مسئولین امر این سوال را به صورت جدی مطرح کرد که منظور شما از زمین‌خواری چیست؟

برچسب ها:
زمین خواری ؛ یاسوج ؛ مادوان ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*