اخبار عمومی
اعلام وصول 2
308561
تاریخ انتشار: 1402/02/26 14:09
سرپرست معاون عمرانی استاندار گفت: در مرحله اول مسکن ملی در لیکک، ۲۳۰ واحد در این شهر احداث می‌شود.
 به گزارش پایگاه خبری عصرجهان؛ با حضور جمعی مسئولان عملیات اجرایی مرحله اول طرح نهضت ملی مسکن در شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی آغاز شد.
سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در آیین کلنگ زنی واحد‌های مسکن ملی لیکک گفت: در مرحله اول نهضت مسکن ملی در شهر لیکک، عملیات ساخت و ساز و واگذاری زمین به متقاضیانی که تایید نهایی شده اند و هزینه واریز کرده اند انجام می شود.

عیسی شهامت افزود: تاکنون در شهر لیکک از ۲ هزار و ۸۳۳ متقاضی دارای شرایط و ثبت نام شده، هزار و ۸۷ متقاضی تایید نهایی شده و ۱۳ نفر نیز افتتاح حساب کرده اند.
شهامت با بیان اینکه در مرحله اول، ۲۳۰ واحد در شهر لیکک احداث می‌شود افزود: مشارکت همه دستگاه‌ها و نهاد‌های شهرستان در امر نهضت ملی مسکن ضروری است تا زمینه لازم را برای توسعه شهری و ساخت مسکن محرومان فراهم شود.
محمد راستا مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه این طرح در شهر لیکک به صورت تک واحد اجرا می‌شود گفت: در این طرح که بدون واگذاری به پیمانکار و به صورت شخصی اجرا می‌شود زمین به متقاضیان واگذار می‌شود و مالکان می‌توانند ساخت واحد‌های خود را با مشارکت انجام دهند.
فرماندار بهمئی هم گفت: وعده دولت برای نهضت ملی مسکن در شهرستان تحقق یافت و کلنگ این تعداد واحد یک طبقه‌ای با اجرای این طرح به زمین زده شد.
علی محمدی با بیان اینکه، هدف دولت از اجرای این طرح، کمک به ساخت مسکن، کاهش هزینه‌های تهیه مسکن، گره گشایی از مشکلات مردم و حمایت از قشر جوان برای تشکیل زندگی مشترک است افزود: برای اجرای این طرح، زمین‌های مشخص شده در اختیار مردم قرار می‌گیرد و متقاضیان در ساخت مسکن نقش دارند.
محمدی افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده عملیات ساخت این تعداد واحد مسکونی به سرعت انجام می شود.
صادقی معاون مسکن شهری اداره کل بنیاد مسکن استان هم با اشاره به اینکه، در ساخت این مسکن‌ها الگوساز‌ی های مناسب رعایت و تمهیدات لازم پیش بینی شده تا خانه‌های مقاوم تحویل مردم داده شود گفت: تهیه زمین، هماهنگی، ضوابط مالی و شناسائی متقاضیان نیازمند هماهنگی بین دستگاهی است.
 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*