اخبار عمومی
اعلام وصول 2
308526
تاریخ انتشار: 1402/02/23 11:55
چطور است که هیئت دولت در سفر دو روزه خود متوجه می‌شود که این تعداد باید تغییر کنند اما استاندار در مدت مدیریت خود متوجه این مسئله نمی‌شود؟

استاد حوزه و دانشگاه گفت: نظارت بر کار مدیران باید همیشه وجود داشته باشد تا در حوزه‌های مختلف با مدیریتی توانمند کار پیش برود اما روش عزل و انتصاب‌ها نباید حالت عوام زدگی و شعارگرایی و پوپولیستی به خود بگیرد.

حجت الاسلام فاطمی نژاد استاد حوزه و دانشگاه امروز در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه لازم است خط‌ومشی دولت مردمی، قوی‌تر شود، اظهار کرد: در انتخاب برخی وزرا و مدیران دقت لازم نشده است و بعد از دو سال هنوز برخی از وزرا حتی نتوانسته‌اند برنامه خوبی در حوزه مدیریتی خود پیاده کنند و در گام دیگر معاونین کار آمد و جهادی را جایگزین مدیران خسته کنند.

وی افزود: همچنان در برخی از وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مدیران قبلی روی کار هستند و دولت باید تغییر را از خود آغاز و مدیرانی لایق، شایسته و جهادی را انتخاب کند؛ سپس با سازوکار مناسب در سفرهای استانی برای تدبیر مشکلات استان‌‌ها به نماینده عالی دولت کمک کند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: دولت در ابتدا اعلام کرد چهل مدیر در خوزستان برکنار می‌شوند و سپس اعلام شد این تغییرات شامل پانزده مدیر خواهد شد.

وی این روش برکناری مدیران را دارای چند اشکال دانست و عنوان کرد: نظارت مستمر محسوس و نامحسوس از همه ارکان حاکمیت و از جمله در استان خوزستان باید صورت بگیرد اما عزل و انتصاب‌ها نباید به گونه‌ای اعمال شود که جنبه‌های منطقی آن کم رنگ جلوه کند و حالتی عوام زدگی و پوپولیستی به خود بدهد.

فاطمی نژاد بیان کرد: هر فردی با هر گرایشی حتی اگر ضعیف باشد، در نظام اسلامی مبتنی بر ارزشها، از احترام برخوردار است و این اصلی اجتناب ناپذیر است، اما وقتی با منافع و مصالح مردم که مهم‌ و از اولویت ویژه‌ای برخوردار است، تعارض پیدا کرد با حفظ اصل کرامت انسان‌ها، ضمن تکریم، فرد مناسب جایگزین و معارفه گردد. در چنین صورتی، نگرانی و بد اخلاقی صورت نخواهد گرفت.

این کارشناس و فعال مسائل سیاسی با بیان اینکه این روش، استانداران را زیر سوال می‌‌برد، افزود: استاندار نماینده عالی دولت در استان‌ها است و علی القاعده به مسائل اشراف بیشتری از کابینه دارد؛ چطور است که هیئت دولت در سفر دو روزه خود متوجه می‌شود که این تعداد باید تغییر کنند اما استاندار در مدت مدیریت خود متوجه این مسئله نمی‌شود؟

وی مسائل استان خوزستان را پیچیده و چند لایه خواند و بیان کرد: هر استان شرایط و اقتضائات خاص خود را دارد و مسائل بررسی شده توسط هیئت دولت باید در اختیار استاندار قرار گیرد چرا که برای هر اقدامی تدبیر خاصی اتخاذ می‌کند.

فاطمی نژاد عنوان کرد: دولت کنونی دارای نقاط قوت بسیاری هم هست از جمله مهار کرونا، صداقت با مردم، تلاش شبانه روزی و موارد مهم دیگر و البته نقاط ضعف را باید با نقد منصفانه و مشفقانه توأم با ارائه راهکار جهت کمک به رفع آن‌ها بیان کرد.

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*