اخبار عمومی
اعلام وصول 2
308652
تاریخ انتشار: 1402/03/13 10:19
فارس نوشت: چهار سال است که عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیر همسطح کیان آباد- مهرشهر اهواز متوقف شده است.

رشد فزاینده‌ی جمعیت در شهرها سبب افزایش تردد‌های درون شهری شده است و با توجه به محدودیت‌هایی که در ظرفیت شبکه‌های ارتباطی دیده می‌شود برخی تقاطع‌ها بر اساس برآوردهای صورت گرفته از نیازهای ترافیکی باید در راستای رفاه حال شهروندان به تقاطع‌های غیرهمسطح تبدیل شوند.

تقاطع غیر همسطح ١٨متری کیان آباد- مهرشهر اهواز نیز یکی از گذرگاه‌های ارتباطی در شهرستان اهواز است که در سال 98 کلنگ اجرای آن به زمین زده شد و بنا بر این بود که با افتتاح و تکمیل این پروژه نزدیک به ۵٠ درصد بار ترافیکی منطقه‌ کیان آباد و پل صیاد شیرازی کاهش پیدا کند و بستری برای افزایش ساخت و ساز و رونق بخشی به این منطقه فراهم شود.

پروژه‌ای که 4 سال رها شده است

علی‌رغم اینکه بر اساس توافق با پیمانکار مربوطه زمان اجرای این پروژه ۱۸ ماه اعلام شده بود اما امروز که حدود 4 سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد مشاهده می‌کنیم که پروژه زیرگذر مهرشهر به کیان آباد به حال خود رها شده و پیشرفت فیزیکی در آن دیده نمی‌شود و این در حالی است که تقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه که عملیات اجرایی آن پس از این پروژه آغاز شد، چندین ماه است که به بهره‌برداری رسیده است. 

شهروندان زیادی بر اساس وعده‌ای که مسئولین برای حل مشکل تردد در این منطقه دادند، در مهرشهر اهواز ساکن شده‌اند. شهروندانی که تنها راه ارتباطی آنها برای رفت‌وآمد به مرکز شهر، رو گذر خیابان پهلوان در کیانپارس است که این روگذر نیز به دلیل حجم بالای تردد خودروها در ساعات بسیاری از شبانه‌روز با ترافیکی شدید مواجه است و اجرای پروژه زیر گذر کیان‌آباد به مهرشهر تا حدودی می‌تواند از بار این ترافیک بکاهد.

وجود یک خط لوله مانع اجرای پروژه زیرگذر

عادل شیشه‌گری  رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اهواز در خصوص تاخیر در اجرای پروژه زیرگذر خیابان ۱۸ متری چهارم کیان‌آباد به مهرشهر اظهار کرد: خط لوله انتقال آب شرب جنب خط راه آهن  از موانع اجرای این پرو‌ژه  است.

وی افزود: وجود این خط لوله یکی از موانع اصلی عدم تکمیل پروژه در سال گذشته بود که در جلسه مشترکی که با حضور مسئولین آبفا و شهرداری در محل شورای شهر برگزار شد، بنا شد که شهرداری مجددا طرح نهایی زیرگذر را به شرکت آبفا ارائه کند.

تاکید رئیس جمهور به تکمیل پروژه‌های ناتمام در خوزستان

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان نیز در سفر به خوزستان با تاکید بر لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در خوزستان اظهار کرد: مدیران استان به اجرای بدون اشکال طرح‌ها و تسریع در تکمیل پروژه‌های در حال احداث اهتمام داشته باشند.

رئیسی همچنین عنوان کرد: حرکت معمولی در خوزستان جواب نمی‌دهد و حرکت جهادی باید در این استان صورت بگیرد و خوزستان در تمامی بخش‌ها نیازمند حرکت انقلابی است. مدیران باید گره از مشکلات مردم بردارند نه آنکه مردم را ناامید کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، پروژه تقاطع غیر همسطح کیان آباد- مهرشهر به طول ۳۹۰متر و عرض ۱۷ متر است که به صورت زیر گذر احداث خواهد شد و اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال به آن تعلق گرفته است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*