اخبار عمومی
اعلام وصول 2
308602
تاریخ انتشار: 1402/03/05 01:44
میزان مستمری بازنشستگی در تمامی صندوق‌ها و سازمان‌‌های بازنشستگی از سال اول برنامه عبارت است از یک سی‌ام متوسط حقوق یا دستمزد ماهیانه مشمول کسور فرد در پنج سال آخر بیمه پردازی ضرب در سنوات پرداخت حق بیمه مشروط بر آن که از سی و پنج سی‌ام متوسط مذکور بیشتر نباشد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان؛ در احکام پیشنهادی در پیش نویس لایحه برنامه هفتم توسعه کشور، پیشنهاد تغییر نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی در کلیه صندوق های بازنشستگی مطرح شده است.

یادآور می‌شود متن منتشر شده، پیش‌نویس لایحه برنامه هفتم توسعه است که باید در جلسات هیات دولت تصویب و پس از آن به مجلس برای تصویب و تبدیل به قانون، ارسال شود.

تغییر نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی در کلیه صندوق های بازنشستگی
مطابق ماده (۶۷‌) پیش نویس لایحه برنامه هفتم توسعه کشور:

ماده ۶۷‌- میزان مستمری بازنشستگی در تمامی صندوق‌ها و سازمان‌‌های بازنشستگی از سال اول برنامه عبارت است از یک سی‌ام متوسط حقوق یا دستمزد ماهیانه مشمول کسور فرد در پنج سال آخر بیمه پردازی ضرب در سنوات پرداخت حق بیمه مشروط بر آن که از سی و پنج سی‌ام متوسط مذکور بیشتر نباشد.

معادل یک دوم جمع قدر مطلق درصد افزایش ضریب سالانه حقوق یا دستمزد طی سه سال آخر به حقوق یا مستمری محاسبه شده فوق اضافه‌ می‌گردد.



کانال تلگرام عصر جهان


P-r
|
Iran
|
1402/03/13 12:11
  +2

  -0
پاسخ
سلام براساس بودجه ۱۴۰۲ مقرر شد افزایش سن اجباری برای سال ۱۴۰۲ شامل نشود لذا براین اساس کارمندان وکارگران برنامه ریزی کرده اند.درصورتی که افزایش سن تدریجی براساس برنامه هفتم شامل امسال نیز (۱۴۰۲) گردد واقعا ظلم آشکار و
عدم تعهد مصوبات مجلس به گفته هایشان خواهد بود
كياني
|
Iran
|
1402/03/28 11:59
  +2

  -0
پاسخ
درحال حاضر كه ميانگين 2سال آخر محاسبه شده وضعيت بازنشستگان نزديك به گدايي كردن است واي به اينكه ميانگين 5 سال اخر منظور شود اين ظلم مسلم و موجب زندگي ذلت بار براي سالمندان در سالهاي آتي خواهد شد اميدواريم اجرايي نشود.
مهراب
|
Iran
|
1402/03/30 16:13
  +2

  -0
پاسخ
اگر مجلس میخواهدمشکل بازنشستگان را حل کند برای محاسبه مستمری فقط آخرین حقوق بازنشستگی ضربدر تورم اعلامی از بانک مرکزی بشود تاحداقل وضعیت از سال آخرکاری بدتر نشود.درغیر اینصورت مشکلات بازنشسته ها از این هم بدتر میشود.
احمد
|
Iran
|
1402/04/01 00:23
  +0

  -0
پاسخ
واقعا افتضاحه با این وضعیت تورم

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*