اخبار عمومی
اعلام وصول 2
308564
تاریخ انتشار: 1402/02/28 11:24
مجمع عمومی عادی سالیانه فولاد خوزستان با تقسیم سود هفتاد و دو درصدی برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان؛ مجمع عمومی عادی سالیانه فولاد خوزستان بیست و هشتم تیرماه ۱۴۰۲ با حضور بیش از هفتاد و چهار درصدی سهامدارن در اهواز برگزار شد.

در این مجمع که به ریاست محمدمهدی مومن‌زاده و با حضور امین ابراهیمی مدیرعامل، رئیس و اعضای هیات مدیره، نماینده سهامدار عمده، حسابرس، نماینده بورس و دیگر سهامداران برگزار شد، پس از ارائه گزارش عملکرد سالیانه منتهی به سال ۱۴۰۱ و قرائت گزارش حسابرس، از مجموع سود خالص، هفتاد دو درصد معادل ۲۵۰ ریال به ازا هر سهم تقسیم شد.
 
امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به پیش‌بینی  تولید فولاد در سی سال آینده، اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌ها تولید فولاد میانی از یک میلیارد و ۸۶۷ میلیارد تن در سال ۲۰۲۰ به دو میلیارد و ۱۸۷ تن در سال ۲۰۵۰ می‌رسد. تولیدکنندگان فولاد به روش فعلی، تا سال های ۲۰۴۵ تا ۲۰۵۰ تعطیل شده و جایشان را به  فناوری‌های نوظهور و تولید فولاد سبز می‌دهند. جایگاه فولاد خوزستان در میان بازیگران اصلی صنعت فولاد کشور با تولید چهار میلیون تن، نزدیک به ۹ درصد و در جایگاه دوم کشور است. با در نظر گرفتن تحصیل سالانه ده میلیارد یورو از صادرات محصولات فولادی، مواردی همچون: توسعه زیرساخت‌های لازم جهت تحقق توسعه متوازن و پایدار، عرضه ۳۶ میلیون تن محصولات فولادی، افزایش سهم فولاد در تولید ناخالص داخلی و توسعه و ظرفیت‌سازی جهت تولید ۵۵ میلیون تن فولاد میانی، اهداف و چشم‌انداز صنعت فولاد کشور را در افق ۱۴۰۴ تشکیل می‌دهند. 
 
ابراهیمی حرکت توسعه فولاد از کویرمحور به دریامحور را اولویت سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد  دانست و افزود: با توجه به دسترسی آسان به حامل‌های انرژی، دسترسی به آب‌های آزاد و حمل و نقل ریلی و جاده‌ای و پراکندگی نقشه جغرافیایی کشور، اجرای طرح‌های توسعه در ناحیه جنوب نسبت به مناطق کویری اولویت دارد. البته در نقطه مقابل توجه به توسعه فولاد، این صنعت با چالش‌هایی مواجه است. خلق بخش‌نامه‌های خلق‌ساعه و وضع عوارض سنگین صادراتی بر محصولات زنجیره فولاد، عدم توازن زنجبره صنعت و چالش تامین مواد اولیه به ویژه سنگ آهن، فراهم نبودن زیرساخت‌های کافی به منظور حرکت به سمت انقلاب صنعتی چهارم و تولید فولاد سبز و مشکلات دسترسی به منابع انرژی (برق و گاز طبیعی) و آب، در کنار افزایش شدید قیمت‌های انرژی، چالش‌هایی هستند که صنعت فولاد را تهدید می‌کنند.
 
مدیرعامل فولاد خوزستان از توقف و کاهش صادرات فولاد ایران و کاهش سود‌آوری به دلیل وضع عوارض صادراتی گلایه کرد و گفت: نارضایتی و رویگردانی مشتریان از بازارهای صادراتی ایران و هجوم به سوی خرید محصولات فولادی دیگر کشورها، از بین رفتن مزیت استفاده از گاز ارزان و با کیفیت به عنوان فناوری تولید، اعمال محدودیت‌های برق منجر به کاهش تولید و از دست رفتن ۱۲ میلیون تن و نزدیک به شش میلیارد دلار زیان به این صنعت در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، مواردی هستند که می‌توانند آینده‌ی این صنعت را در دراز‌ مدت به خطر بیندازد. در کنار موارد گفته شده، قیمت برق مصرفی در سال‌های اخیر رشد فزاینده‌ای را تجربه کرده، به طوری که در دوسال اخیر به ترتیب رشد نزدیک به هشت برابر و در سال جاری نزدیک به شانزده برابر نسبت به پنج سال گذشته را شاهد بودیم. همین مورد درباره‌ی گاز و آب هم  صدق می‌کند. به طوری که نرخ گاز مصرف رشد سی برابری را در پنج سال اخیر نشان می‌دهد. قیمت آب هم از سال ۱۳۹۷ تا به امروز رشد ۱۲ برابری را تجربه کرده است.
 
وی با اشاره به اجرای ده پروژه ‌زیست‌محیطی اتمام‌یافته به ارزش چهار هزار و ۱۷ میلیارد ریال افزود: ۱۵ طرح به ارزش ده هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در دست اقدام است. مهم‌ترین پروژه انجام شده، بازچرخانی پساب صنعتی با سرمایه‌گذاری ۷/۲ میلیون یورو و ۴۴۳ میلیارد ریال با هدف بازیافت پساب صنعتی، کاهش برداشت آب از کارون، بهینه‌سازی مصرف آب و صرفه‌جویی در مصرف آب به ازای هر تن تولید در سال گذشته اجرا شد. کاهش ۵۲ درصدی انتشار غبار در ۱۲ سال گذشته، به رغم افزایش تولید ۴۰ درصدی، حفظ شاخص‌های آلایندگی پساب خروجی و غلظت گازهای آلاینده در محدوده مجاز، بازیافت و استفاده مجدد از ۳۰ درصد و فروش ۵۶ درصد پسماندهای صنعتی و بازیافت ۶۰ درصدی پساب صنعتی تصفیه شده جهت تولید آب RO و ارزیابی پیامدهای زیست محیطی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه، مواردی بودند که از سوی فولاد خوزستان اجرا شدند.
 
ابراهیمی از دستیابی به تولید سیزده میلیون و ششصد هزار تن فولاد در افق ۱۴۱۰ خبر داد و ادامه داد: ظرفیت فعلی فولاد خوزستان سه میلیون و هشتصد هزار تن است. با اتمام طرح‌های توسعه و تکمیل زنجیره تولید فولاد، سهم فولاد خوزستان به بیست و پنج درصد تولید کشور می‌رسد.
 
اتمام ۳۴ پروژه به ارزش بیست هزار میلیارد ریال، پروزه زمزم ۳ بزرگ ترین مگامدول آهن اسفنجی کشور، تملک معدن آهن، اجرای پروژه‌های اسلب عریض و فولادسازی فولاد شادگان موفقیت‌هایی هستند که در مسیر تحقق افق ۱۴۱۰ فولاد خوزستان به دست آمده است.
 
در ادامه و پس از قرائت گزارش حسابرس و پرسش و پاسخ حاضرین، تقسیم سود هفتاد و دو درصدی معادل ۲۵۰ ریال به تصویب سهامدارن رسید.
 
در ادامه، مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت فولاد خوزستان با دستور جلسه: اصلاح مفاد اساس‌نامه نمونه سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و دستورالعمل اجرایی اجزا ماده ۶۸ برنامه توسعه ششم مصوب هیات مدیره بورس و اوراق بهادار تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*