اخبار عمومی
اعلام وصول 2
308538
تاریخ انتشار: 1402/02/26 22:18
جامعه اسلامی دانشجویان
رسالت دانشجویی تشکل جامعه اسلامی دانشجویان ایجاب می‌کند که در این مسیر تا آخرین لحظه ادامه دهد ‌و ذره‌ای در احقاق حق "مظلوم ساکنانِ حوزه‌ی سلامت" کوتاه نیاید.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان؛ جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که در اواخر هفته گدشته بیانیه ای در خصوص نحوه واگذاری منازل سازمانی دانشگاه منتشر کرده بود اکنون طی بیانیه ای دیگری به شرح زیر به اتفاقات اخیر دانشگاه علوم پزشکی یاسوج واکنش نشان داد.

متن بیانیه‌ ی صادره دریافتی عینا به شرح زیر می باشد:

لَو لا ما اَخَذَ اللهُ عَلَى الْعُلَماءِ اَنْ لا یُقارّوا عَلى کِظَّةِ ظالِم، وَ لا سَغَبِ مَظْلوم، لاَلْقَیْتُ حَبْلَها عَلى غارِبِها
(اگر خداوند از علما پیمان نگرفته بود که در برابر شکمبارگی ظالم و گرسنگی مظلوم سکوت نکنند، افسار شتر خلافت را بر شانه‌اش می‌انداختم و رهایش می‌کردم.) (علی (ع)_خطبه ۳_نهج البلاغه)

جامعه اسلامی دانشجویان با هیچ مسئولی عهد اخوت نبسته است و همچنان صدایش در جهت رفع فساد در دانشگاه علوم‌ پزشکی یاسوج بلند است. خواه مسئول فعلی باشد یا قبلی! چپکی باشد یا راستکی! چماق به دست باشد یا تسبیح به دست! سیاهی لشکر نمایندگان باشد یا شوومن شب انتخابات آنها! فلذا رسالت دانشجویی این تشکل ایجاب می‌کند که در این مسیر تا آخرین لحظه ادامه دهد ‌و ذره‌ای در احقاق حق "مظلوم ساکنانِ حوزه‌ی سلامت" کوتاه نیاید. این تشکل خود را موظف می‌داند پیرو بیانیه قبلی در مورد معاون توسعه سابق سو تفاهمی را رفع کند و در ادامه به موارد مهم دیگری در مورد مسئولان فعلی اشاره کند و آن این است که اگرچه هیچ سندی در مورد خرج هزینه از بیت المال برای منزل سازمانی آقای دکتر سامر مرادیان وجود ندارد و این یک حقیقت است اما امضای ایشان پای اسناد دیگر و تخصیص بودجه میلیاردی از جانب ایشان به عنوان معاون توسعه و پشتیبانی برای خانه‌ی سازمانی رئیس خود، گواه خیلی حرف هاست و در مورد ضریب k بودن ایشان، دانشگاه باید در محل تعهد خدمت به ایشان خانه بدهد و نه در ستاد علوم پزشکی استان! حال مطالباتی واضح و اما دردناک در مورد مسئولان فعلی وجود دارد که به آنها می‌پردازیم:

_معاونت توسعه فعلی دانشگاه باید در اسرع وقت در مورد غصب خانه سازمانی از زمان مسئولیت قبلی تا بحال که قریب به ۵ سال است می‌گذرد، و نیز در مورد اسراف بیت المال که بر اساس شنیده‌ها هزینه‌های میلیونی در آن زمان بوده که یک‌ تخلف واضح است و همچنین شائبه‌ی استخدام‌های بدون‌ ضابطه به طور گسترده در زمان مسئولیت قبلی‌شان پاسخگو باشد و نیز بداند دانشگاه زمین قلدربازی نیست که برای عزل یک کارشناس گچسارانیِ قراردادها، تمام حوزه گچساران از نماینده تا دیگر مسئولان گچسارانیِ دانشگاه را برای یک اعتصاب دست جمعی علم کند تا در آخر با یک شیرینی خوران صوری قضیه را جمع کند، این کار یک بدعت غیرآکادمیک است تا فردا دیگر اقوام این رفتارها را نیز تکرار کنند و بدانید هیچ نهادی واضح‌تر و ضدفساد‌تر از جنبش دانشجویی نیست و بدون شک گردن تمام قلدران و کسانی که جان و سلامت مردم را دست مایه هر کاری می‌کنند خواهد شکست. جناب آقای نماینده این روزها‌ به جای کتاب "پایی که جا ماند" گویی آرمان‌هایتان را جا گذاشته‌اید که بر خلاف فرمایشات رهبری در انتصابات دخالت مستقیم می‌کنید و اما بدانید این مهم عین نفی ولایت فقیه است.
پایتان را در جبهه و در راه خمینی جا گذاشته‌اید
آرمان هایتان را برای کی و کجا جا گذاشته‌اید؟

_همچنین شنیده شده است که رئیس فعلی دانشگاه علی رغم استطاعت مالی از گذشته در یکی از خانه‌های سازمانی دانشگاه سکنت گزیده‌اند و طبق شنیده‌ها مبلغ هنگفتی را خرج این منزل کرده‌اند ما خواستار شفاف سازی هرچه سریعتر از جانب ایشان نیز هستیم و نیز خواستاریم بار دیگر با دقت به خانه‌های دانشگاه نگاه کنید و ببینید چه کسانی در آنها هستند تا متوجه شوید رئیس حوزه ریاست سابق، که یک نیروی شرکتی ‌است بر خلاف قانون خانه‌ای را غصب کرده‌، آن هم در شرایطی که تعداد خانه‌های متاهلی دانشجویی دانشگاه تنها ۳ واحد فرسوده می‌باشد که این مهم یک مطالبه صریح جنبش دانشجویی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر ترویج فرهنگ ازدواج در دانشگاه است و ایشان باید هرچه سریعتر طبق قانون این خانه را تخلیه کنند.
تشکل جامعه اسلامی دانشجویان در برابر کسانی که می‌خواهند آزمون انقلاب را در این دولت ببازند کوتاه نمی‌آید و این مجموعه‌ی دانشجویی دانشگاه را در جلوگیری از هرگونه فساد احتمالی رصد خواهد کرد و ساکت نخواهد ماند.


و کفی بالحلم ناصرا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*