اخبار عمومی
اعلام وصول 2
308611
تاریخ انتشار: 1402/03/05 22:48
یادداشت|بیژن بوذر جمهری
داشتن فرهنگ رسانه ای قوی به معنی داشتن قدرت تاثیر گذاری وانتقال سریع وقدرتمند فرهنگهای مقبول مردم وجامعه پسند می باشد.

یادداشت|بیژن بوذر جمهوری- نظر به اینکه جایگاه واقعی هر قوم و هر مردمی به داشته های فرهنگی آن قوم ومردم می باشد ،از این رو پیدا کردن تکنیک‌های پیشرفت فرهنگی و روش انتشار آنها لزوم مطالعه و پژوهش و تلاش قابل توجهی می طلبد .با این وجود واقع بینانه ترین نظریه ها در تاثیر گذاری پیشرفت فرهنگی جوامع انسانی، مبتنی بر رسالتیست که رسانه ها در جهان امروز دارند و سیر تحول فرهنگی این مدعا را روشن‌تر میکند،.شاید به جد بتوان گفت که بخش عظیم دگردیسیهای فرهنگی و دگرگونی های جوامع مختلف و تکامل آنها را در قرون اخیر، رسانه ها رقم زده اند و اعتلای فرهنگ و سنت های انسانی چیزیست که در سیلان تحول رسانه ای به تکامل نزدیک خواهد شد. از اینرو اصحاب رسانه رسالت خطیری در به انجام رساندن این مهم بر عهده دارند.آنچه امروزه می تواند به ارتقای سطح دانش انسانی، در حوزه وسیع بپردازد، بی شک داشتن زمینه های اطلاع رسانی و باور کردن توانمندیهای بالقوه ایست که میتوان آنها را به فعالیت واداشت و فرصت های لازم برای تلاش هر چه بیشتر آنها را فراهم نمود.هر رویکردی در جوامع انسانی اتفاق می افتد، بخشی از تاریخ و فرهنگ آن جامعه می باشد که باید به نوعی در حافظه تاریخی و فرهنگی آن جامعه بماند و به نسل‌های بعد منتقل شود و در عین حال به جوامع و فرهنگ های دیگر نمایانده شود. از این‌ رو داشتن فرهنگ رسانه ای قوی به معنی داشتن قدرت تاثیر گذاری و انتقال سریع و قدرتمند فرهنگ های مقبول مردم و جامعه پسند می باشد. به جرات می‌توان گفت که هر ملتی دارای قدرت رسانه ای قوی‌تر باشد، دارای تسلط بیشتر و بهتر بر جوامع انسانی، نسبت به‌ آن‌ ملتی که دارای قدرت تسلیحاتی قویتراست ، می باشد.

بنابراین تلاش در حوزه اطلاع رسانی به معنی تلاش در جهت تحول و کامل فرهنگی و توسعه و تسلط آن می باشد.

راز پایداری هر سنت وفرهنگ، در گرو انگیزه و رغبتی است که افراد آن جامعه برای انتشار آن دارند و راز پایداری هر انگیزه و رغبتی در گرو حمایت کسانیست که سیطره بیشتری بر نظام سازمانی آن جامعه دارند.

از این رو می‌طلبد که هر مسئولی درهر جایگاهی که باشد به وسع خود درحوزه ارتقاء و توسعه و انتقال فرهنگهای مثبت و انسان دوستانه دین خود را به جامعه خویش ادا نماید و با حمایت از دستگاه های اطلاع رسانی من جمله مطبوعات و خبرگزاریهای معتمد مردم و نظام ،این موضوع مهم را به نحو اکمل به انجام برساند،.اینجانب به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ رسانه وظیفه خود دیدم که در حوزه توسعه فرهنگی واطلاع رسانی به مردم خدمتگزاری کنم. توقعی که ازمسئولین و دست اندرکاران دارم این است که پیشرفت در حوزه اطلاع رسانی برای غنی سازی فرهنگی را نقطه ثقلی در توسعه و ترویج و اعتلای فرهنگی بدانند و از آن حمایت همه جانبه کنند.

بیژن بوذر جمهری: روز نامه نگار وفعال فرهنگی



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*